Lepší dvě maminky nebo dva tatínkové než nic

Včera jsem se rozčílila při zprávách v televizi. V Paříži a dalších velkých městech Francie demonstrovali odpůrci zákona, který momentálně zvažuje francouzská vláda, o manželství homosexuálů a o jejich možnosti adopce. Dříve demonstrovali homosexuálové a bojovali tak za svá práva. Teď pro změnu protestují heterosexuálové a chtějí jim ta práva zase brát. Záběry ukazovaly domonstranty s transparenty hlásající „Každé dítě potřebuje mámu a tátu“ apod.

To byl ostatně hlavní argument všech demonstrujících, kterým redaktoři položili otázku, proč jim ten zákon tak vadí. Jedna maminka před kamerou hlásala, že její dítě má jednu mámu, jednoho tátu, a že jedině tak je to správně a že chce, aby všechny děti na tom byly stejně.

Mně to přijde padlé na hlavu. Všechny děti na tom totiž nejsou stejně. Jsou děti, které nemají ani mámu, ani tátu. Nemají nikoho. A myslím si, že právě tyhle děti by byly šťastné, kdyby je měl někdo rád a kdyby se o ně někdo staral. A v tom případě je snad úplně jedno, jestli ten někdo jsou dva adoptivní rodiče různého pohlaví, nebo dva muži nebo dvě ženy.

Ještě dokážu pochopit, že někomu se může zdát nepřirozené, když se dvě lesbičky rozhodnou vzít a pak se jedna z nich nechá uměle oplodnit a mají spolu dítě. Ale proti té adopci vážně žádný rozumný argument nevidím.

Někteří lidé tvrdí, že dítě pro svůj vyvážený vývoj potřebuje mužský i ženský element. Samozřejmě je to tak lepší. Ale kolik na světě existuje svobodných matek, které své děti vychovávají samy – bez mužského elementu? Některé svobodné (nebo rozvedené) matky žijí u svých matek – dítě je pak vychovávané matkou a babičkou, a nikomu to nepřipadá divné. Nikdo se nad tím nepohoršuje. Tak proč někomu vadí dvě lesbičky, které spolu chtějí vychovávat adoptované dítě?

Abych nediskriminovala: najdou se samozřejmě i muži – rozvedení nebo vdovci – kteří dokážou svým dětem dát zázemí a výchovu. Takže možnost adopce by měla být přístupná logicky gayům.

Čeho se lidi tak bojí? Stejně jako heterosexuální rodiče spolu před svými dětmi nesouloží, zvládnou se určitě i gayové a lesbičky před dětmi ovládat. Žádná traumata tedy snad těm adoptovaným dětem nehrozí. Zatímco když zůstanou samy někde v dětském domově s pocitem, že je nikdo nechce a že je nikdo nemá rád, jejich startovní čára do života je daleko za startovní čárou ostatních dětí.

Takže vážení demonstrující a protestující, najděte si nějaké smysluplnější argumenty!

This slideshow requires JavaScript.

Advertisements

19 thoughts on “Lepší dvě maminky nebo dva tatínkové než nic

  1. kocicenka 18.11.2012 / 20:48

    Velky souhlas!!! Nedavno jsem fotila pro filmovou agenturu dum dvou milych zen. Pri foceni vsech mistnosti jsem samozrejme zaregistrovala, ze v dome bydli dve zeny, 2 deti…a zadny dospely muzsky. Dospele loznice byly dve..a vsude spousty fotek rozesmatych stastnych deti a tech dvou zen. Moje prvni setkani s lesbickym parem, ktery ma deti. Co je na jejich rodinnem zivote proboha spatne?? NIC!!! Mnoho deti (a nemusi to byt ani v domovech) proziji smutne nebo primo strasne detstvi v nefungujim heterosexualnim manzelstvi, nebo trpi alkoholismem ci jinymi problemy rodicu..To jsou veci, proti kterym se ma bojovat, ne proti moznemu stesti deti a paru dvou milujicich se bytosti. Mimochodem tyhle dve zeny se mi sverili, jake pro ne bylo tezke sehnat fotografa na jejich svatbu, ze na ne koukali mnozi skrz prsty. Skoda, ze jsem je neznala uz tenkrat!!

  2. Eli 18.11.2012 / 21:10

    Souhlasím s Tebou. Přijde mi mnohem lepší, když má dítě dva homosexuální rodiče, než žádné rodiče. A ty argumenty jsou směšné. Já se zase často setkávám s tím, že z nich přece taky vychovají homosexuála! Bože. Asi ještě nějakou dobu potrvá, než si na to společnost zvykne a stane se to běžnou věcí. Podle mě je to jen otázka času.

