Malý princ

Po napsání minulého příspěvku jsem jedenáctkovou nominaci poslala dál, jak je uvedeno v pravidlech. Jedna z nominovaných – Olivia – zřejmě kvůli tomu zažila krušné chvilky. Stejně jako já, když jsem se o nominaci od Černé Moory dozvěděla. I moje první myšlenka byla nechat to plavat. Jedenáct je vysoké číslo. Dát dohromady jedenáct zajímavostí o sobě, jedenáct zajímavých otázek pro ostatní a nominovat jedenáct zajímavých blogerek, to mi přišlo jako příliš práce.

Nakonec to ale nebylo zase takové utrpení a psalo se mi docela dobře. A včera mě napadlo ještě něco: že takovýhle řetězec, který se nám může zdát přihlouplý, má takové dětské kouzlo. A vzpomněla jsem si na jednu pasáž z Malého prince – té knihy, kterou považuju za výjimečnou:

Dospělí si potrpí na číslice. Když jim vypravujete o novém příteli, nikdy se vás nezeptají na věci podstatné. Nikdy vám neřeknou: „Jaký má hlas? Které jsou jeho oblíbené hry? Sbírá motýly?“ Místo toho se vás zeptají: „Jak je starý? Kolik má bratrů? Kolik váží? Kolik vydělává jeho otec?“ Teprve potom myslí, že ho znají. Řeknete-li dospělým: „Viděl jsem krásný dům z červených cihel, za okny muškáty a na střeše holuby…“, nedovedou si ho představit. Musíte jim říci: „Viděl jsem dům za sto tisíc franků.“ Tu hned zvolají: „Ach, to je krása!“

Na první pohled se informace, že nemám ráda čokoládové pralinky nebo čím jsem se chtěla stát, když jsem byla dítě, můžou zdát nepodstatné. Když se tady v Lucembursku setkám s někým novým, jeho první otázky vždycky směřují k tomu, jak dlouho už tady žiju, kde pracuju a ve které čtvrti bydlím. My dospělí si rádi ostatní lidi zařazujeme do kategorií. Když jsem četla Oliviino zpracování Jedenáctky, uvědomila jsem si, že netuším, jak dlouho v Belgii žije a kolik jí je let. Zato vím, že si zpívá, když se bojí, že se jako malá chtěla stát herečkou a že se doma bavili maďarsky. A to mi o tom, jaká je, napoví daleko víc.

8 thoughts on “Malý princ

  1. olivia 10.11.2012 / 19:05

    Ako vždy nádherný článok. Asi by som si mala občerstviť Malého princa… Ten úryvok presne hovorí o tom, ako ľudia vnímajú. Ešteže asoň ženy sú trochu iné (dúfam, že teraz som všetkých mužov neurazila).
    Práca okolo 11 mi síce dala zabrať, ale len preto, že som tak nezmyselne poctivá. Nakoniec ale som bola veľmi rada, že som sa zapojila, lebo som sa dozvedela všeličo o mnohých blogerkách, aj nové som spoznala a rozpútala sa aj jedna bohatá debata tu: http://mirka19langerova.wordpress.com/2012/11/08/in-vino-veritas/

  2. Isia 11.11.2012 / 09:44

    Presné a výstižné! Niekedy zabúdame, že to, čo z nás tvorí osobnosti akými sme, nie o strohých faktoch, ale o tom, čo sa na prvý pohľad zdá také nepodstatné. Ako rád hovorieval jeden môj známy: „Ľudia, veď sa neberme až tak príliš vážne!“

  3. tokijskadomovnice 12.11.2012 / 18:29

    Mě to také baví číst!
    P.S. už jsem v polovině plnění svého úkolu, tak snad tento týden to zvládnu dokončit…

    • Vanilka 13.11.2012 / 10:15

      Teda pokud jsi v době, kdy jsi psala tenhle komentář, byla v polovině, nakonec jsi to dotáhla velmi rychle ke zdárnému konci!

      • tokijskadomovnice 13.11.2012 / 11:41

        Po dopsání komentáře jsem nahlídla do plného diáře a došlo mi, že když to nestihnu o víkendu, tak to zřejmě odložím na dobu neurčitou…

  4. Jana 14.11.2012 / 22:10

    Vanilko…ještě jednou Ti moc děkuju za nominaci…a už je to online:DDD
    Musím se ale přiznat, že kdyby ta nominace nepřišla od Tebe, tak bych to určitě nechala plavat, ale přesně , jak píšes ty, nakonec jsem si to docela užila.
    Přesto, mám z nějakého delšího vypisování na blogu opravdu respekt, vzhledem k tomu, že s psaným slovem nejsem zrovna kamarádka a můj blog je spíš taková povrchní obrázkárna a sem tam pár opocených řádek:)

    • Vanilka 15.11.2012 / 18:41

      Povrchní obrázkárna? Tak bych to nenazvala. Každý si z tvého blogu může vzít svoje: někdo hezké šatičky, botičky a kabelky, někdo pohled na Italy a na život kdesi, kde je skoro pořád hezky (nee, vůbec nezávidím!).

Zanechat Odpověď

