Září je druhý leden

Čím déle píšu tenhle blog, tím víc se k některým tématům stále vracím. Jinak řečeno se opakuju. Každý rok například píšu o pocitech z konce prázdnin a ze začátku školního roku.

Letos jsou to pocity smíšené. Myslela jsem si, že se tentokrát úzkosti spojené s koncem prázdnin vyhnu. Jsem přece na mateřské, kterou vnímám jako takové dlouhé prázdniny, takže návrat z dovolené letos neznamená návrat do práce. Přesto jsem v neděli určitou úzkost prožívala, jako bych v pondělí do práce jít musela. Je to pro mě zajímavý poznatek. Že by ta každoroční úzkost vlastně neměla s pracovním procesem nic společného?

Zároveň ve mně začátek školního roku vyvolává i pocity příjemné, provoněné lehkou nostalgií. A myslím, že toho využiju k tomu, abych si ten pomalý příchod podzimu, který už je tady v Lucembursku cítit ve vzduchu, trochu zpříjemnila:

  • skolni_potrebyPři své příští návštěvě supermarketu zabrousím do oddělení papírnictví a pokochám se pohledem na všechny ty nové sešity, pestré obaly, pastelky a penály. Na tyhle věci jsem vždycky byla zatížená.
  • Projdu se kolem místní školy a poslechnu si zvonění následované tím známým hlukem, křikem a výskotem, který doprovází začátek každé přestávky a polední pauzy.
  • Proberu svůj šatník a vyhrabu svetříky, šály a šátky, saka a podzimní boty. Léto je příjemné, ale teplota kolem 30°C nedává příliš prostoru ke kreativitě: idálním oděvem jsou plavky. Na podzim se dají vytvářet různé kombinace, což je přece jen zajímavější.
  • „Září je druhý leden,“ píše Gretchen Rubin ve své knize Happier at Home, kterou právě čtu. Její druhý projekt štěstí začíná právě v září. Stejně jako její první kniha, i tato mě inspiruje k tomu, abych zapracovala na svém každodenním životě – třeba tím, že se zbavím určitých zlozvyků. Rozhodla jsem se, že s příchodem září si dám každý týden jedno malé předsevzetí a pokusím se ho alespoň týden dodržovat. Mým cílem je zbavit se zlozvyků a naopak získat návyky, díky kterým se snad úplně nezhroutím, až se vrátím zpátky do práce a budu muset kombinovat svůj pracovní život s rolí matky. O výsledcích vás budu pravidelně informovat, což je závazek, který by mě mohl k dodržování mých předsevzetí lépe motivovat. Nerada bych vás totiž každý týden informovala o tom, že jsem svoje předsevzetí zase nedodržela.
5 thoughts on “Září je druhý leden

  1. Oh My Beautiful Life 27.8.2013 / 16:32

    Taky mám v září takový pocit nového startu. A pokles teplot u mě vyvolává nostalgii celoročně :-). To chystání na pomyslnou školu jsem dotáhla do dokonalosti před dvěma týdny, kdy jsem si z návštěvy Ikea odnesla dva diářky (jeden byl dárek, ale druhý regulerně pro mě) a dva zápisníčky pro Juniora. Zatím leží ve skříni, ale ten pocit, že musím mít nové stationery, tomu neodolám :-). S předsevzetími musím u sebe pomalu, nemám ráda nad sebou ten bič. Vanilko, Tobě držím palce, ať se vše povede!

  2. vimneok 28.8.2013 / 09:20

    taky držím palce a jsem zvědavá…. my jsme začali už minulý týden…

  3. avespasseri 28.8.2013 / 10:23

    Jít kolem školy a poslouchat zvonění a poslouchat křik, hluk a výskot? Ajaj, mám pocit, že mě ta škola poznamenala hodně negativně. Já mám ze školy asi paradoxně kopřivku, i když tam dvakrát, třikrát týdně učím. To je zvláštní. Holt si člověk asi musí něco vyžrat do poslední drtě, aby se s něčím vyrovnal? Škola je krásná, škola je krásná, školu miluju. Na jednu stranu fakt jo, protože učím a pořád studuju. Ale proč proboha ta kopřivka??? :-))
    No, nic.
    I já ti přeju hodně síly s překonáváním zlozvyků. Ne, že bych na to sama byla expert, ale mě obvykle hodně pomáhá, když si uvědomím, proč na nich tak lpím. A pak si buď lpím dál, dokud cítím, že to potřebuju, nebo samy odejdou….

    • Vanilka 30.8.2013 / 12:20

      Možná si to trochu idealizuju. Já do školy taky nechodila ráda. A ačkoli jsem si už od malička ráda prohlížela zboží v papírnictví, moje sešity, penály a tužky mi brzy připadaly omšelé.

Zanechat Odpověď

