Dělá své noci!

Ti, kdo četli knížku A dost!, vědí, o čem je řeč. Pro ty ostatní vysvětlím.

Už několik týdnů se mě naši francouzští známí vyptávají, jestli Motýlek „déjà fait ses nuits“, tedy jestli už spí celou noc. Tahle otázka se řadí k těm, které mi lezou na nervy. Vypadá to, že všechna francouzská miminka „dělají své noci“ už téměř od narození. Alespoň tak soudím z výrazu těch, kteří se vyptávají, když jim odpovídám, že nikoli. Mně naopak připadá naprosto normální, že se miminko v noci budí a že je třeba ho i několikrát za noc nakojit a přebalit.

Ovšem Motýlek je napůl francouzské miminko. Velmi rychle se naučil rozlišovat den a noc. Nejdřív se několik nocí budil mezi čtvrtou a pátou hodinou ranní (několik nocí po sobě se probouzel přesně v pět, jako by měl natažený budík; a pak že děti nemají hodinky!) a v 6 jsme oba uléhali zpět do postele a spali tak do devíti nebo do půl desáté :-). To nebylo špatné. Ale teď je to ještě lepší. Usíná kolem půl dvanácté a probouzí se kolem půl osmé. Poprvé jsem z toho byla lehce vyděšená (a moje prsa taky). S napětím jsem čekala na další noc, abych zjistila, jestli ta první nebyla jenom náhoda. Ale vypadá to, že se můžu radovat a že je to na dobré cestě. Občas si v noci ještě zakňourá, ale jídlo nežádá – leda když se dostatečně „nenapucne“ před spaním. A vstávat v půl osmé mi nevadí – aspoň toho za den víc stihnu.

6 thoughts on “Dělá své noci!

  1. vimneok 19.6.2013 / 12:49

    drzim pesti aby ti to vydrzelo takhle krasne spani…. 😀

  2. Oh My Beautiful Life 19.6.2013 / 20:47

    Tak to zírám a taky držím pěsti, aby to vydrželo. Prosím, kolik měsíců Motýlkovi je?
    Mně se tu v ČR začali ptát v šesti měsících věku dítěte – chytré knížky přece píšou, že od 6m dítě nepotřebuje v noci kojit… No a první celou prospanou noc měl až tady v novém bytě a svojí velk posteli cca měsíc zpátky, tj. v jeho 20 měsících :-))))). Hodinky má v sobě asi taky, pravidelně vstával ve 4 a dožadoval se přitulení nebo si teď přiběhne k nám do ložnice, když se takto vzbudil. Takže my jsme si ty jeho noci fakt užili :-))

    • Vanilka 19.6.2013 / 21:42

      Motýlkovy jsou 2 a půl měsíce. Taky se divím… Byla jsem předběžně smířená minimálně s jedním rokem bezesných nocí! Ale třeba se raduju zbytečně a ještě na ně dojde 🙂

  3. Alinka 20.6.2013 / 21:58

    Tiše tu zelenám závistí :D. To u nás tedy ani náhodou. Sice poté, co jsme najeli na večerní kaši, vydrží Barunka o trošku dýl, ale víceméně v řádu desítek minut. Takže v téměř devítí měsících kojíme stále zhruba 3-4 za noc. Myslím, že autory chytrých knih by asi šlehlo … :D.

  4. Quanti 28.6.2013 / 18:18

    mně Brigitka začala „dělat noci“ kolem druhého měsíce. Bohužel, s příkrmy se to zase „rozbilo“ 🙂 ale samozřejmě gratuluju, ať vydrží co nejdýl, je to fajn 🙂

  5. Aves passeri 29.6.2013 / 02:36

    Ještě živě si pamatuju,jak malá prvně začala spát celou noc a jak jsem byla nadšená.jo,spánek.nám to skončilo s nástupem tříměsíčního růstového spurtu (vivat moudré knihy),ale nic drastického,tak 2x za noc nakojit napůl ve spánku a zas spát.poslední noční kojení jsme odbouraly az téměř na roce.tak si to teď užívejte:)mimochodem,mně taky nevadí vstávat v půl osmé.

Zanechat Odpověď