  3. Veronika 18.11.2012 / 21:12

    Souhlasím s tebou, ale jsem ráda za to, že mám mamku i taťku. Asi bych nechtěla jako holka vyrůstat se dvěma muži…Ale samozřejmě je to mnohem lepší než děcák…:)

  4. Bosorka 18.11.2012 / 21:42

    Souhlas. A u větších dětí by se jich i mohli ptát na jejich názor. Určitě lepší dvě maminky, než žádná. Ale předpokládán, že asi bude přednostně dáváno k adopci dítě hetero párům, tak jako tak. Bos.

  5. aztli 19.11.2012 / 00:10

    Dobrý den, tady v Čechách to vadí nejspíš jen stoupencům církví . Ale není mi zřejmé, jestli v té Francii ti co protestovali proti adopcím , jestli byli jen stoupenci církví, nebo z celého spektra .
    Já osobně si myslím, že je lepší, má-li dítě alespoň někoho než nikoho .

    • udvouverunek 10.12.2012 / 11:18

      Ja se obavam, ze v Cechach to neni otazka vericich, ale otazka vetsiny. V mem okli je daleko vetsi podel nevericich nez vericich a presto je vetsina z nich proti. Vetsinou jsou to ososby muzskeho pohlavi, ktere nevydrzi ani pohled na dve osoby stejneho pohlavi drzici se za ruce.
      Myslim si, ze je pro dite lepsi mit rodice oba, na druhou stranu nez nic, radej alespon jednoho nebo i homosexualni par. Problem vidim v tom, ze se deti ve skole budou ptatt ‚a co tatinek‘ a ono nebude vedet co odpovidat, jak se k tomu postavit… Ale to si myslim, ze je problem ciste osvety ucitelu a zalezelo by na rodicich jak jsou schopni to detem vysvetlit… veronika

      • aztli 11.12.2012 / 00:43

        Dobrý den, no asi to tak bude, chlapi jsou v tomhle dost obhroublí , to jsem si všiml vlastně dávno a tak v tomto případě se na jiné muže gaye partnery dívají nepěkně a s opovržením , tam to bude asi bez ohledu na to, jestli je ten chlap co to jako hodnotí , věřící či bez víry .

      • Vanilka 11.12.2012 / 11:15

        Tak reakcí dětí bych se zrovna bála ze všeho nejméně. Děti jsou bezprostřední a často berou věci tak, jak jsou. Motýlovy dcery mají ve škole spolužačky (dvojčata), které mají dvě maminky. A myslím, že se jim žádné z dětí neposmívá, ani se jich nevyptává. Vzpomínám si, když se o nich Motýlovy holky zmínily poprvé – a zarazilo mě právě to, jak to pro ně bylo normální, že ty holky mají dvě maminky a žádného tatínka. Dnešní děti jsou zvyklé na všechno možné. Spousta z nich má rozvedené rodiče, jejich tatínkové a maminky se znovu žení a vdávají, tudíž je asi nerozhodí, že někdo má dvě maminky nebo dva tatínky.

  6. Michaela 19.11.2012 / 08:36

    Totalni souhlas, jen pozor na to ceske slovo lesbicky.. Ony to dost nesnasi, jsou to lesby stejne jako gayove nejsou gayickove a heteraci nejsou muzickove a zenusky 🙂 to jen pro vysvetleni. Jinak absolutni souhlas!!!

    • Vanilka 19.11.2012 / 13:25

      Pravda – díky za upozornění. Ono je to asi tím, že slovo lesba je z jazykového hlediska takové nepěkné. Proto asi máme tendenci používat zdrobnělinu.

  7. olivia 19.11.2012 / 16:04

    Súhlasím.
    Mám dokonca medzi známymi dve ženy, z ktorých jedna sa nechala umelo oplodniť, aby s druhou mohla dieťa spolu vychovávať (samozrejme v inej krajine, kde je to „normálne“) a ani mi nenapadlo, že by sa to mohlo zdať niekomu neprirodzené.
    A aby dvaja muži vychovávali dievča? No a čo? Myslí si niekto, že dievčatá nemilujú svojich otcov a že je im v ich prítomnosti nie dobre? V tomto prípade by ich dievča malo dvoch, ktorí by ju mali otcovsky radi a boli by pre ňu bezpečím, domovom, rodinou… Myslím, že toto dieťa by to nebralo nijak inak. A zlí otcovia ako aj zlé matky sú aj v bežných rodinách.
    Rozčúlila som sa? Veď kto má právo súdiť, čo je normálne a prirodzené? Žeby cirkev – toľkokrát skompromitovaná?

