Vidí dítě všechno krásnější?

O víkendu jsme byli s Motýlem v Barceloně. Už jsem tam byla kdysi dávno s mamkou. Tehdy mi bylo 8 let a z celého města jsem si pamatovala pouze Sagradu Familia a Magickou Fontánu. Sagrada Familia mě tehdy okouzlila. Přišla mi skvostná, úžasně zdobná, obrovská… A slyšela jsem v ní tehdy hrát zvonkohru.

Byla jsem velmi netrpělivá, až Sagradu Familia spatřím znovu. Ovšem mé dospělé oči se už nenechaly tak snadno obalamutit. Překvapilo mě, že to lešení, které tam bylo už před 20 lety, je tam pořád. Fasáda mi přišla omšelá a nejvíc na mě dopadla tíha té obrovské masy betonu. Kdepak – stavět katedrálu z betonu mi nepřijde jako dobrý nápad.

Daleko víc se mi líbila stará katedrála v centru. Anebo Iglesia Santa Maria del Mar. A všechny ty křivolaté uličky, neuvěřitelně zelené balkony, trh s ovocem a s rybami, hudebníci v ulicích… úžasná atmosféra!

V sobotu večer jsem Motýla zatáhla k druhému symbolu mého dětství: k Magické Fontáně. Je to obrovská fontána, která každý večer mění barvy a směr tryskání v rytmech hudby. Něco jako Křižíkova fontána. Tentokrát jsem se do toho dítěte ve mně dokázala lépe vžít… i když jen na chvilku (po 20 minutách mi to začalo připadat poněkud dlouhé).

U fontány bylo několik prodavačů, kteří prodávali malé vrtulky, které se vyhodí do vzduchu a potom se pomalu snášejí na zem a ve tmě při tom svítí. Podotkla jsem, že jako dítě bych tuhle hloupost určitě začala na mamce okamžitě žebrat. Před dvaceti lety jsem vyžebrala dva umělohmotné náhrdelníky, které svítily ve tmě: jeden zelený a jeden růžový. Prodavač nám tvrdil, že až přestanou svítit, stačí je dát na pár hodin do lednice a budou svítit znovu. Samozřejmě se nám je už nikdy nepodařilo „oživit“.

Tip na závěr: pár hodin jsme strávili nakupováním (nakupoval nakonec hlavně Motýl, já ne). Moc se nám oběma líbil obchod Desigual – možná ho už v Čechách znáte, my v Lucembursku ne. Mají tam barevné, originální, a přesto nositelné a pěkné oblečení.

This slideshow requires JavaScript.

One thought on “Vidí dítě všechno krásnější?

  1. olivia 28.10.2012 / 21:59

    Niekedy je lepšie sa na známe miesta ani nevracať, človek potom prichádza o pekné spomienky, aj mne sa to už neraz stalo.
    Jaj, Desigual, ten ja môžem! Na Slovensku je už dávno, V Bruseli som ho najskôr videla len na letisku, ale teraz otvorili aj v centre.

Zanechat Odpověď

