Maminkou

Pravidelní čtenáři asi tuší, co je důvodem mé delší odmlky.

Ano, dnes jsou to přesně dva týdny, co se můj život nezvratně změnil (zní to jako velké klišé, jsem si toho vědoma, ale nemůžu si pomoct). Dnes jsou to přesně dva týdny, co jsem se stala maminkou.

Stát se maminkou je velká životní zkušenost. Každý den se teď učím něco nového, stejně jako se každý den něco nového učí můj syn. I samotný porod byla samozřejmě velká zkušenost, která mi ukázala, že ne všechno se v životě dá naplánovat. Člověk si může devět měsíců představovat, jak to bude probíhat, a tajně si odpovídat na otázky typu „epidural ano či ne?“, stejně nakonec může být všechno úplně jinak. Jenže všechny ty detaily, které se dřív zdály tak hrozně důležité (jako třeba jestli si budu moct vybrat pozici, ve které budu rodit, nebo jestli pak s miminkem hned bude probíhat „skin to skin“), se během pár sekund scvrknou na jedinou důležitou věc: že jsme oba v pořádku.

Konec těhotenství ani porod neproběhly podle mých představ, ale od našeho šťastného návratu (pro miminko spíš příchodu) domů vše podle mých představ probíhá. Konečně do Lucemburska dorazilo jaro, slunce svítí, je teplo, stromy se zelenají, kytky kvetou… a já se procházím se slunečními brýlemi na očích (ty jsem si ve svých představách ani neodvážila představit) a před sebou tlačím kočárek, ve kterém spinká mé hodné miminko… Nebo ho mám uvázané v šátku a pomalu se kolébám do pekařství pro čerstvý chleba.

Určitě nás ještě čekají útrapy, o kterých nemám ani tušení. Už teď své dítě pečlivě sleduju a jsem vyplašená při výskytu sebemenší prkotiny. Proč se mu loupe kůže? Proč šilhá? Proč mu teče z očí? Na většinu otázek naštěstí dostávám pohotové odpovědi od svých kamarádek-maminek nebo od porodní asistentky, která nás chodí „kontrolovat“ domů. Ty odpovědi většinou zní: to je normální. Uff. Ale jak to mám sakra vědět?

Mimochodem na zalepené oči mi porodní asistentka poradila mu do očí aplikovat kapku mateřského mléka… Nejdřív jsem si pomyslela, že se ta ženská nejspíš zbláznila. Ale v záchvatu zoufalství jsem to vyzkoušela a ono to funguje! Mateřské mléko má prý dezinfekční účinky… I tak vypadají mé nové zkušenosti.

Několikrát jsem se tady na blogu zařekla, že i po narození dítěte budu psát pravidelně a taky že se to tu nepromění v maminkovský blog o plínkách apod. Laskaví čtenáři ale teď budou muset na čas prominout: můj život se teď kolem ničeho jiného netočí. Veškeré mé zážitky souvisí s miminkem, s kapáním mateřského mléka do očí, s technikami kojení a přebalovaní a podobnými záležitostmi. Snad se má mysl časem od těchto věcí oprostí a já si zase začnu všímat i jiných věcí kolem sebe.

Do té doby vás prosím: vydržte 🙂

27 thoughts on “Maminkou

  1. Kví 23.4.2013 / 12:09

    Gratulace.
    A jméno?

  2. Mirka 23.4.2013 / 12:18

    Hodně radosti, Vanilko! A nedělej si starosti – nečekají Tě útrapy, pokud si je k sobě nepustíš.

  3. Marcela 23.4.2013 / 12:19

    Moc gratuluji chlapečkovi přeji krásný zdravý pohodový dlouhý život!A najdi si na netu Radůzu-Jako zázrakem spíš -písničku,napsala ji,když porodila a je nádherná,určitě se Ti bude líbit.Vyjadřuje pocity maminy.I Tobě Vanilko pevné nervy a neboj,určitě jsi ta nej…máma!A jak pak se to štěstíčko jmenuje?To musí být Motýl pyšný!

  4. Ay 23.4.2013 / 12:22

    Ahoj Marti! Moc vám blahopřeju a přeju hlavně zdravíčko! 🙂

    • Makovice 23.4.2013 / 12:45

      Blahopřeju, ať se vám oběma dobře daří, ať chlapeček prospívá. A nic si z toho nedělejte – každá čerstvá máma má nějakou dobu „vykojený“ mozek. Jde jen o to včas to utnout, což nějteré matky nikdy nedokázaly 🙂

  5. Quanti 23.4.2013 / 12:35

    Vanilko, hrozně moc gratuluju a vzhledem k tomu, že jsem to zažívala jen před čtyřmi měsíci, mi je jasné, o čem mluvíš. Je to občas složité a ještě asi bude hůř, ale taky líp – a je to úžasný pocit… přeju pohodové sžívání 🙂

  6. Clara 23.4.2013 / 12:51

    Juu! Gratuluju! At se chlapeckovi na tom nasem svete dari! Tesim se i na ty materske prispevky. A co rika Motyl na syna?

