Zimní boty

Snad poprvé v životě letos v zimě neřeším estetiku své obuvi a držím se jediného pravidla: hlavní je mít nohy v teple. A neuklouznout.

V Lucembursku se pod zimní obuví rozumí semišové nebo kožené kozačky s hladkou podrážkou a na vysokém podpatku, většinou bez tzv. beránka uvnitř. V takových botách je nejen zima, ale především se na nich člověk může zabít. Nicméně taky jsem si takové pořídila. Dá se v nich docupitat do garáže, po letech tréninku se v nich dá i řídit, před kanceláří vycupitat z auta a pak v nich celý den cupitat po kanceláři. Akorát mě v dobách, kdy jsem dojížděla do práce 50 km, v zimě děsilo pomyšlení, že bych někdy mohla zůstat viset ve sněhové kalamitě, že bych třeba z auta musela vystoupit, abych pomohla zatlačit chytráka na letních gumách, který blokuje průjezd někde v kopci. V takové situaci by moje obuv byla důkazem zhruba stejné míry inteligence, jakou projevují právě řidiči s letními pneumatikami na sněhu. Ostatně tohle srovnání používá i lucemburská vládní kampaň hlásající „Na zimu zimní pneumatiky!“

pneu_hiver

Sehnat opravdové zimní boty je ale v Lucembursku (a okolí) poměrně tvrdý oříšek. Ještě že mám svoje asi deset let staré boty – něco mezi pohorkami a sněhulemi – s kvalitní podrážkou a s beránkem uvnitř. A v Metz se mi podařilo sehnat i goretexové kozačky bez podpatku. Jsou sice taky dost sportovní, ale přece jen méně nápadné.

legero.png

Jen na některých pracovních obědech se v nich cítím trochu hloupě. Některé dámy jsou totiž i v mrazu a sněhu na takový oběd schopné dorazit v lodičkách. Já ale letos opravdu žádné krasobruslařské kreace na chodníku riskovat nechci.

4 thoughts on “Zimní boty

  1. Makovice 1.2.2013 / 11:27

    Někde jsem četla, že Newyorčanky chodí do práce v teniskách a až v kanceláři se přezují do lodiček. Něco takového by mohlo být řešení…

  2. vimneok 1.2.2013 / 11:46

    přezouvání by to řešilo ne? představa jak se pařím celý den v kozačkách… mívala jsem taky kdysi v kanclu lodičky, do kterých jsem se přezouvala… a časem přibyl i kostýmek, člověk nikdy neví… 😀

  3. Bosorka 1.2.2013 / 14:06

    Přesně tak – a letos fakt raději neriskovat.

  4. Klára KlaPi 4.2.2013 / 14:43

    Milá Vanilko, ono to v Čechách se zimní obuví není o moc lepší. Obchody jsou plné buď bot na štekli, nebo těch semišových, které budou po první procházce prosolenou ulicí totálně zničené, nebo těch, které sice nemají štekli, ale aspoň naprosto hladkou podrážku. Já nakonec zvolila boty s podpatkem, protože tím se aspoň ve sněhu zabořím a neuklouznu, ale na náledí je mi stejně houby platný. Pokud nechci po Praze chodit v pohorkách, což nechci, mám smůlu. Leda tak si pořídit mačky.

Zanechat Odpověď

