Život té druhé

Zase jsem si jednou přečetla knížku a potom při hledání obálky na internetu zjistila, že podle ní byl natočený i film: Život té druhé. Já se ale těch filmových zpracování trochu bojím. Většinou mi dojem z knihy zkazí. Až na výjimky. Na tenhle film se možná ale někdy podívám, protože  v něm hraje Juliette Binoche.

Shodou okolností je tenhle příběh vyprávěný v přítomném čase, stejně jako knížka, kterou jsem četla naposled. Pětadvacetiletá Marie se seznámí s pohledným hercem Pablem, stráví s ním noc, a když se probudí, je o dvanáct let starší a provdaná za Pabla, se kterým má tři děti. Z těch dvanácti let si nepamatuje vůbec nic. Z několika různých důvodů se rozhodne o tom nikomu nic neříct. Tváří se, jako by se nic nestalo. Ze začátku netuší, co se s ní děje, a chvíli jí trvá, než jí dojde, že ztratila paměť. Také se bojí reakce okolí, obzvlášť když časem začne tušit, že její manžel má možná s jejím výpadkem paměti něco společného. Dělat, jako by se nic nestalo, ale není jednoduché. Až na pár dávných přátel, které znala už před dvanácti lety, nikoho nepoznává. Zjišťuje, že se během těch dvanácti let naučila hrát na klavír a mluvit rusky, ale všechny tyto dovednosti se kamsi vypařily. Postupně dochází k závěru, že zapoměla z vlastního rozhodnutí. Už si ale nepamatuje, proč a co chtěla zapomenout.

Zápletka velmi chytlavá, napínavá a originální. Ale jako u mnoha jiných knížek, opět jsem na konci byla zklamaná, protože si myslím, že s tak zajímavým tématem by se dalo pracovat daleko hlouběji. Vyústění příběhu bylo ve srovnání s původním nápadem naprosto banální. Skoro mě svrbí prsty a láká mě myšlenka si začátek vypůjčit, ale napsat jiný konec.

la_vie_dune_autre

One thought on “Život té druhé

  1. Witch 5.2.2013 / 08:34

    O tom filmu jsem slyšela a hned se mi vybavila starší maďarská knížka, kde se asi 40 letá žena jednou podívá do zrcadla a zjistí, že se nepoznává. Pamatuje si jen, jak byla při bombardování v krytu a manželem je její strýc. Ona není ta dívka z krytu, ale svá teta. Jen těžko najde někoho, kdo jí uvěří a pomůže jí najít stopy po té dívce, která měla zahynout v krytu. Navíc je poněkud zřejmé, ež i když má vytrhané obočí a obléká se stylem stará mladá, že je o něco mladší, než by teta měla být. Jde tam o prachy, ona po vytažení z krytu ztratila paměť…

Zanechat Odpověď

