2. předsevzetí: přestat neustále kontrolovat e-maily

E-maily jsou zkáza lidstva. Myslím, že nás jednou zničí. A já s nimi mám opravdový problém od doby, kdy pracuju v novinách. To tam jsem získala zlozvyk reagovat na e-mail hned. Ze začátku jsem byla v celém svém „oddělení“ sama, takže jsem se musela otáčet. Byla to pro mě obrovská výzva a já si moc přála uspět. Z toho pramenil můj panický strach z toho, že na něco zapomenu. E-maily se mi kupily ve schránce, všechny vyžadovaly řešení či odpověď a jako jediný zaručený recept, jak na nic nezapomenout, mi připadalo okamžité řešení. Tím jsem samozřejmě nasadila laťku hodně vysoko a lidé, se kterými jsem v pracovním kontaktu, si rychle zvykli na to, že když mi pošlou e-mail, hned jim na něj odpovím. Když jsem později chtěla tempo trošku zvolnit a třeba si něco chvíli promyslet, za deset minut mi zmateně volali, aby si uvěřili, zda jsem jejich e-mail dostala, když neodpovídám…

Pak se k tomu přidal iPhone. Ten má spoustu výhod, pro které jsem tu na něj už několikrát pěla ódy. Ale má i své špatné stránky. Právě kvůli němu se kontrolování e-mailů stalo mým velkým zlozvykem, neboť je můžu kontrolovat prakticky kdekoli a kdykoli. A nejen že několikrát za den sleduju příchozí e-maily. Já mám pořád tendenci na ně hned odpovídat – i v případech, kdy to vůbec není urgentní.

Rozhodla jsem se s tímhle zlozvykem bojovat. Vyhradila jsem si v týdnu dny, kdy počítač vůbec nezapínám a věnuju se jiným věcem. V tyto dny mám najednou mnohem víc času a cítím se míň ve stresu. Najednou nemusím čelit situacím, kdy slyším probouzejícího se Motýlka a já se ještě v rychlosti pokouším dopsat závěr svého e-mailu (což většinou dopadá katastroficky a má poslední věta občas vůbec nedává smysl). Záměrně se také vyhýbám té inkonce s obálkou na mobilu.

Naopak si během týdne teď plánuju pár momentů, kdy se e-mailům věnuju cíleně. A během té doby se snažím na ně soustředit a být výkonná. Nepřeskakuju během psaní e-mailů jinam: nekontroluju komentáře na blogu ani nekoukám na Facebook, nevyhledávám nic na internetu ani neskypuju.

Na první pohled se zdá, že to není nic světoborného. Ženská na mateřské přece NEPOTŘEBUJE vědět, kdo jí zrovna píše. Klidně si to může přečíst až večer nebo druhý den… nebo třeba za týden! Dokonce i když se nezodpovězené e-maily trochu nakupí, jsou pak relativně rychle vyřízené. Přesto jsem se první dny svého předsevzetí musela pekelně soustředit, abych se na e-maily nepodívala. Byla jsem až překvapená, jaký jsem závislák. A vím, že po prvním týdnu nemám vyhráno: ještě na sobě musím pracovat!

 

6 thoughts on “2. předsevzetí: přestat neustále kontrolovat e-maily

  1. Barb 8.9.2013 / 19:11

    To předsevzetí nezapínat v některé dny počítač vůbec je výborný nápad. Moc držím pěsti, ať se ti to daří dodržovat. 🙂

  2. vimneok 8.9.2013 / 20:04

    jo, to s tim pocitacem bych taky potrebovala… a vyhradit si nejaky cas na FB a WP a jinak to nezapinat vubec…
    Jsi dobra 🙂

  3. Calad 8.9.2013 / 20:05

    U nás se snažím jeden den v týdnu nezapínat televizi a věnovat se čemukoliv jinému. A kupodivu největší problémy s tím má manžel. Jinak bez počítače jsem už delší dobu a libuji si v tom, vše se snažím dělat přes mobil. Je to delší za to se od toho lépe odbíha… 😉

  4. avespasseri 9.9.2013 / 13:41

    Řekla bych, že do svého článku o tom, proč je dobré mít děti, zapíšu: protože to člověka naučí pracovat s volným časem (tedy pokud mu nějaký zůstane mezi tím vařením, přebalováním, krmením, ježděním s kočárkem apod.) 🙂 Vůbec není jednoduché odolat počítači! Tak s chutí do toho… 🙂

  5. Oh My Beautiful Life 15.9.2013 / 10:36

    Krásné předsevzetí a strašně potřebné v dnešní době. Nejde ani tak o počítač, ale o to, odolat pokušení. Mně to jde těžko. Všechno mám na mobilu – FCB, fotky, mail, všechno okolo blogu. Nezapnout počítač umím třeba i týden, pokud nepotřebuju zrovna něco zaplatit. Ale nepodívat se na telefon…. to mi nejde. Ale zkusím se nějak zorganizovat, naposled mi malý říká: Mami, hrej – jako mami, hrej si se mnou, a odstrkoval mi telefon. To už je hodně špatné.

Zanechat Odpověď

