Rozladěná zimou

Před časem jsem tu pěla ódu na přicházející podzim. Zima mě bohužel stejným způsobem nenadchla. Nestihla jsem se na ni těšit.

Ano, první sněhové vločky mají své kouzlo. Miluju to zvláštní ticho, které zavládne krajinou, když začne sněžit. Akorát letos mě ty sněhové vločky 27. října v Alsasku poněkud zaskočily. Nejřív jsem se nechala unést a nadšeně vyrazila na procházku po lesní cestě. Vrátila jsem se zmrzlá na kost a otrávená, protože jsem na takový zážitek nezvolila vhodnou obuv a měla mokré ponožky.

Najednou mi přišlo líto, že zima už je tady a já si nestačila užít sbírání kaštanů, brouzdání se v suchém listí, obdivování barev a vystavování se na podzimním, ještě trochu hřejivém slunci. Dokonce jsem si ani nestihla koupit ty černé podzimní boty, které jsem si vyhlídla v jednom obchodě. Teď mám pocit, že nemá cenu si je kupovat – stačí ze sklepa vytáhnout ty zimní.

Prosím vás, připomeňte mi nějaké kladné stránky a výhody zimního období. Potřebuju se přeladit na pozitivní vlnu. Zatím vidím jenom šedou oblohu, neustálý pocit chladu (pokud zrovna nejsem v naší nepříjemně přetopené kanceláři), potíže související s přezutím pneumatik, škrábání předního skla a podobné „radosti“.

19 thoughts on “Rozladěná zimou

  1. Katka 30.10.2012 / 12:13

    Nepropadej zimnim depresim Vanilko 🙂 moje motivace k prezivani zimniho obdobi: 1. svarak/punc (nejlepe podavany nekde v pulce trasy zimni prochazky, vonavy a horky, z plastoveho kelimku se krasne kouri a teplo je citit i pres obr palcaky na rukou), 2. klouzacky z ledu (vzhledem k tomu, ze v Anglii malokdo pecuje o chodinky pred domy, tedy alespon tady v Londyne, prilezitosti se sklouznout je bezpocet – pozor, nezamenuj s ‚uklouznout‘), 3. staveni snehulaku (ale musi byt spravne obleceni, obuti a palcaky, ja nemam rada zimuuuuu, hlavne prsty mi mrznou behem mikrosekundy), 4. cteni knizky na pohovce pod teplou dekou uuuu (nejlepe s bodem c. 1 = svarakem), 5. Vanoce, 6. vanocni svetylka vsude mozne (prusvih je pak leden a unor, kdyz vanocni svetylka zmizi a nastane obdobi sedi), 7. horka koupel, 8. vareni takovych tech zimnich zahrivacich jidel – stews, s masem nebo treba se zelim apod.), 9. popijeni horke kavy v coffee shopu kde je krasne teploucko a utulno, nejlepe u okna, ktere je mirne zaparene a je z nej videt ven do te studene pliskanice/v lepsim pripade chumelenice), 10. foceni (moje nutna vybava jsou specialni tluste palcaky, ktere maji na prave ruce maly otvor k prostrceni ukazovacku = na mackani spouste, vyrobene pro me skvelou maminkou od meho pritele :)) 11. teseni se na jaro!

    • Vanilka 30.10.2012 / 16:49

      Díky Katko. 1. Svařák/punč letos pít nemůžu. 2. Klouzačkám z ledu bych se taky raději vyhnula. 3. Do stavění sněhuláků jsme se o víkendu už pustili a je pravda, že to je ta příjemnější součást zimy. 4. Čtení knížky na pohovce – rozhodně ano!!! 5. Vánoce… u těch mám rozporuplné pocity. Kdybych mě netrápil nedostatek inspirace k výběru dárků, užívala bych si tu atmosféru mnohem líp. 6. Vánoční světýlka – na ty se opravdu těším. 7. Máme jenom sprchový kout. 8. Z jídla si teď můžu udělat opravdu požitek. A mám hned dvě výmluvy! 9. Vůně kávy mě teď bohužel odpuzuje. Ale ráda ji nahradím horkou čokoládou se spoustou šlehačky. 10. Máš velmi šikovnou budoucí tchýni. 11. To je ten nejlepší argument.

  2. olivia 30.10.2012 / 13:03

    Kladných stránok zimy tu mám hneď niekoľko (veď kto iný by už o zime sníval?):
    1. Nemusíte sa báť horúčav, kedy pot tečie cícerkom (i keď v Luxemburgu asi nehrozí).
    2. Netreba kosiť.
    3. Keď nastúpime do auta, nepáli volant.
    4. Netreba stále myslieť na pitný režim.
    5. V každom interiéri je teplejšie ako vonku, všade sa môžeme cítiť dobre.
    6. Ak nás von neláka, všeličo stíhame porobiť (doma či v práci).
    7. Keď sme sa predsa len nejakou náhodou ocitli vonku, teplo domova (doslova aj obrazne), ktoré cez rozsvietené okná vnímame intenzívnejšie, našej duši dáva bezpečie a pokoj.
    8. Keď padá sneh a čerstvé vločky sa zachytávajú na riasach, keď v nočnom tichu práve napadaný snehobiely sneh vŕzga pod nohami, keď stromy sú ním obalené alebo keď bez snehu iba srieň či steblá a konáriky v ľade sa ráno lesknú… tomu čaru sa ťažko niečo vyrovná (aj keď to znie ako klišé).
    Trošku vymrzneme, vysušíme topánky, čiapky, trošku pošomreme, ale čo máme možnosť vidieť, zažiť, pocítiť, to nám zostane.

