Tradiční zhodnocení roku

Původně jsem chtěla napsat jen o novoročních předsevzetích, ale když jsem hledala svůj článek z loňska, narazila jsem taky na jeden, který jsem napsala těsně po Vánocích. Dneska už si na ty tehdejší negativní pocity skoro nepamatuju – jasný důkaz toho, že na špatné se dobře zapomíná. Zpětně jsem ale vděčná za to, že jsem o svých špatných dojmech napsala – aspoň jsem se mohla teď mohla přesvědčit, že letošní Vánoce dopadly mnohem líp.

  • Vánoční přípravy jsem skutečně spustila o první adventní neděli.
  • Byt jsem trošku vyzdobila…
  • …a upekla jsem cukroví.
  • Žádnou vánoční pohádku jsem sice neviděla, ale pustila jsem si Sněženky a machry k žehlení a včera večer Love Actually.
  • Vánoční přání jsem neposlala. Jen jeden e-mail, dva vzkazy přes Facebook a pár SMSek. Ovšem jako jeden z úkolů, který hodlám udělat během své mateřské dovolené (ano, pořád si naivně myslím, že na takové věci budu mít čas) je aktualizace mého adresáře. A v prosinci ty adresy budu moct použít na opravdová vánoční přání.
  • Na Štědrý den jsem byla se svou rodinou – tedy aspoň s rodiči a s Motýlem, obrněná obrovskou dávkou trpělivosti. První den po příjezdu mých rodičů jsem si myslela, že tyhle svátky nezvládnu. Naštěstí jsem ten den ještě byla v práci a mohla získat potřebný odstup. A pak už všechno proběhlo v relativním klidu.

Příští Vánoce budou asi docela jiné. Neodvažuju se předem vůbec nic odhadovat. Ale určitě budou výjimečné, protože budou „první“.

S úžasem zjišťuji, že i má novoroční předsevzetí se mi letos skoro podařilo splnit.

  • Následky mých špatných rozhodnutí z roku 2011 jsem skoro zametla. Nejvíc jsem litovala během vypracovávání daňového přiznání, i když šlo vlastně jen o to, aby všechny položky figurovaly ve správných kolonkách na správných formulářích. I přes nenahraditelnou Motýlovu pomoc se mi to úplně nepodařilo a s různými lucemburskými finančními institucemi jsem si musela po zbytek roku složitě dopisovat, doplňovat různé údaje a vysvětlovat. Jinak je ale pro mě tahle kapitola uzavřena. Jen občas mě ještě zarazí otázka známých, které jsem dlouho neviděla a kteří se mě se zájmem vyptávají na moje podnikání. Beru to jako trest, který si za svou blbost budu ještě muset nějaký čas odpykávat. Vy, kdo mě znáte: už se mě na to, prosím vás, neptejte.
  • Vrátila jsem se do novin a svou staronovou práci jsem si začala užívat s daleko větší radostí a taky s vděčností. Samozřejmě to neznamená, že mě občas něco neštve. Ale přistupuju k tomu teď jinak. A myslím, že tenhle přístup mi vydrží i po návratu z mateřské a rodičovské dovolené.
  • Používání slov „ale“, „jenže“ a „problém“ jsem snad omezila. Alespoň v pracovním prostředí si na ně dávám velký pozor a snažím se je nahradit nějakým konstruktivním řešením.
  • Usmívám se. Někdy sice trochu jízlivě, ale snad to na mě vždycky není poznat. Řekla bych, že v práci moji kolegové můj úsměv oceňují. I ten jízlivý. Když se mě vedoucí inzertního oddělení už po páté ptá, kdy budou vytištěné ceníky inzertních prostorů, s úměvem jí odpovídám, že budou vytištěné hned poté, co mi jeden člen jejího týmu dodá informace, které jsem po něm žádala před třemi týdny, pak je bude muset schválit ředitel a potom budou muset projít korekturou, než je pošleme do tiskárny. Ten sebejistý úsměv v takových situacích dělá zázraky.
  • V první polovině roku jsem poctivě běhala. A uběhla jsem svůj první půlmaraton! Už teď se psychicky odhodlávám na svou příští metu. Teda… příští metou asi bude porod, pak nutná rekonvalescence, ale koncem roku bych snad mohla s běháním znovu začít a připravit se na svůj druhý půlmaraton v roce 2014. A pak… třeba… jednou… maraton?
  • Jestli se mi podařilo soustředit se na štěstí mých blízkých, to se mi dost špatně soudí. Doufám, že ano. Ale určitě budu v téhle snaze pokračovat.

Jaký bude můj rok 2013? Jako ty příští Vánoce: výjimečný, protože „první“. Velkou část strávím „doma“, tedy na mateřšké a potom rodičovské dovolené. Do jaké míry to bude „dovolená“, to záleží asi jenom na mě a na mém přístupu, možná trochu na štěstí a na tom, jaký charakter bude mít naše dítě. I když právě v téhle oblasti si nejsem jistá, do jaké míry můžu ten jeho charakter ovlivnit. Vždycky jsem si myslela, že si za to rodiče můžou sami, když mají nervní dítě.

Kromě zmíněné aktualizace soukromého adresáře si toho moc neplánuju. Samozřejmě určité věci bych chtěla do porodu stihnout, taky mám hromadu knížek k přečtení (po porodu?), ale jinak si letos výjimečně nemám chuť dát žádné předsevzetí. Kromě jediného: že se pokusím být dobrou matkou – milující a trpělivou.

 

8 thoughts on “Tradiční zhodnocení roku

  1. vimneok 30.12.2012 / 08:13

    tak na tohle se podívej, až budeš v šestinedělí 😀 myslím, že se výborně pobavíš 😀
    btw a ten maraton si dáš během porodu, říká se, že je to fyzická námaha a zátěž srovnatelná s maratonem… držím palce, ať vše dobře dopadne

    • Vanilka 30.12.2012 / 09:46

      A sakra, to bych měla začít trénovat. Na maraton se přece lidi připravují dlouho dopředu 🙂

      • vimneok 30.12.2012 / 16:04

        no vzdyt, mas na to 9 mesicu 😀
        i kdyz teda mam pocit, ze tohle se natrenovat moc neda… bylo to uplne jine, nez jsem ocekavala.

  2. Kví 30.12.2012 / 09:54

    Love Actually je vánoční pohádka, takže i tenhle bod můžeš považovat za splněný 🙂

  3. Denča 31.12.2012 / 10:58

    Kdy se ti má narodit miminko :)?

  4. Michaela 1.1.2013 / 22:48

    Marti ja te tak rada ctu.. jsi v nekterych vecech inspiraci. pokud se potvrdi teorie o miminkach a rodicich, chci navod, co vsechno precist a jak byt v klidu. ja mam predsevezeti letos celkem dost, tak snad se mi podari. drzim se vsim palce!

    • Vanilka 2.1.2013 / 10:26

      Díky Míšo! Jen je škoda, že je to psaní blogu takové jednostranné. Taky bych si ráda přečetla třeba o tvých předsevzetích. Jinak potvrzování mých teorií o miminkách a o rodičovství bude asi poměrně dlouhý proces. Budu o jeho vývoji ale průběžně informovat 🙂 A co se těch návodů týče, zrovna o dvou zajímavých knížkách už připravuju příspěvky.

Zanechat Odpověď