    • Vanilka 26.4.2013 / 15:16

      Motýl je samozřejmě ze svého syna celý pryč, ale já pevně věřím tomu, že by měl radost, i kdyby to byla holčička.

  7. Alizia 23.4.2013 / 13:11

    Velké gratulace! Mateřské mléko je skvělá věc, já ho dávala i dceři do nosu, když měla rýmu, prý lepší než kapky z lékárny 🙂

  8. Ella 23.4.2013 / 13:20

    Velká gratulace!!! Zrovna jsem si kladla otázku, jak to u tebe asi vypadá. 🙂 Nevadí, že budeš psát o miminku. Naopak se na to těším, brzo se mi budou tvé zkušenosti hodit. Doufám, že dojde i na příspěvěk o posledních dnech před porodem a naopak o prvních dnech se synem.

  9. podobka 23.4.2013 / 14:02

    Mam rada tento blog a testim sa, ze na svet prisiel novy cloviecik. Dni, ked sa rodia babatka, su zmysluplne dni. Zelam vam obom len to najlepsie. Podobka

  10. Bára 23.4.2013 / 14:15

    Milá Vanilko, moc gratuluju!
    Narození miminka je nádherná věc a co na tom, že na nějakou dobu zabere veškerý čas i kapacitu mozku 🙂 Věčně to trvat nebude. O to víc je potřeba si všechno užít (a někdy pouze přežít 🙂
    Budu se těšit na články mateřské i nemateřské a tobě i synovi přeju vše nejlepší! 🙂

  11. terka 23.4.2013 / 15:14

    Milá Vanilko,
    moc k narození synáčka blahopřeju:) Těším se na spoustu nových postů:)

  12. eva 23.4.2013 / 15:41

    Milá Vanilko,
    velká gratulace a přání hodně zdraví a všeho nejlepšího chlapečkovi do nového života i Tobě. Ať se Vám daří dobře a vůbec se pořád neomlouvej, že píšeš „maminkovský“ blog. Je to kus života, který je krásný, krásnější než všelijaké filmy, knihy, videa – jejich čas zase přijde, ale už nikdy nebudou to hlavní. Tak si to užívej a nenech se omezovat žádnými předsudky.
    Píšeš moc hezky a my všichni sem k Tobě rádi chodíme, protože je tu lidsky teplo :-).
    S přáním pěkných slunečných dnů Tobě, chlapečkovi i tatínkovi (jistě pyšnému, že to tak pěkně vyšlo po dvou dcerách), zdraví z Čech Eva.

  13. MaeD 23.4.2013 / 17:38

    Ahoj Vanilko,
    taky se pripojuju a preju vsechno nejlepsi. A tesim se na clanky o materskych zkusenostech ze zahranici…
    Felicitation!

  14. Kajos 23.4.2013 / 20:28

    Milá Vanilko, taky přeji všechno nejlepší a gratuluju ! A mateřské téma je skvělé a věčné, těším se už teď!

  15. Calad 24.4.2013 / 11:25

    Gratuluji! A přeji vám oběma, ať jste zdraví a mimčo, ať krásně roste a mamince pevné nervy. 🙂

  16. Witch 25.4.2013 / 07:53

    Milá Vanilko, vám oběma moc držím palce! A ta porodní asistentka je z těch moudrých a opravdu zkušených, zdá se. Kdybyste, nedej Bože, byla jakkoliv nemocná, kojte dál. Dítě se tím jenom posílí. A pozor, antikoncepční úřinek funguje až od chvíle, kdy prcek pije 800 ml! takže až od třetího měsíce! Kdyby něco, zeptejte se, jsem taky k dispozici… Jo a podprsenkujte 😀

  17. Janka 26.4.2013 / 09:21

    Gratilace a hodně zdravíčka 🙂 to byl fofr myslela jsem si,že jste tak v 7 měsíci 🙂

  18. Vanilka 26.4.2013 / 15:17

    Děkuju vám všem za krásné a milé komentáře!

  19. Sedmi 30.4.2013 / 14:18

    nechodilo mi upozornění na nový příspěvek, tak jsem nakoukla až teď… Moc a moc gratuluju 🙂 a jsem zvědavá na to, jak zvládáš s miminkem, jak to všechno chodí tam u vás a na další věci okolo tak se vůbec nežinýruj a klidně piš jenom o tom 🙂 BTW já jsem si kvůli těhotenství zakládala nový blog, ale nakonec to stejně dopadlo tak, že jsem oba sloučila do jednoho…

  20. Alinka 30.4.2013 / 21:21

    Ahoj Vanilko, trošku opožděně ti moc gratuluju k narození miminka a chlapečkovi přeju jen všechno dobré. Hlavně zdraví, lásku a spokojený život (no jo klišé, ale co už … kéž by se všechna klišé plnila;)). Určitě piš o miminkování i maminkování … vždyť je to krásné … těším se.

Zanechat Odpověď

