Prázdninová atmosféra

Jestli už jsem na stejné téma v minulosti psala, tak se omlouvám. Ale prázdninová atmosféra mě očaruje každý rok. Konec školního roku, kdy chození do školy je už víceméně pouhá formalita. Děti, na kterých je znát první opálení, v šortkách a v tričkách s krátkým rukávem a jen s malými batůžky, ve kterých už je netíží žádné sešity a učebnice. Prohřátý vzduch a vidina cesty někam do daleka.

Minulý pátek jsem šla na procházku kolem školy. Všechny děti byly venku na školním hřišti a další na fotbalovém stadioně, kde se odehrával zřejmě nějaký závěrečný sportovní den. Školní rok tady totiž končí teprve tento týden. Já jsem sportovní dny ve škole nikdy neměla moc ráda, protože jsem trpěla nízkým sebevědomím a bála jsem se, že při těch kolektivních míčových hrách (jako třeba vybíjená) neobstojím a že se mi všichni budou smát. Ty děti, které jsem viděla na hřišti, vypadaly ale uvolněně a nadšeně (já nakonec bývala taky uvolněná a nadšená; trému jsem měla jen předtím).

Pamatuju se, že když jsem chodila do školy, nikdy se mi nechtělo věřit těm dospěláckým řečem o tom, že jednou budu na školní léta vzpomínat ráda. A je to tady.

Stejná nostalgie mě chytá i na začátku školního roku. Už se docela těším, až Motýlek bude chodit do školy a až s ním vyrazím nakupovat sešity, pastelky a modelínu. Do té doby si samozřejmě hodlám užít i ten jeho předškolní věk.

konec_skolniho_roku

Zanechat Odpověď

