Sušička

Včera nastal velký zvrat v mém životě: pořídila jsem do naší domácnosti sušičku na prádlo. 

Nikdy by mě nenapadlo, že mi jakékoli vybavení domácnosti dokáže způsobit takovou radost. Vzpomínám si, jak jsem jako teenager nechápavě kroutila hlavou, když se moje matka třeba někde v zahraničí na dovolené chtěla zastavit v obchodě s domácími potřebami. Ona se v obchodech ráda „jen tak kouká“. Už v tom jsme odlišné. Já chodím do obchodů vždycky pro určitou věc. Nakupuju podle seznamu. A v poslední době už ani do obchodů nechodím a nakupuju spíš prostřednictvím internetu. Ale zpátky k těm domácím potřebám. Když si moje maminka pořídila nějakou novou „vymoženost“ do domácnosti, upřímně se z ní těšila. A já tu její radost nedokázala sdílet. O pár (dobře, tak o víc než deset) let později se i já dokážu těšit z jakékoli věci, která mi usnadní život a ušetří aspoň trochu času. Na sušičku jsem se těšila jako malá holka (tedy jako se malá holka může těšit třeba na nové kolo).

Konec zdlouhavému procesu praní-věšení-sušení-žehlení prádla! V Lucembursku prádlo schne déle než v Čechách. Když jsem žila v Praze, pověsila jsem prádlo večer na sušák a do rána bylo suché (vysušený panelákový vzduch tomu určitě napomohl). Tady schne prádlo 2 až 3 dny. Věšení prádla upřímně nesnáším. Navíc moje pračka všechny kalhoty, košile i trička zásadně obrací naruby, takže já pak ty mokré kusy oblečení musím obracet zpátky. Ani následné žehlení nepatří k mým hobby – i když žehlím jen to, co je opravdu nutné (kalhoty a Motýlovy košile).

Můj život se v téhle oblasti zkomplikoval s příchodem Motýlka. Rychle jsem přišla na to, že při jeho spotřebě čistého oblečení si to 2- až 3denní sušení na sušáku prostě nemůžu dovolit. Anebo mu musím dokoupit haldu oblečení, což se ale moc nevyplatí, protože z něj velmi rychle vyroste. Sušička je daleko rozumější investice. Zvlášť když jsem se cítila jaksi povinná všechno miminkovské oblečení také žehlit – ne proto, aby nebylo zmačkané, ale proto, aby se vysokou teplotou žehličky zabili všechny mikrobi. To ale sušička zvládne taky.

Proč vlastně sušičku nemám už dávno? Protože mi ji Motýl nechtěl dovolit! Bál se, že ji budu chtít dát do sklepa k pračce, což by bylo nejlogičtější. Jenže ve sklepě má také uložené víno, které by prý mohlo kvůli teplu proudícímu ze sušičky ztratit na kvalitě. Naštěstí mi jedna kamarádka poradila, že existují sušičky, které nemusejí být napojené na odpad. Voda se v nich kondenzuje do zvláštní nádoby, která se prostě vyleje. Okamžitě jsem tedy usoudila, že sušičku můžu dát do koupelny. Motýl ale argumentoval, že tam bude ošklivá, ačkoli jsem ji navrhovala „schovat“ do rohu za sprchový kout. Naštěstí to nakonec Motýl vzdal a se slovy, že je „sice proti, ale když ji tolik chci…“, svolil k tomu, abych ji objednala. Jak jinak než přes internet. Další kamarádka mi totiž poradila jeden lucemburský obchod, kde jsem si mohla sušičku objednat přes internet a oni mi ji přivezli, vynesli do 2. patra, zapojili a předvedli. A to vše v překvapivě krátké lhůtě! Už jsem si zvykla, že v Lucembursku všechno dlouho trvá, ale tentokrát jsem byla příjemně překvapená: v pátek jsem sotva dokončila objednávku a platbu,hned mi z obchodu volali, aby se ujistili, že dodání v úterý mi bude vyhovovat…

Od pátku jsem tedy odmítala cokoli prát a čekala na úterý, abych sušičku mohla rovnou vyzkoušet. A od včerejška vesele peru i suším a jsem nadšená. Ještě kdyby to prádlo potom ze sušičky mohlo rovnou skákat do skříní 🙂

susicka

12 thoughts on “Sušička

  1. Luca 29.5.2013 / 19:07

    taky mám, taky miluju. čím bude MOtýlek starší, tím víc ji oceníš… až bude lézt a bude jako čuně… až bude chodit a padat a bude jako čuně… až bude sám jíst a bude jako dvě čuňata!!

