Na co jsem alergická na Facebooku

Včerejší hejt Fotky mimin na Facebooku uveřejněný na blogu 1000 věcí, co mě serou byl poslední kapkou k tomu, abych napsala o tom, co na Facebooku čím dál víc štve mně. Jsem zvědavá, kolik lidí se urazí a odstraní si mě z přátel. Samozřejmě si pohrávám i s myšlenkou, že bych se z Facebooku stáhla spíš já, když mě tolik věcí štve. Ale to se mi nechce, protože na jiné věci je mi pořád ještě užitečný.

O fotkách mimin na Facebooku a jiných sociálních sítích už jsem se taky zmiňovala – třeba tady nebo tady. Takže se k tomuhle tématu vrátím jen ve zkratce: ne že by mi ty fotky nepřipadaly roztomilé (jak kdy), ale zaprvé se jich v mém feedu na Facebooku občas nakupí příliš a zadruhé je mi protivné, že k tomu ty děti, které na fotkách figurují, nemůžou nic říct. Jsem přesvědčená, že mnozí z nich budou za pár let své rodiče proklínat za to, že jejich nahé zadečky a upatlané pusinky kolují internetovou sítí.

Podobně jako fotky mimin mi někdy lezou na nervy fotky domácích mazlíčků. Opět to platí zvlášť v případě, když se jich nakupí moc. Jednotliví přátelé za to tudíž nemůžou. Akorát že já si potom někdy připadám jako na stránkách nějakého útulku. To je samé „ztratil se Ferda“, „pomozte najít Punťu“, mezi to se dostane pár fotek spících koťat a samozřejmě rozmazané obrázky týraných zvířat. Co se týče těch pohřešovaných a týraných zvířat, nejsem si jistá věrohodností těch informací. Podle mě se jedná o spam, který milovníci zvířátek ochotně šíří.

Dále mi vadí rasistické a homofobní kecy, i když se jedná o humor. Sem tam nějaký ten vtípek prominu, ale když jich jedna osoba začne publikovat moc, většinou ji odstraním z přátel, protože takové věci prostě číst nechci.

A začíná mi vadit taky politika. Teď mám konkrétně na mysli prezidentské volby. Ze začátku mi připadalo zajímavé, když sem tam někdo pověsil na Facebook nějaký odkaz a já se mohla něco dozvědět o jednotlivých kandidátech – asi proto, že to vlastně byl můj jediný zdroj informací. A dokonce mě i docela zajímalo, koho moji přátelé volí, protože vlastní názor jsem si nějak nestihla vytvořit. Jenže to přerostlo v docela otravnou agitku. Pořád čtu „volte Karla“, potom zase že Karel ma nacistickou minulost, dostávám pozvánky, abych se připojila do skupiny na podporu toho či onoho kandidáta (a k čemu mu to jako bude dobrý, když do Bruselu kvůli žádnému z nich svoje břicho vláčet nehodlám?) a během těch dvou volebních dnů se mi feed zaplnil velmi originálními fotkami volebních lístků a uren a informacemi o tom, kdo „už to tam hodil“.

Taky mě drtí odborné komentáře některých mých kolegů, když se hraje nějaký důležitý fotbalový zápas. Vlastně ten zápas ani nemusí být důležitý (pro mě osobně stejně není důležitý žádný). Co minutu, to komentář. Fotbal se hraje 90 minut. Uf.

Když v Lucembursku napadne sníh, fascinuje mě, jak si těch 5 centimetrů každý fotí a posílá to na Facebook. Možná mi to už taky někdy ujelo, ale to bylo něco jiného 🙂 To byl PRVNÍ sníh, který nás PŘEKVAPIL na konci října. V lednu je sníh normální. Naopak by se lidi měli divit, když žádný nepadá. Pozor – nemluvím o tzv. uměleckých fotkách zimní krajiny. Mám na mysli spíš fotky zapadaných aut na parkovišti apod.

No a samozřejmě mě vytáčí, když někdo hraje nějaké stupidní facebookovské hry nebo používá aplikace, které pak POKAŽDÉ pošlou VŠEM jejich kontaktům pozvánky, aby se do hry zapojili. Třeba pozvánku na Lucky Slots dostanu někdy během jedné minuty třeba desetkrát po sobě, což mimo jiné znamená, že mi desetkrát po sobě zažbluňká mobil.

Marně se zamýšlím, jaké typy komentářů a informací mě vlastně na Facebooku neobtěžují. Asi všechny ostatní 🙂

18 thoughts on “Na co jsem alergická na Facebooku

  1. Barb 16.1.2013 / 17:48

    Je to věc volby být na Facebooku a mít nastavené, co chce jeden vidět. Je tam tlačítko „skrýt“, „blokovat“ apod. Jen s tím skrýváním a blokováním umět zacházet.

