Sluneční žár (a komáři)

Když jsem se přistěhovala do Lucemburska, už po pár týdnech jsem se začala cítit trochu nesvá z nedostatku slunce. Bylo to v lednu a lucemburská zima bývá velmi šedivá a ponurá. Někdy člověk po celé týdny nezahlédne ani kousek modré oblohy.

Pracovala jsem tehdy v institucích EU a skamarádila jsem se tam s jednou Polkou, která mé rozpoložení sdílela. Teprve po pár měsících nás jeden kolega (Ital, ale narozený v Lucembursku a tedy odjakživa zvyklý na lucemburské podnebí) upozornil na to, že my dvě neustále žvaníme o počasí. Já jsem si to do té doby tolik neuvědomovala, ale měl pravdu, až mi z toho bylo trochu stydno. O počasí se přeci baví důchodci! Myslím, že to bylo tím, že mně a té Polce sluníčko doopravdy chybělo. V Čechách ani v Polsku prostě období bez slunce netrvají tak dlouho – počasí se tam možná trochu víc střídá…

Tohle léto se mi slunce dostává možná na několik dlouhých zim dopředu. Krotím se, abych neustále nemluvila o počasí a nekomentovala to strašné horko. Teplo jsem přitom vždycky snášela velmi dobře. Letos už ale nemůžu. Horka začala už v červenci v Lucembursku. Začátkem srpna jsem se přesunuli na jih Francie, kde je samozřejmě (a naštěstí…) taky hezky. Tím „hezky“ mám na mysli modrou oblohu, slunce a každý den teplotu přes 30 stupňů. Na některých místech i 40. Potíž je v tom, že v tomto vedru už vlastně na sluníčko nemám odvahu chodit. Držím se ve stínu a docela hodně času trávím i uvnitř, protože venku trpím. A k mému vlastnímu utrpení se přidávají obavy o Motýlka – moje 4měsíční miminko, které za den propotí hned několik body a které natírám od hlavy až k patě krémem s ochranným faktorem 50, přičemž neustále sleduju úhel slunce a snažím se ho udržet ve stínu. Jinak řečeno se mi letos nějak nedaří si moje milované léto doopravdy užívat.

Nechci být nevděčná a nechci si pořád stěžovat. Ale docela se teď těším na nižší teplotu i nějaký ten lucemburský deštík. Jen doufám, že si na to vzpomenu, až budu v září doma ve svetru klepat kosu, smutně koukat z okna a vzpomínat na prázdniny.

A jak si užíváte léto vy? Snašíte vysoké teploty?

PS: Maminky, nemáte nějakou radu, jak uchránit miminko před nálety komárů? Repelent na něj stříkat nechci a Raid v zásuvce asi taky není ideální.

sunshine

 

16 thoughts on “Sluneční žár (a komáři)

  1. avespasseri 11.8.2013 / 11:58

    Já jsem za teplo ráda, protože jsem vysloveně teplomilný tvor. A zimu mohu jedině na lyžích, nebo na bruslích 🙂 I teď v létě jdu bruslit na led… jsem o tom i psala 🙂 Z dob, kdy jsem trávila čas v zemích, kde teplota přes 30 stupňů je běžná celoroční teplota, jsem si zvykla na to, že opravdu není dobré chodit na slunce, ale všude jinde je úzasně. Nebo se trochu přizpůsobit a ven chodit hlavně brzy ráno, nebo až zase večer. A úplně nejlíp je u vody, tam jsem se v těch 35 stupních přistihla při tom, že je mi zima a chci se jít ohřát. Ale to se dobře říká a hůř se to dělá, hlavně těm, co na tom sluníčku musí pracovat. Naše zeměpisné šířky, ani my na to nejsme úplně uzpůsobení… ani ta siesta nikde a kolikrát by bodla 🙂 Co proti komárům netuším, u nás jsem komára neviděla ani nepamatuju. Možná nad kočárek nebo nad postýlku něco jako „záclonu“, skrz kterou se komáři nedostanou… takovou moskytiéru 🙂

    • Vanilka 11.8.2013 / 12:24

      Já byla taky vždycky teplomil. Nevím, co to se mnou letos je.
      Moskytiéru máme, ale nedá se použít v každé situaci. Takže třeba při kojení nás oba žerou komáři.

  2. clara 11.8.2013 / 13:47

    V tomhle ti dokonale rozumim, zde je taky 60% roku hnusne, vlhko, zatazeno a cerno. O pocasi se s Ceskama bavime furt, je to hlavni tema 😀 A letos jsme nadavaly teda i na ty vedra, nastesti ted se posledni dva tydny pocasi docela umoudrilo a je tak nejak prumerne teple leto, takze jsem se zase zacala trochu tesit na dovolenou (taky v jizni Francii). Kdyby zde bylo to vedro jako pred 14 dny, tak by se mi na jih fakt nechtelo. Kazdopadne na pristi rok chci prosadit alespon Normandii nebo jeste lepe Nord Cap 😀

    Na komary nic nevim, ackoli to teda pristi tyden na dovolene asi budu taky potrebovat. Ale u nas vsechno stipe jen mne.

