Kazatel

Svou druhou detektivku od Camilly Läckberg jsem přečetla jedním dechem, ale už je to pár týdnů zpátky. Je zajímavé, jak se tyhle „nové“ knihy rychle čtou a jak se zase rychle zapomínají. Možná je to tím, že děj byl dost zamotaný. Ostatně i detektivky od Agathy Christie se dají číst zas a znova, aniž by si člověk pamatoval, kdo byl vrah.

Z Kazatele mi utkvělo v hlavě hlavně to, že ve Švédsku se pije hodně kafe (toho jsem si všimla už v Miléniu) a že ho pijí i těhotné ženy. Děj se odehrává v parném létě, což odbourává představu o studené Skandinávii; hlavní hrdinové se neustále potí a horko jim způsobuje opravdové utrpení. Podle Sedmikrásky, která teď ve Švédsku pobývá, toto rozpoložení odpovídá teplotě kolem 25 stupňů…

Jinak znovu musím smeknout před autorčinou schopností rozmotat i tak zamotaný příběh a na nic při tom nezapomenout. Jen mě mrzí, že jedna záhada byla sice rozluštěna pro nás čtenáře, ale ne pro hlavní hrdiny. Být na jejich místě, byla bych tím frustrovaná.

Doporučuju jako prázdninovou odpočinkovou četbu, i když hrozí, že se do četby ponoříte natolik, že přestanete komunikovat s okolím.

predicateur

5 thoughts on “Kazatel

  1. Barb 15.7.2013 / 18:17

    A taky neustále pojídají skořicové šneky! 🙂 Přečetla jsem zatím všech sedm, které byly přeložené do češtiny. Už chci další! 😀

  2. kocicenka 15.7.2013 / 19:52

    Pisu si na seznam! Jen co prectu Amerikanah od Chimamanda Ngozi Adichie (jeji Half of a yellow sun je skvela kniha), poohlednu se po teto autorce.

  3. kusanec | baby blog 15.7.2013 / 20:18

    Zrovna dneska jsem taky psala o knizkach. Detektivky ale musim na chvilku vynechat, vcera jsem po podrobne popsane pitve spaleneho tela nemohla vubec spat… 🙂

  4. Oh My Beautiful Life 15.7.2013 / 22:31

    Minulý týden jsem dočetla Sněhuláka a taky si to musím rychle sepsat. S tou myšlenkou o Agátě jsi mě rozesmála, já opravdu ty její vrahy neudržím v hlavě :-). Problém s normálním životem jsem měla při četbě Milénia. Byla jsem jak na trní, abych si mohla znovu číst. A taky se mi to stalo s Danem Brownem.

  5. Alizia 16.7.2013 / 08:58

    To zní skvěle, díky za tip, přidávám do svého seznamu: must-read 🙂

Zanechat Odpověď