    V Čechách jsou volby „nečekaně“ horké téma, nikdo nemůže za to, že „do Bruselu svoje břicho nepotáhneš“ (což je mimochodem vtipné a roztomilé, rozesmálo mě to), ostatní třeba třeba první přímou volbu prezidenta řeší a možná je to po letech poprvé, co se o společenské dění zajímají, což já osobně zrovna vítám. 🙂 Pořád lepší, než to ignorovat, jak se tady v ČR stává u krajských a parlamentních voleb.

    Mimina na FB taky nechápu, navíc když jsou nahá, s roztaženýma nohama, upatlaná (to je fakt humus!). V létě jedna známá dala na FB sérii 25 fotek, kdy se její dítě houpe na houpačce… nahoru, dolů, rozmazaně, bez hlavy, nahoru, rozmazaně, dolů… No comment! 😀

    • Vanilka 16.1.2013 / 18:21

      Ale to já jsem ráda, že se lidé o prezidentskou volbu zajímají, že o ní debatují a že k volbám jdou! I mě zajímá, kdo nakonec bude v ČR prezidentem, i když už tam nežiju. Ze začátku jsem ty informace vyhledávala. Ale na tom FB se nějak přemnožily a začal se mi v nich ztrácet smysl.

      A vím, že si můžu „někde“ nastavit, jaké informace se mi mají zobrazovat. Asi bych si s tím měla dát tu práci.

      • Barb 16.1.2013 / 20:19

        Ale chápu, jak to myslíš.
        Za chvíli zvolíme prezidenta a utichne ten humbuk. Doufám! 😀

  2. loar 16.1.2013 / 18:04

    V sobotu jsem si kvůli volbám deaktivovala FB 😀 Nic proti Karlovi, ale už toho bylo na mě moc.

    • Barb 16.1.2013 / 18:11

      Je tam toho teď povíc, to je pravda. 😀 Řešením je tam nechodit, vypnout to, případně – jako ty – rovnou deaktivovat. 😀 Lecjaká blbina ovládne Facebook, u voleb se to dalo čekat.

  3. Clara 16.1.2013 / 18:43

    Mozna by pomohlo odstranit to posilani zprav o novych prispevcich na mobil 😉 Mne mimina, zvirata ani politika nerozciluji, naopak, rada se podivam, co se komu narodilo a koho zaskrtne na volebnim listku. Fotky svejch deti jsem ale na FB omezila na par (dva nebo tri) exemplare, ono na nich stejne neni nic neobvykleho. Dost me ale rozciluji facebookove aplikace a hry a ruzne ty „vsem pratelum“ rozesilane pozvanky, bez ohledu na to, zda se dotycny vubec teoreticky muze ucastnit. Je to nekdy dost vtipne, kdyz dostavam stale nejake pozvanky na akce v Brne, Praze nebo kde, pritom je jasne, ze na nejaky seberozvojovy osobnostni kurz nepoletim pres pul Evropy, kdybych tedy vubec nekdy mela v umyslu neco takoveho absolvovat.

    Dik za odkaz na blog 1000 veci, co me serou. Sice znam, ale dlouho jsem si tam nic necetla. Prispevek o miminach me tak moc nezaujal, ale zalibil se mi posledni clanek „adorace zradla“, dost podobny pocity mam uz delsi dobu. Kdo neklohni po vecerech korejsky ci vietnamsky speciality (a do mesta vyjde v outdoorove bunde), ten se bude smazit v pekle spolu s dalsimi nekulturnimi barbary!

    • Barb 16.1.2013 / 20:17

      Mimina jako taková mi nevadí, ale některé nesoudné matky jo. 😀 Anebo lidi, co napíšou takový status, který provokuje k otázkám jako třeba „dnes v sedm večer se po třech letech rozhodne“ a když se tam pak další ptají, o co jde, tak napíše „bohužel nemůžu prozradit“. Ale to je spíš úsměvné a člověk si myslí svoje.

      • Clara 16.1.2013 / 22:59

        Jo, tyhle vykriky do tmy jsou taky divny. Ja si casto nejak domyslim, co by to tak mohlo byt, mam na FB relativne malo pratel a vetsinou tusim, co se deje, ale i tak mi to pripada hloupe…

        Mimin je mi nekdy trochu lito, ze jsou hned po porodu vystavovane sirokemu okruhu lidi k pozorovani. Zrovna nedavno jsem se divila, jak znamy, ktery do te doby mel na facebooku asi jednu svoji rozmazanou fotku, po narozeni decka udelal obri album ditete s fotkama ruznych intimnich detailu, vcetne fotky okamzite po prestrihnuti pupecni snury, kde je dite nahe, pomackane, fialove a cele od krve. Ja myslela, ze tohle delaji jen hormonama poblouznene matky.

