Neviditelný

O prázdninách jsem špatně odhadla svou čtenářskou rychlost a vzala si s sebou jen dvě útlé knížky, které jsem zhltla během prvních pěti dnů. Z nouze jsem si pak od Motýla půjčila jeho tlustou detektivku, kterou si s sebou vzal on: Neviditelný od Roberta Pobi.

V popisku na přebalu se píše, že je to „virtuózní, perverzní, násilný thriller“. Já bych řekla spíš horor. Mnohokrát jsem knihu chtěla zaklapnout a odložit. Zároveň je ale velmi napínavá, takže jsem to nedokázala a nakonec jsem ji přečetla až do konce. Vadilo mi, jak se autor „vyžívá“ v popisech násilností, mrtvých těl a kaluží krve. Musela jsem si dokonce ve slovníku vyhledat výraz „écorché vif“, se kterým jsem se ve francouzštině dosud nesetkala. Znamená „zaživa stažen z kůže“, což vám snad dostatečně napoví, v jakém duchu se příběh odvíjí.

Hlavním hrdinou je speciální agent FBI Jake Cole, který se vrací do domu svého otce, slavného malíře, který je hospitalizovaný s diagnózou Alzheierovy nemoci. Jeho hlavním záměrem je postarat se o dům a zajistit svému otci péči, ale shodou okolností je povolán k případu vraždy v tom samém městě. Postupně se ukáže, že to není jen shoda okolností, ale spíš jakási hra mezi jím a vrahem.

Pokud vás příběh láká a zatím se nechcete dozvědět pointu, dál už tenhle příspěvek nečtěte.

V minulosti mě už jednou napadlo, že bych jednou mohla napsat detektivku s velmi originálním vyústěním: vrahem by byl hlavní hrdina, jehož osud by čtenář celou dobu sledoval a se kterým by sympatizoval, aniž by tušil krutou pravdu. Robert Pobi mi tenhle nápad vyfouknul, což mě dost mrzí. Jak už jsem se zmínila výše, knihu jsem sice několikrát znechuceně odložila, abych se k ní o pár minut později zase vrátila, ale vyústění příběhu mi přišlo velmi povedené. Takže doporučuju silným povahám, které se neštítí krve a syrového masa.

L'invisible

8 thoughts on “Neviditelný

  1. Klára KlaPi 30.8.2013 / 16:53

    Tenhle nápad, že vrahem je nakonec hrdina, který celou knihu vypráví, použila už v jedné z detektivek o Herculu Poirotovi i Agatha Christie 😉

      • podobka 2.9.2013 / 13:31

        Vražda roberta acroyda, bola písaná v 1.osobe jednot. č. a sposobila dost velky humbug medzi citatelm, lebo vraha ako hlavnu postavu, ktora navyse dej aj rozprava, nkto necakal 🙂

      • podobka 2.9.2013 / 13:32

        ..tak rogera.. 🙂

  2. anarvin2013 30.8.2013 / 17:19

    Příběh zní velmi lákavě, až bude chvilka, myslím, že se do ní pustím. Prozatím si ji píši na již poměrně dlouhý seznam „co si chci jednou přečíst“… 🙂

  3. Oh My Beautiful Life 31.8.2013 / 22:15

    Další knížka na seznam, já bych potřebovala rok klidu, abych to všechno přečetla :-). Perfektní nápad udělat z hlavního hrdiny vraha. Nesbo ve Sněhulákovi neudělal to samé, ale je to tak blízko… miluju detektivky! 🙂

Zanechat Odpověď

