Prokrastinace se nevyplácí

Prokrastinace se nevyplácí – to asi víme všichni. I když existují i knížky a příručky, které radí, jak správně prokrastinovat. Motýl si zrovna nedávno k mému údivu jednu koupil. Podle mě ji nepotřebuje, protože prokrastinovat umí velmi dobře. Ale to je z jiného soudku.

Já jsem si včera zaprokrastinovala se dvěma dopisy z lucemburské varianty finančního úřadu. Daně a daňové přiznání jsou moje velká noční můra (vlastně i denní můra). Hořce lituju svého zvrhlého nápadu založit si společnost, kterou jsem stejně za pár měsíců pověsila na hřebík. A teď za to pykám. Finančák mě neustále s něčím otravuje, chce po mě nesmyslné zálohy, které by mi stejně pak musel vracet, a nějaká upřesnění a dodatky k mému daňovému přiznání. A tak trpělivě odpovídám na dopisy a výhružky, vždy po poradě s Motýlem, protože já těmhle věcem bohužel vůbec nerozumím a netuším, co ode mě ti otravní úředníci chtějí.

Nedávno mě rozčílila jedna reportáž v televizi nazvaná „Lucembursko – daňový ráj“. Investigativní novináři v ní ukázali, jak si některé lucemburské instituce zřejmě záměrně nevšímají daňových podvodů velkých mezinárodních společností, které si v Lucembursku vytvořily oficiální sídlo i přesto, že tu nemají žádnou obchodní aktivitu; často se jedná o pouhou poštovní schránku nebo o kancelář se dvěma zaměstnanci na půl úvazku. Tohle oficiální sídlo jim ale umožňuje odvádět daně tady, což je daleko výhodnější než v jiných zemích. Proto tu má sídlo např. Skype, Amazon, GSK a další. Štve mě, že si úředníci nevšímají velkých ryb a místo toho neustále otravují mě – malou naivní rybičku, která neměla vůbec žádné nečestné úmysly a která jen špatně odhadla své možnosti. Ale to je taky z jiného soudku.

Včera jsem obdržela další dvě obálky z finančáku. Celý den jsem je nosila v kabelce a nakonec se rozhodla otevřít je až večer doma. Věděla jsem, že když je otevřu dřív, zkazím si tím zbytek dne, obsah obálek mi bude hlodat v hlavě a ležet v žaludku, a stejně si s tím nebudu vědět rady a budu muset počkat do večera, až se o tom budu moct poradit s Motýlem.

Moje prokrastinace byla natolik úspěšná, že jsem večer na obálky v kabelce úplně zapomněla, snědla Motýlem připravenou večeři a šla spát. Obálky na mě znovu vybafly až dnes ráno, když jsem v kabelce hledala klíč od auta. Motýl už byl tou dobou zase pryč a já zůstala celá nesvá při myšlence, že zase celý den nebudu vědět, o co vlastně jde. Sice nemám chuť číst nepříjemné zprávy, ale vyřešený problém je přece jenom příjemnější než problém, o kterém ještě nevím!

Dilema, zda otevřít či neotevřít, jsem vyřešila dnes kolem jedenácté. Otevřela. V jedné obálce byl informační leták a v té druhé upomínka k odevzdání lejstra, které už jsem dávno odevzdala. Takže se vlastně nic neděje. Jak sladký to pocit! A mohla jsem ho zažít už včera, kdybych se ty obálky nebála otevřít!

4 thoughts on “Prokrastinace se nevyplácí

  1. Fabulátor 27.9.2012 / 17:59

    Ona prokrastinace se vyplácí a někdy i dlouhodobě. Když to člověku prochází, tak není důvod měnit. Mění se o s tím, když prvně narazí. To čeká každého, je jen otázkou, jak to dokáže odložit.

    On i pocit nevědomosti je fajn věc. Proč si kazit den něčím, co už se stalo a nic s tím nenadělám.

    • Vanilka 27.9.2012 / 18:02

      Jenže u mě to bylo malinko jinak. Já jsem si myslela, že se něco stalo, jenom jsem si nechtěla kazit den tím, co se stalo. A nakonec se ukázalo, že se vůbec nic nestalo, což je přece ještě daleko lepší!

  2. Barb 27.9.2012 / 18:23

    Byla jsem fakt napjatá – a ejhle! Kéž by vždycky chodily z finančáku jen takové obálky! 🙂

  3. Clara 28.9.2012 / 11:45

    Na prokrastinaci jsem odbornik, bojuju s tim se stridavymi uspechy, ale je to asi rodinne prokleti, protoze vsichni pribuzni taky furt neco honi na posledni chvili. Jeden z mych nejhorsich zazitku bylo psani diplomky: mela jsem na ni stipendium a rok casu. Psala jsem posledni mesic, ve dne v noci, vedouci jsem volala i o vikendech domu atd. Ja se tak bala, ze to nestihnu a budu jeste muset to davno utracene stipendium vracet!

Zanechat Odpověď