    • Vanilka 17.1.2013 / 09:58

      Ano, móda, která propukla kolem jídla, to je téma samo pro sebe. Na jednu stranu je dobře, že se lidé začali zajímat o kulturu stolování, ale opět platí, že nic se nesmí přehánět! Sice v Luxu žádný český televizní kanál nemám, ale z toho, co mi vyprávějí rodiče, se mi zdá, že na každém běží od rána do večera různé pořady o jídle. A to lidi ovlivňuje a pak se jejich život skoro netočí kolem ničeho jiného. To je hodně smutné.
      Takové pořady jsou samozřejmě i ve Francii – konkrétně vím o jednom, kde se soutěžící navštěvují doma a pokaždé někdo z nich pro ostatní připraví večeři o mnoha chodech a ostatní to potom hodnotí. Já se na televizi všeobecně moc nekoukám – jen na zprávy a sem tam nějaký film – takže nedokážu soudit, kolik takových pořadů ve vyhlášené zemi gurmánů vlastně existuje.

    • Clara 23.1.2013 / 19:33

      Tak opravuju, politika me zacla taky rozcilovat. Nejen na FB, ale na celem internetu. Kam vlezu, vykoukne Schwarzenberg, clovek ma pocit, ze nejde o (celkem nevyznamnou) volbu prezidenta CR, ale ze se rozhoduje o osudu lidstva.

  4. Lucifrid 16.1.2013 / 20:21

    Bože, mluvíš mi z duše. Nemám k tomu co dodat. Akorát, že ten humor já můžu. Totálně černej :D.

  5. vimneok 16.1.2013 / 23:19

    jo jo přestala jsem dávat fotky dětí na web. úplně. i když, pak vidíš, jak se sotva náctileté slečny nakrucují před vlastním mobilem aby vyfotily pokud možno co nejvíc „sexy“ fotku a daly to na fb… tak to nějaká upatlaná pusa proti tomu nic není… ale to je jejich věc, co? 😀

    • Vanilka 17.1.2013 / 09:52

      Ano, v tom je ten rozdíl. Náctileté slečny už k tomu rozhodnutí, zda uveřejnit svou fotku na webu, dospěly samy. I když často asi ještě nemají rozum, a i ony později svého rozhodnutí můžou hořce litovat. Ale aspoň to bylo JEJICH rozhodnutí.

      • vimneok 17.1.2013 / 10:48

        to jo… ale z opacne strany – pockej, az se z tebe stane hrda maminka 🙂 ta touha se pochlubit svym uzasnym potomkem je hodne silna 😀

      • Vanilka 17.1.2013 / 10:58

        Já vím 🙂

  6. kocicenka 17.1.2013 / 14:36

    Zvlastni, ze z prispevku, ktere se objevuji na mem FB feedu, me v podstate nerozciluje nic. Mam na nem 136 pratel (schvalne jsem se ted mrkla a prekvapilo mne, ze tolik!), ktere tvori rodina, par kamaradu z CR, par byvalych spoluzaku, kamaradi z Anglie a ti, co jsem zde poznala, ale uz se vratili zpet do svych rodnych zemi. Pak tam mam nekolik lidi,ktere jsem potkala pres foceni. Sem tam se stane, ze nekoho potkam jednou nekde na akci, pak se pridame do pratel…a zadne dalsi setkani ani aktivity se neuskutecni..casem je vetsinou zase z pratel odstranim. A u znamych, kteri na FB davaji prispevky tipu rasistickych apod vtipu, fotky z ruznych pro me trapnych ‚vtipnych‘, ‚sexy‘ a ‚uzasnych‘ skupin? U tech si to nastavim tak, ze jejich prispevky nevidim. Pokud se chci podivat, co se deje v jejich zivote, jdu primo na jejich profil. Facebook me predevsim bavi jako prostredek, ktery mi umoznuje casto komunikovat s rodinou, ktera je daleko (fotky mych synovcu a neteri me tesi a je zase bavi videt moje fotky a cist status – co prave delam, haha) a pak jako prostredek ke sdileni zajimavych objevu na internetu (fotky, videa, atd..). I kdyz ma FB mnoho manipulativnich prostredku, preci jen mame jeste dost moznosti sami se rozhodnout o tom, jestli a jak ho pouzivat. Teda to si myslim ja 🙂 kdyz koupili Instagram, tak jsem se ovsem zdesila a jestli si prosadi ty nedavno navrhovane zmeny reguli, tak Instagram (s velkou litosti) zrusim.

Zanechat Odpověď