  8. Tleskám! Trefilo by mě z toho, kolik lidí ještě v dnešní době žije v bludu, že homosexuál se z člověka stane výchovou nebo snad odkoukáním. Kdy už lidi přestanou bejt zabedněný???

    • olivia 20.11.2012 / 13:13

      A keď je takým človekom niekto z politiky a vyhlási, že má známeho, ktorý úspešne lieči „…vrahov, homosexuálov, drogovo závislých a podobných delikventov…“, na to sa už čo dá povedať? Čistý smútok je to. A hanba.

  9. Witch 20.11.2012 / 08:14

    Já bych měla zase poznámku, prosím 😉 Ono totiž je snad v horším nepořádku, když se vychovává dítě v rodině, kde je babička, maminka, prababička a podobně, které vnucují dítěti model života bez muže. Uvědomme si, že homosex.pár dítěti předvede soužití DVOU dospělých, komunikaci, vyjednávání a tak podobně, což v rodině s hierarchií žen s rozdílným generačním postavením naopak vede k tomu, že děti neumějí později jednat s partnery! Navíc mohou mít vštípeny nechuť k životu s mužem(nebo k tomu, jako roli má muž, když určitě selže a je nepotřebný), syndrom zavrženého rodiče a tak podobně.

  10. Jana Kasanicka 28.1.2013 / 11:34

    Ahoj, absolutni souhlas. Deri potrebuji lasku a peci, a je neskutecni tmarstvi, jak nase spolecnost jeste stale pristupuje k otazka homosexuality. I v mem okoli reistruju nenavist a nepchopeni smerujici k teto mensine, mnohymi je pokladana jeste stale za nemoc! Tento nazor zastavaji dokonce i vzdelani lide s jinak normalnimi nazory! Podporuju prava homosexualnich lidi, podporuji adopce VSEM, kdo se budou o svoje eti starat s laskou a budou je dobre vychovavat. Key by se vsichni ti, kdo nenavidi homosexualy, radji zamerili na jedince, kteri privedou na svet kopec deti do prostredi plneho bidy, alkoholu, biti a zneuzivani.
    Nase spolecnost je jeste stale v dobe temna po vsech stankah, a lidi, kteri prinaseji svetlo a lidskost, je jeste stale zoufale malo.

    PS: Mila Vanilko, rozvazujeme o kopi domu ve Francii, nekde na jihu, v teple (okolo Nice, kvuli skolam rpo nase dve male bosorky). Napadla me ale i oblast Bordeaux, je tam mozna vetsi klid (a mene koksu:)))) co si ty o tom myslis, muzu -li se zeptat?
    Rada bych uz ted poznala par krajanu, co ve FR ziji a jejich nazory. Zcestovali jsme docela hodne, zijeme dokonce na dvou kontinentech najednou, ale preci jenom bychom byli radi blize rodine.
    mej se moc hezky, Jana

    • Vanilka 28.1.2013 / 20:20

      Tak to je krásný plán – koupit dům na jihu Francie! Takový plán máme s Motýlem taky, jen nevím, jestli na něj někdy dojde 🙂
      Těžko radit, když neznám vaše zvyky a preference. Já osobně bych zřejmě uvažovala o podobném řešení jako jeden můj kolega v práci. Ten koupil „chatu“ v kraji Provence, ne přímo na pobřeží, kde je moc turistů, ale ve vnitrozemí (k moři to má ale autem kousek), v jedné z těch rozkošných vesniček na kopečku s výhledem do kraje. Většinu roku ten dům pronajímá, ale podle svých potřeb si ho rezervuje pro svou rodinu.
      Oblast poblíž Bordeaux je také moc krásná (ostatně která oblast ve Francii krásná není? Snad jen ta „naše“ poblíž lucemburských hranic je vysloveně ošklivá). Kousek od ní se nachází velmi malebný departement Dordogne, ale ten už je zase od oceánu dál. Ovšem zrovna ten oceán by mě možná odradil, kdybych se měla stěhovat „do teplých krajů“. Myslím si, že v oceánu se dá každoročně koupat kratší dobu než ve Středozemním moři. Oceán je studenější a jsou tam velké vlny.
      A určitě bych také zvážila oblast poblíž města Perpignan, kterou jsem sice ještě nenavštívila, ale myslím si, že bude nádherná: moře v kombinaci s výhledem na Pyreneje…
      Tak vám přeju úspěšné plánování!

  11. Jana Kasanicka 28.1.2013 / 11:38

    Omlouvam se za ten milion chyb, co jsem v komentari nasekala…. sorry, hruza to cist:) moc rychle psani vleze na starem laptopiku, klavesy se uz spatne domackavaji…. jeste jednu se omlouvam

Zanechat Odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit / Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit / Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit / Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit / Změnit )

Připojování k %s