    • Vanilka 30.10.2012 / 16:50

      Kdo jiný než Olivia, autorka blogu Snívanie na snehu, by mě mohl přesvědčit o krásách a výhodách zimy. Děkuji!

  3. Femme Fatale s Bohyní 30.10.2012 / 15:22

    Tak jako jsme to udělaly s podzimem, chystáme článek na zimu, jen nás nějak dostává do spisovatelského presu svým včasným příchodem. Čili jakmile bude dopsáno, hodíme odkaz. 🙂 Myslím, že je na tom celá Evropa stejně. Nějak jsme to nečekali, ale pořád lepší než být v New Yorku. (Boh)

    • Vanilka 30.10.2012 / 16:51

      Tenhle argument je o něco méně romantický, ale o to pravdivější.

      • Bosorka 30.10.2012 / 18:49

        Jsou ještě horší místa, kde prožít zimu, a ještě třeba sám.. S dárky bych si Vanilko letos hlavu nedělala, ten nej právě vytváříš, ne?;-) Nebo se dají darovat zážitky, luxus. pochoutky.. užijete si je oba;-)
        Jinak plus zimy je, že nelítají mouchy, neštípou komáři, klíšťata, nesmrdí popelnice, extratlustý lidi jsou zahalení.. Tak si místo svařáku dělej kořeněnej ovoc. čaj, nebo ten „zapékaný“. A pozor ná zázvor, toho moc nee.

      • Vanilka 30.10.2012 / 22:51

        Zázvor ne? A já myslela, že právě jo! Když mě trápily nevolnosti, dostala jsem od kamarádky lízátka se zázvorem na sklidnění žaludku. Lízátka moc nezabírala, ale zázvorový čaj ano. Zázvor je můj přítel!

  4. Bosorka 31.10.2012 / 08:34

    Když je zázvoru moc, tak moc prokrvuje a prý to může vézt ke ztrátě plodu, to mi říkali v bylink. lekárně, když jsem si ho tam kupovala coby těhule. Bos.

    • Vanilka 31.10.2012 / 11:15

      Hm, no snad jsem to s tím zázvorem zase tak nepřeháněla. A teď už mě nevolnosti stejně netrápí 🙂

      • Janka 31.10.2012 / 14:30

        jsi těhotná 🙂 gratuluji jestli anooooooooo

      • Vanilka 31.10.2012 / 14:50

        Děkuji 🙂

  5. Gabi 31.10.2012 / 11:53

    Do Londyna na snih nedorazil, ale vanocni vyzdoba je v plnem proudu. Vsude jsou videt vanocni stromecky, dekorativni svetla hlavich ulic uz cekaji na oficialni spusteni tento vikend a ja jsem se nejak jeste ani nezzila s padajicim listim a uz se na me vali cervena a zelena barva ze vsech koutu. Vcera jsem se zapojila do rozhovoru tri prodavacu v mem oblibenem obchode s nabytkem a doplnky do bytu. Jedna slecna, ktera chtela jiz spustit vanocni pisnicky a dva kolegove proti ni. A tak jsem neodolala a pridala hlas, ze vanocni vyzdoba je hezka a svetylka vsude kolem taky, ale na koledy a vanocni pisnicky je prece jenom jeste casu dost. Byla jsem tochu jako spiklenec, ale to opravdove kouzlo Vanoc bych chtela zazit a ne byt jiz otravena Vanoci od rijna.

    • Vanilka 31.10.2012 / 14:37

      To je neuvěřitelné! Tady zatím v obchodech vládne Halloween a vánoční ozdoby jsou diskrétně schované v zadních částech. Je mi jasné, že po Halloweenu to taky vypukne. Ale s výzdobou měst snad ještě aspoň dva tři týdny počkají. Naprosto s tebou souhlasím, že vánoční atmosféra je příjemná, ale nesmí se jí člověk přesytit.

  6. Bosorka 31.10.2012 / 14:32

    Vanilko, jestli máš mimi, tam kde má být, tak je to OK, neboj;-) A všechno nej, užij si tohle období. Je náročnější, ale speciální. Bos.

  7. Já asi těžko něco poradím… měla jsem se narodit jako medvěd – teď už bych krásně spinkala zavrtaná někde v brlohu… místo toho denně vstávám do hnusu, letos už jsem i rozmrazovala zámek u auta a zimou se klepu v podstatě celý den. Ne, na zimě nic pozitivního není, zrušit! I když lyžování je fajn, škoda, že ten sníh je studenej a mokrej a člověk kvůli tomu musí trávit venku v zimě několik hodin. Ble

Zanechat Odpověď