  3. sovička 11.8.2013 / 15:28

    Proti komárům jedině sítě do oken.

  4. Čím větší horko, tím jsem šťastnější. A vůbec nejvíc miluju tropické noci, kdy můžu vyrazit ven jen v malinkých šatičkách a nic víc s sebou netahat. Když se člověk vrací kolem půlnoci a pořád je mu krásně teplo, ten pocit je prostě k nezaplacení. Kdyby si to tak šlo schovat na zimu a občas nějak vypustit 🙂

  5. Emi 11.8.2013 / 20:05

    Když byla dcera malá, používali jsme proti komárům ultrazvukový odpuzovač komárů od Chicco, a buď to opravdu fungovalo nebo bylo málo komárů, ale poštípaní jsme nebyli. Později jsme přidali sítě do oken a většinou to stačí. Pokud sítě do oken dát nemůžete, třeba by pomohla síť nad postel (nebo kde kojíte), prodává je Ikea, Obi, Hornbach, občas Kaufland, Lidl http://www.ikea.com/cz/cs/catalog/products/10148157/
    Když se dcera hodně potila, uvědomila jsem si, že pro ni (stejně jako pro mne) není nejlepší oblečení z čisté bavlny, protože po propocení studí. Tak jsem nám oběma začala kupovat víc oblečení ze směsi bavlny a polyesteru, lnu nebo směsí se lnem, merina a vlastně obecně funkční prádlo (skvělé pro ni jako pro miminko třeba na delší cestování v autosedačce).

    • Vanilka 13.8.2013 / 15:44

      Moskytiéru máme. Jde dát na kočárek, na autosedačku, na relax křesílko. Ale při kojení se pod ní oba nevejdeme. Jednu takovou velkou jsem v jednom obchodě viděla. Stála 50 euro… Říkám si, že po zbytek roku ji snad potřebovat nebudeme.

  6. Oh My Beautiful Life 11.8.2013 / 22:47

    Vedra mi nevadí, když jsme s rodiči jezdili na dovolenou po revoluci autobusem a při odjezdu v 19h hlásil italský teploměr 39 stupňů, tak jsem to taky přežila 🙂 Jo, s Juniorem je to jiné, zůstáváme ve stínu, hodně doma zatahujeme venkovní žaluzie podle pohybu slunce, aby byt zůstal chladný atd. Ven jdeme až v 17h a i tak si to horko užijeme do sytosti. Ale ke komárům – sítě do oken jsou asi nejúčinnější, pak ty moskytiéry (měla jsem takovou univerzální z DM na kočárek a byla fajn), pak mě napadl taky ten ultrazvuk (na iPhone mám aplikaci proti komárům :-)))) ale nedokážu říct, jak moc funguje), pak jsou i svíčky proti komárům (na terasu, taková citronová vůně), no a nakonec repelent. Není něco jako lógr od kávy do okna na misku nebo nějaká taková babská rada? Něco se mi vybavuje, ale nemám teď čas to hledat.
    Tak držím palce, ať jsou ty krvelačné bestie co nejdál od vás 🙂

  7. funnydobiesmichaela 12.8.2013 / 10:20

    Dobrý den, ráda čtu Vaše články 🙂 Moje ideální teploty jsou mezi 10-20°C, takže se nebojte, že si moc stěžujete, já si stěžuju skoro celý rok, protože dní, kdy jsou takové teploty je tady opravdu málo 😀
    Krásný den přeji. Michala

  8. Dáša Šikulová 12.8.2013 / 20:49

    Jsem babička, tak tedy babičkovskou radu. Do misky hřebíček, zalít vodou, ani komáři, ani mouchy, VYZKOUŠENÉ !
    Moc ráda čtu tenhle blog. Krásný den bez komárů. Dáša

    • avespasseri 12.8.2013 / 22:27

      To zní úžasně. To musím někdy vyzkoušet (pokud někdy potkám ty komáry. ale mouchy na chatě máme…). Já hřebíček používala na bolest zubů v těhotenství, do té doby, než jsem šla k zubaři…

    • Vanilka 13.8.2013 / 15:45

      Přesně takovou babičkovskou radu jsem hledala. Děkuju, vyzkouším!

    • K.B. 14.8.2013 / 23:36

      No, babička… Taková velmi moderní. Taky musím vyzkoušet, díky za tip, maminko. 😉

Zanechat Odpověď

