4. předsevzetí: soustředit se na to, co právě dělám

Moje předsevzetí na minulý týden bylo: nedělat příliš věcí současně, soustředit se na to, co právě dělám, a dělat to pořádně.

Dělat víc věcí současně byl můj zlozvyk už v práci. Tvořit prezentaci pro klienta a zároveň telefonovat a kontrolovat přitom e-maily (ach ty e-maily!) pro mě bylo na denním pořádku. Nebo psát text ke čtenářské soutěži a odskakovat si vařit kafe a pojídat u toho jogurt. Samozřejmě jsem si vědomá toho, že tenhle styl práce je daleko méně produktivní, než kdybych vykonávala jednotlivé úkoly popořadě a mezitím si udělala pauzu na kafe a jogurt.

Doma mi to ale připadá ještě horší. V podstatě nikdy se nenajím, aniž bych u toho něco četla, popřípadě si sepisovala úkoly na další den nebo SMSkovala (pokud jsem doma sama; večer jíme s Motýlem společně a v tom případě se samozřejmě oba věnujeme společné konverzaci). Nebo si „hraju“ s Motýlkem a u toho skládám jeho oblečení do skříně. Vařím a zároveň vyndavám umyté nádobí z myčky.

Čas je můj úhlavní nepřítel, a tak se za každou cenu snažím nastřádat volné minuty. Jenže jsem si uvědomila, že když se na jediný úkol pořádně soustředím, vykonám ho o to rychleji. Sice není lehké tohle předsevzetí důsledně dodržovat pořád (jako ostatně žádné z mých předsevzetí), ale když už mi někdy činnosti přerůstají přes hlavu (když hystericky pobíhám po bytě, uklízím poházené věci a hrnečky od čaje, házím prádlo z pračky do sušičky a mezitím skáču obracet Motýlka z břicha na záda, když už se mu na břiše nelíbí), je celkem účinné si na to předsevzetí vzpomenout, zhluboka se nadechnout a vybrat si jednu činnost, věnovat se jí a všechno ostatní nechat – aspoň na chvilku – plavat. Většinou je to Motýlek – přece ho nenechám se vztekat na břiše.

 

Zoufalý dodatek: 

Pořád je pro mě velmi překvapivé, jak málo času mám i přesto, že nechodím do práce. Zatímco dřív jsem trávila celý den v práci a přesto zvládala i základní úkoly spojené s domácností, teď jsem celý den doma a nevím kam dřív skočit. A to k nám chodí jednou týdně paní na úklid – jaký luxus! Vážně to nechápu: co dělám špatně?

 

5 thoughts on “4. předsevzetí: soustředit se na to, co právě dělám

  1. Blogerkka 24.9.2013 / 18:54

    To je vtipné, napsaly jsme ve stejný okamžik skoro stejné příspěvky:) Já teď třeba kojim a píšu ti. A oznamuju následující. neděláš špatně absolutně nic. Když nemá miminko brečet, není jiná možnost – všechny matky by měly navíc dostat olympijskou medaili a uklízečku zdarma. Plus masáže, nejlépe obden:)

  2. Barb 24.9.2013 / 20:06

    Proto nesnáším, ač nematka, když jsou při návratu do práce maminky po rodičovské dovolené diskriminovány. Přitom jsou to zkušené manažerky, které si umějí rozvrhnout úkoly a priority a využít každou chvilku.

  3. vimneok 25.9.2013 / 08:28

    Nic 😀 to je klasika… já jsem z toho byla taky vyřízená… pak jsem si to pojmenovala pravidlo 80-20… to, na co jsi měla dřív 100% času, musíš najednou dostat do 20%, protože 80% ti zabere miminko a nové úkoly s ním spojené… (možná to máš jinak ty procenta, ale základ je stejný). Časem jsem se naučila nedůležité prostě načas vypouštět a nehroutit se. A že těch nedůležitých věcí je 😀

  4. Calad 25.9.2013 / 09:12

    Taky jsem nad tím tápala, pak jsem se rozhodla, že prostě některé věci musím na chvilku vypustit. Nádobí počká, prádlo si manžel že sušičky tahá taky sám, jediný kdo u nás určuje tempo je prcek. A když spi, tak většinou dopíjím čaj a jím a čtu si… 🙂

  5. avespasseri 25.9.2013 / 11:36

    Mám výhodu, že jsem od přírody bordelářka a líná matka. Tohle jsem nikdy neřešila 🙂 Prostě, co jsem stihla, to jsem stihla, jsem sice perfekcionalistka v mnoha věcech, ale v péči o domácnost moc ne. Jsem ráda, když to mám doma hezké, ale nejradši jsem, když jsem v pohodě. A hlavně, věci, které v daném okamžiku nepovažuju za důležité, prostě ani nevnímám. Bordel? Nevyžehleno? Rozházené hračky? Večer, teď se věnuju malé a sobě. A tak jsem se hlavně věnovala malé (ale ona byla hodňoučká, spala, a dokázala si i hrát bez toho abych ji všude nosila… to byla velká pomoc.

Zanechat Odpověď