  2. Barb 29.5.2013 / 19:37

    Super! Zvlášť při té délce schnutí „přirozenou cestou“, to by mě taky nebavilo!

  3. vimneok 29.5.2013 / 20:27

    já mám teď taky poprvé sušičku… teda ve společné prádelně, ale i tak 🙂 a jsem taky nadšená… a překvapená, kolik prachu se ještě z prádla po vyprání zachytí na filtr u sušičky…

    • Vanilka 30.5.2013 / 15:57

      Ano, to mě taky fascinuje… Ale asi je to dobře, že to v tom prádle nezůstává. Akorát mám pocit, že jsem až dosud na sobě nosila tuny prachu!

  4. kusanec | baby blog 29.5.2013 / 22:24

    Taky nově suším a užívám si to, takže gratuluju k malému domácímu vítězství!

    Jsem pro každou mašinku, která mi usnadní domácí práce. Nejsem ten typ, co by se u dřezu / kýble / oken zabavil. Ostatně, ani hnízdění se u mě nekonalo… http://www.kusanec.cz/2012/11/dva-tydny-do-porodu-porad-nic.html 🙂 A žehlit Motýlkovi nemusíš. Já občas pro klid duše přidávám do praní antibakteriální přípravek. Věřím ale, že s dnešníma pračkama a práškama, je o vše postaráno.

    • Quanti 30.5.2013 / 18:10

      Já žehlila tak přes to šestinedělí, pro dobrý pocit… pak už ať se s těmi mikroby taky pozvolna pod rodičovským dohledem seznamuje 😀

  5. Oh My Beautiful Life 29.5.2013 / 22:25

    Poprvé se sušičkou je super, já si tu svoji první dopřála před příchodem miminka – obecně pro úsporu času a nesnáším věšení prádla. Pak jsem odbourala žehlení úplně, až na manželovy košile. Před měsícem jsem měla svoje další poprvé se sušičkou Miele a to byl zážitek naprosto nečekaný a neskutečný! Ne že bych předtím měla nějakou špatnou značku (AEG), ale Miele mě dostalo. Prádlo vypadá naprosto jinak, je nadýchanější, košile se některé nemusí vůbec žehlit, fakt bomba 🙂 A nepracuju pro tuto značku :-)))

    • Vanilka 30.5.2013 / 16:00

      Škoda že jsem to nevěděla dřív. Příště tady na blogu uspořádám anketu, než něco koupím. Já chtěla jeden model od Gorenje, ale než se mi podařilo přesvědčit Motýla, vyprodali mi ho. Nakonec mám o něco levnější Samsung.

  6. galiea 30.5.2013 / 19:23

    Mě by teda silně zajímalo, jak by se Motýl tvářil, kdyby si chtěl např. koupit sekačku na trávu, protože kosit s ruční kosou už by bylo příliš namáhavé, a ty bys mu to rozmlouvala s argumenty, než sekačka by v kolně zavazela a v garáži nevypadala hezky… Oni vůbec chlapi mají tendenci remcat hlavně do věcí, kterými se nejen nezabývají, ale navíc jim vůbec nerozumí…
    Nicméně pokud se někdy dočkám vlastního bytu, sušička v něm bude mít čestné místo, stejně jako myčka nádobí. Navíc už se dělají i pračky přímo s vestavěnou sušičkou, to by se mohlo vejít i do mého vysněného panelákového 2+kk 🙂

    • Vanilka 30.5.2013 / 22:46

      Díky za zajímavý postřeh! To je moc pěkný příklad, to s tou sekačkou 🙂

  7. Clara 30.5.2013 / 19:29

    Ja vzdycky byla celkem proti susickam, pripadlo mi, ze se zbytecne plytva elektrina na cinnost, ktera se udela jaksi sama. Po narozeni kluku jsem svuj nazor dost zmenila. Vesenim, skladanim a pripadne zehlenim pradla travim spoustu casu: peru vlastne furt, zhruba jednu pracku denne. Mam holt doma tri spindiry, kteri navic hazou do pradla cokoli, co ma na sobe byt jen milimetrovy flicek. Akorat se nam susicka fakt nikam nehodi/nevleze. Cekam, az zacne mladsi chodit na zachod a budu moct zrusit prebalovani na pracce a susicku nad tu pracku zavesim. Uz se dost tesim. Ale jestli pujde ve slepejich starsiho bratra, tak si teda jeste chvilku pockam 🙂

  8. Alinka 1.6.2013 / 21:50

    Já dostala sušičku loni k Vánocům a též si ji nemůžu vynachválit. Jak bylo nedávno pár dní hezky a já sušila venku … jejda, to byl najednou opruz a předtím mi to ani tak nepřipadalo :).

Zanechat Odpověď

