Těhotenská demence

Fenomén těhotenské demence jsem dlouho podceňovala. Přitom mě před ní tolik lidí varovalo. Že prý budu roztržitá, zapomnětlivá, manuálně nešikovná a v práci budu sekat jednu chybu za druhou. Ale já si pořád připadala „normální“.

Známky těhotenské demence jsem pozorovala spíš na svojí kolegyni, která má rodit měsíc přede mnou. Už několik týdnů se na mě obrací s dost hloupými dotazy. Tak například: v prosinci jsme zorganizovali distribuci malých dárků našim nejdůležitějším klientům. Firma, která dárky rozvážela na námi určené adresy, nám na konci dne dodala tabulku, do které bylo ke každé adrese připsáno, zda byl dárek předán nebo zda se vyskytl nějaký problém. Celkem byly zaznamenány tři druhy problémů: a) firma už neexistuje b) firma se přestěhovala c) nikdo k zastižení. Předala jsem tabulku té těhotné kolegyni, neboť se vesměs jednalo o její klienty. A ona se za mnou vrátila i s tabulkou a požádala mě, abych jí vysvětlila, co ty jednotlivé poznámky v tabulce znamenají. Nevěděla jsem, jak jí je vysvětlit jinými slovy. „Firma už neexistuje“ prostě znamená, že firma neexistuje. „Firma se přestěhovala“ znamená, že změnila adresu… tedy že se přestěhovala. „Nikdo k zastižení“ znamená, že na dané adrese… nebyl nikdo k zastižení.

Nicméně poslední dva týdny i na sobě pozoruju dost zvláštní úkazy a začínám si uvědomovat, že na tom nejsem o moc líp než kolegyně.

Začalo to jednou ráno při zalévání kytek. V celém našem bytě se po dokončení akce nenašel jediný květináč, vedle kterého bych neucmrndla aspoň trošku vody. Musela jsem tudíž celý byt obejít s papírovými ubrousky, abych vodu v rychlosti vysála. To mě zdrželo. Musela jsem si pak s odchodem do práce pospíšit. A v tom spěchu jsem si v ledničce zapomněla oběd, který jsem si připravila předchozí večer. Zapomenutý oběd může těhotné ženě dost zkazit den, víte?

I v práci začínám dělat chyby. Nezvládám třeba už ani jednoduché sčítání na kalkulačce: (2x 4 820) + (2x 2 600) = … 10 800! Horší je, že se mi tento výpočet podařilo vytvořit na objednávkovém formuláři pro jednoho klienta. A taky se mi podařilo dát do kopie poněkud ošemetného e-mailu špatnou osobu. Ta osoba mi poslala neopodstatněnou žádost, kterou jsem chtěla přeposlat šéfovi, abych se ujistila, že na žádost neodpovíme pozitivně. Do kopie jsem chtěla přidat svou kolegyni, jenže můj mozek se ještě zabýval tou žádající osobou, a tak jsem do té kopii přidala ji. A klikla na „odeslat“.

Zatím se jedná o prkotiny a drobné trapasy. Ale co když se to bude zhoršovat? Už chápu, proč je v Lucembursku povinné nastoupit na mateřskou 2 měsíce před termínem. Dokonce si myslím, že by zaměstnavatelé měli své těhotné zaměstnankyně domů posílat ve vlastním zájmu daleko dřív.

 

14 thoughts on “Těhotenská demence

  1. Makovice 10.1.2013 / 13:52

    Ano, je to tak. Ale to nejhorší teprve přijde po porodu. Jak jsem pozorovala svou bývalou šéfovou, mateřská by měla trvat minimálně do prvních narozenin dítěte, v individuálních případech možná raději ještě déle 🙂

  2. Bára 10.1.2013 / 15:00

    Snad to nebude znít škodolibě, ale těší mě, že těhotenská demence se nevyhýbá ani takovým úžasným osobnostem, za níž považuju tebe 🙂
    Jako dvojnásobná matka, ale musím souhlasit s Makovicí. Po porodu je to ještě horší, mozek je zaplaven nejen hormony, ale i mlékem a člověk vážně blbne 🙂 Doteď trpím výpadky slovní zásoby a dlouhým vedením 🙂
    Každopádně do budoucna hodně štěstí a co nejméně těhotenských problémů 🙂

  3. veve 10.1.2013 / 17:16

    Kamarádka tento stav u sebe nazývala „vykojený mozek“ :-). To se samozřejmě týkalo doby po porodu. Další v restauraci žádala „seznam jídla“… Jinak já začala těhotenskou demenci pociťovat ve větším tento týden. Byla jsem mimo, pozapomínala různé věci, přestože jsem se domů několikrát vrátila, přejela jsem obchod, kam jsem mířila apod 🙂 . Jinak jsem zjistila, že jezdím mnohem pomaleji autem ale řekla bych, že dávám menší pozor…Děsím se toho, jak se to bude horšit.

  4. vimneok 10.1.2013 / 19:40

    jo jo, vítej do klubu 😀 ale neboj, ono to zase po čase přejde… stačí se po roce zase občas pořádně vyspat 😛

  5. Martina 11.1.2013 / 08:20

    No nazdar. To tím trpí i takové inteligentní ženy jako je Vanilka?
    A co tomu říkají vaši muži? Taky na nich těhotenství zanechává příznaky?

    • Vanilka 14.1.2013 / 09:47

      Zřejmě přece jenom ano. Dnes ráno, když Motýl hledal svoje klíče od auta a držel je přitom v ruce, prohlásil, že je asi taky těhotný.

  6. ustarnouciblogeriny 14.1.2013 / 19:36

    Dnes jsem cpala asi minutu do počítače zapalovač v přesvědčení, že je to fleshka. A to NEJSEM těhotná…

  7. balzu 28.2.2013 / 16:01

    bud v pohodě…já jsem třeba bohužel takhle blbá pořád…asi mam latentní těhotenství

    • Bětka 9.4.2013 / 22:54

      No tak holky zkuste se trošku odreagovat, dnes jsem si šla pro své bříško koupit pěkné těhotenské šaty, snažím se to těhotenství, které je sice s problémy aspoň trošku zpříjemnit. Šaty jsem koupila na prodejně v Ostravě odkaz tady http://www.happymum.cz

Zanechat Odpověď

