Potupný návrat k papírovému diáři

moleskinePřed nějakým časem jsem tu pěla ódy na iPhone, bez kterého už bych se neobešla, neboť plní funkci nejen mobilního telefonu, ale také adresáře, diáře, e-mailové schránky, přehrávače hudby, knížky, novinového stánku… a to vše v jedné jediné věcičce, která v kabelce zdaleka nezabírá tolik místa, jako kdybych do ní měla nacpat jen třeba ten diář, knížku a noviny.

Že má technika i svoje mouchy, to jsem pochopila už dávno. A také jsem tušila, že se setkám s určitými komplikacemi, až po nástupu na mateřskou budu chtít odložit (schovat někam, kde ho nebudu mít na očích) svůj pracovní notebook a používat výhradně svůj soukromý MacBook, protože to je přece o tolik příjemnější! Zároveň jsem pocítila potřebu přestat tedy svůj iPhone synchronizovat s pracovním notebookem a začít ho synchronizovat s MacBookem. Podobný „přesun“ jsem už v minulosti zažila. Tehdy jsem se hodně navztekala kvůli kontaktům. Techničtí guru si možná budou klepat na čelo, ale mně připadá, že při takových „migracích“ chybí strašně málo k tomu, aby člověk nedopatřením přišel o všechny kontakty nebo aby je měl na některém ze zařízení naopak všechny dvakrát.

Poučená z minulosti jsem si tentokrát na kontakty dala pozor a vyzrála na ně. Problém jsem měla s kalendářem. V telefonu i v pracovním Outlooku jsem rozlišovala kalendář soukromý a pracovní. Bohatě by mi stačilo teď sesynchronizovat ten soukromý. Jenže z nějakého záhadného důvodu se mi do MacBooku z toho soukromého kalendáře přetáhla jen část údajů a schůzek. Naštěsstí jsem v pracovním notebooku měla pořád v záloze původní verzi svého diáře, ke které jsem se mohla vrátit. A vrátila. „Natáhla“ jsem si ji do telefonu a z něj jsem ji chtěla zkopírovat do MacBooku. Ale vždycky mi část těch schůzek vypadla. Nakonec jsem je tam dodala ručně, ale především několinásobná kontrola, jestli mám na obou zařízeních všechno, mi zabrala hodně času. Další synchronizace už od té doby probíhají v pořádku, ale už dnes se děsím toho, až se vrátím do práce a budu to chtít zase všechno natáhnout zpátky do pracovního notebooku.

Daleko víc mě ale naštvalo, že jsem při jedné synchronizaci asi zapomněla zaškrtnout, že chci zkopírovat i starší údaje. Tudíž už nemůžu dohledat, co jsem dělala například 15. října 2012. Není to žádná katastrofa, ale vždycky, když koukám na kriminální seriály, napadá mě, že kdyby mě vyslýchala policie, v žádném případě bych nedokázala odpovědět na otázku typu: „Co jste dělala 15. října odpoledne?“ Postavy v kriminálních seriálech obvykle na podobné otázky dokážou pohotově a velmi podrobně odpovědět. Já jen s obtížemi lovím z hlavy, co jsem dělala předevčírem. Jedinou mojí záchranou by mohl být diář, kde jsou poznamenané aspoň schůzky, které jsem ten den měla. Existuje sice malá, ale aspoň nějaká šance, že by se mi tím trochu oživila paměť.

I když mě policie snad vyslýchat nebude, přijde mi zajímavé občas nahlédnout do starého diáře a připomenout si, co jsem dělala třeba na den přesně před 4 lety. Někdy je to docela zábavné. S iPhony a podobnými moderními vymoženostmi se toto kouzlo bohužel trochu vytrácí. Zvlášť když je někdo nešikovný jako já.

A tak jsem si nakonec pořídila obyčejný papírový diář. Návrat ke starým dobrým praktikám.

9 thoughts on “Potupný návrat k papírovému diáři

  1. misunka 11.3.2013 / 16:39

    tak to ja zatim absolutne nesouhlasim. synchronizace google mailu, google kalendare a iphonu je uzasna! outlook nemam rada – hledala bych chybu spis v nem, nez v kalendari. doporucuju zkusit google 🙂 muzes mit taky rozdeleny pracovni a soukromy i ho nasdilet (mame napr. se segrou). a nastesti me moc nezajima, co jsem delala pred 5 lety :))

    • Vanilka 11.3.2013 / 17:54

      V práci si bohužel nemůžu vybírat, jestli budu nebo nebudu používat Outlook… Ale máš pravdu, je možné, že chyba bude právě v něm.

  2. Polajka 11.3.2013 / 16:59

    já nejsem moc technologicky zdatná a na diář nedám dopustit, kupuji si takové osobité, s duší, malé papírenské poklady, strašně mě baví.
    ps. 15. října 2012 jsem odevzdala článek do sborníku a byla jsem v práci do šesti 🙂

  3. Barb 11.3.2013 / 17:48

    Nic potupného tam nevidím. 🙂 Diář z předešlého roku je první, co v dalším roce vyhazuju. Joo, taky jsem si kdysi myslela, že se k policejnímu výslechu nedostanu a teď už ta noční můra trvá půl roku, takže nikdy neříkej nikdy.

    • Vanilka 11.3.2013 / 17:56

      A předpokládám, že ke kriminálním seriálům má realita daleko, nejen co se sypání údajů z rukávu týče. Přeju hodně sil.

  4. kocourpes 11.3.2013 / 18:05

    Já používám zásadně papírový diář, nenávidím upomínky v telefonu a v počítači, hrozně mi vadí, že to na mě vyskočí, i když na to nejsem připravená, to když otvírám diář, tak s tím počítám, že teda mě něco čeká 🙂 A letos jsem po 7 letech změnila typ, přešla jsem od obrovského s krásnými obrázky k menšímu Moleskine, dokonce k tomu typu co máš na fotce ty a jsem spokojená 🙂

  5. Calad 12.3.2013 / 19:04

    To je krásné… Já už od střední školy používám papírový diář a záznamy mám schované. Občas mě popadne nostalgie a nahlédnu. Diář u mě funguje spíš jako takový deníček a ke každému dni se snažím, něco zapsat si a je to docela sranda.

  6. kusanec 13.3.2013 / 22:00

    Odpovedi vyslychanych v serialech me taky udivuji. Obcas mam problem si vzpomenout, co jsem mela pred tydnem k veceri…

  7. Alinka 15.3.2013 / 07:58

    Ahoj Vanilko, já tedy na papírový diář nedám dopustit. Používám už řadu let nekonečný diář od filofaxu a jsem s ním nadmíru spokojená. Na ten elektronický jsem si nikdy nezvykla. Mám pocit, že se mi v něm nikdy nedaří nic najít, že tam není nikdy tak rychle jako v papírovém vidět všechno, co potřebuju, že jeho obsluha je zdlouhavější. Pravda ten papírový se zatím nenaučil upomínky, ale zase jsem víc v klidu :D. Krásný den.

Zanechat Odpověď

