Víkendová rutina

Občas si o víkendech připadám strašně stará. To když se mi vymkne z ruky vykonávání určitých povinností a domácích prací a vznikne ve mně pocit, že mi nezbývá žádný čas na zábavu či odpočinek.

Tak třeba včera. Ohledně odpočinku bych si asi neměla stěžovat, neboť jsem se probudila po krásných deseti hodinách spánku. Hned vzápětí jsem ale zpanikařila: to už je deset hodin? A já toho dneska chtěla tolik stihnout!

V rychlosti jsem se nasnídala a pustila se do balení vánočních dárků – úkol první. Vánoční romantika, kterou jsem se nechala unést začátkem měsíce, se kamsi vytratila. Rok od roku mám stále méně času (a příští rok to nebude lepší – to vím!) a stále méně inspirace. Tudíž mě samotnou nakupování dárků ani netěší. Samozřejmě mě hřeje na srdci, když se mi podaří najít něco, o čem ví, že nějaké drahé osobě udělá radost. Letos se mi ale takové dárky nějak nedaří najít a jsem z nich já sama dost zklamaná a bojím se, že budou zklamaní i obdarovaní. „Něco“ jim ale přece dát „musím“! A to mě na tom začíná pekelně otravovat.

Balení dárků, které mi nepřipadají dost dobré, ale prostě se mi nepodařilo vymyslet a sehnat lepší, mi tedy taky žádnou velkou radost nepůsobí. K tomu mi Motýl přidal ještě hromadu svých dárků, které se mu nechce balit (já to navíc umím tak pěkně – to je argument, na který nedokážu nic říct). O tři hodiny později jsem byla naštvaná a vyčerpaná a bolela mě záda. Motýl se vrátil ze svého kondičního běhu a měl hlad. Poslala jsem ho do kuchyně uvařit oběd, zatímco jsem dobalovala pár posledních (jeho) dárků.

Po obědě na mě Motýl vytasil lákavou nabídku: abych si s ním dala krátkou literární siestu (alias čtení v posteli). Ačkoli nabídka zněla velmi lákavě, odmítla jsem ji a pustila se do žehlení (jeho) košil. Pustila jsem si k tomu Sněženky a machry, ale stejně mě to nebavilo.

Pak jsem ještě vyklidila skříň v pokoji pro hosty, aby si moji rodiče měli příští týden kam pověsit věci. Po svátcích pak do této skříně naskládám věci na miminko, které ale budu muset nejdřív vyprat a srovnat podle velikostí (jinak v nějaké krizové situaci určitě nenajdu to, co zrovna budu potřebovat). Mezitím jsem ještě nacpala prádlo do pračky a zapnula myčku, než jsem se zrhoutila k Motýlovi do postele na tu siestu.

Po necelé půlhodině čtení se mě Motýl zeptal, jak bych chtěla strávit zbytek odpoledne. Odvětila jsem mu: „Půjdu pověsit prádlo, uklidit nádobí z myčky, pak si dám sprchu a pak budeme muset vyrazit.“ Byli jsme totiž pozvaní k jedněm známým na apéro. Motýl mi odpověděl něco ve smyslu, že můj způsob trávení víkendu je naprosto nelákavý. Neodpustila jsem si hořkou poznámku, že by mi třeba mohl s něčím pomoct a já bych pak měla víc času pro sebe. Ovšem narazila jsem do zdi: „Čas pro sebe jsi měla dnes ráno, když jsi spala. A uvařil jsem oběd – to nestačí?“

Jak jen se vyhnout víkendovému kolotoči povinností? Přes víkend musím zvládnout všechny ty nudné, avšak potřebné úkoly, které jsem nestihla přes týden. Občas mi to ale zabere téměř veškerý víkendový čas. A to téměř neuklízím (na to nám chodí každý týden výpomoc)! A to nemám děti! Dělám něco špatně? Chybná organizace? Nebo jsem snad při výkonu těch úkolů pomalá? Měla bych žehlit a věšet prádlo rychleji?

Jak se s povinnostmi vypořádáváte vy?

10 thoughts on “Víkendová rutina

  1. vimneok 17.12.2012 / 22:12

    jé, klíííd. jako těhotné mi vždycky trvalo všechno delší dobu, to je normálka. navíc se vykašli na třidění podle velikostí, stejně to moc neodpovídá, co je na těch cedulích. uvidíš sama 🙂 a spánek užívej dokud můžeš, škoda, že se nejde naspat do zásoby…

  2. Bosorka 17.12.2012 / 22:37

    Ten spací čas nebyl jen pro tebe, ale i pro dítě, to se nepočítá a neodečítá se tudíž z tvého volna;-) A pomahat bude muset tatínek víc než jen s obědem, jinak budeš často K.O. Bos.

  3. zarox21 18.12.2012 / 14:22

    Není nutné věšet ani žehlit rychleji, stačí to dělat s „láskou“. Zní to podivně, ale taky jsem pořád nestíhala, protože mě to nebavilo a chtěla vlastně dělat něco jiného. Pak jsem zjistila, že čas pro sebe prostě musím v určité fázi života oželet a teď se to pomalu vrací do starých kolejí 😀 . Na myčku, pračku a další mám 2 zdatné pomocnice 🙂

  4. Kajos 18.12.2012 / 18:50

    K dělání s „láskou “ ještě přidat neplánování , to funguje taky. Pak se nemůže stát, že nestihnu co jsem měla v plánu. A ty důležité věci se vždycky nějak a s láskou udělají:-))

  5. Janiac 20.12.2012 / 20:52

    Život s dítětem už není Tvůj život 🙂 Patří dítěti, a pokud si myslíš něco jiného, to malé Tě vyvede z omylu.

  6. Bosorka 21.12.2012 / 08:48

    V komentářích vidím samé Už to není tvůj život, Žehli s láskou apod., ale vše v jednotném čase. Dámy, a pro tatínky to neplatí?;-)

    • Vanilka 21.12.2012 / 09:34

      Já myslím, že na tom žehlení s láskou něco bude… 🙂 Bára ze Šťastného blogu už několikrát psala o tom, že by člověk měl být duchem přítomný, soustředit se na to, co zrovna dělá a svým způsobem si to užívat (u toho žehlení se to těžko představuje, ale když si k tomu pustí nějaký hezký film, snad by to šlo). Potíž je, když se člověk užírá tím, že by chtěl dělat něco jiného než to, co právě dělá.

      O rozdělení rolí mezi maminky a tatínky bude můj další příspěvek, na kterém pracuju už dva dny a který se tu dneska objeví.

      • Bosorka 21.12.2012 / 09:38

        A zatímco bude žena např. žehlit s láskou, tak manžel bude s kamarády u sklenky a říkat jí, že má nudnou náplň volného dne? Pořád mi to nesedí;-)

      • Vanilka 21.12.2012 / 10:02

        Já vím… 🙂

    • zarox21 21.12.2012 / 13:02

      Tatínci mohou „s láskou“ třeba štípat dříví nebo dojít na nákup nebo vyluxovat … nebo co já vím, žehlit se prostě někteří ne a nenaučí, stejně jako já se nenaučím otevřít okurky … Nemusí nutně sedět v hospodě, i když možná někde to tak funguje … ale to je pak jedině na zabití 🙂

Zanechat Odpověď

