Hunger Games

V pátek večer jsme si s Motýlem pustili zajímavý film na DVD. Půjčila mi ho kolegyně, která ho prý našla v regálu filmů pro teenagery. Mně osobně přišel poměrně krvelačný a strach nahánějící a bála jsem se, ale to asi bylo proto, že nejsem teenager. Všeobecně se v poslední době u filmů bojím čím dál častěji, zatímco když mi bylo -náct, nerozhodil mě žádný horor (až na Kruh).

Ačkoli bych film Hunger Games zařadila mezi akční filmy, které mě většinou nebaví a nelíbí se mi, tenhle měl zajímavý námět. Nevím, jestli jsem ho pochopila správně, ale já v něm viděla ponurou budoucnost dnešních reality show, které se jako epidemie šíří v televizních stanicích ve všech různých zemích. Bohužel i poměrně inteligentní lidé občas propadnou tomu podivnému „kouzlu“ reality show typu Big Brother, Secret Story, Farma apod. Úroveň jazykového projevu je v nich dost omezená, hrubá a neslušná slova padají jedno přes druhé, což je samo o sobě jistým předstupněm sklonů k násilí.

Ve zprávách je pak to na násilí ukazováno prstem a z mých občasných pobytů v Čechách soudím, že české zpravodajství je ještě daleko krvelačnější než to francouzské. Vysvětluje se to jako honba za sledovaností, což znamená, že se lidé asi na krev a násilí dívají rádi.

V tom případě je tedy jen otázkou času, kdy někdo přijde s úžasným nápadem to násilí a pseudorealitu skloubit tak, jako se to podařilo v Hunger Games. To pak budou diváci moct skrze televizní obrazovky přihlížet na zabíjení v přímém přenosu. Připadá vám to nemožné?

 

7 thoughts on “Hunger Games

  1. tokijskadomovnice 11.9.2012 / 21:06

    Hunger Games jsem tedy neviděla, ale značně mi to námětem připomíná jeden japonský film z roku 2000, Battle Royale, kde jsou studenti unešeni na ostrov, a ten který postřílí všechny, vyhraje. Schématem to značně připomíná reality show i počítačové hry. Je to dost drsné, ale rozhodně to stojí za shlédnutí. Zde je odkaz na trailer http://www.youtube.com/watch?v=Y-T7yPJVvXw

    Jinak k Vaší otázce, ja už radši ani na televizi nekoukám, protože se to nedá.

  2. U dvou Verunek 11.9.2012 / 22:23

    Mně to až tak nereálné nepřipadá. Televize dávají to, co si lidi žádají (když opomineme filmy, které zažívají již svou 132.reprízu na každé TV stanici). A poptávka je jasná. Na jednu stranu se každý ošklivý nad násilím a vraždami, na druhou stranu podvědomě přesně to ve večerních zprávách očekává.
    Ach. Ten film se mi líbil, ale až díky tvému článku mi přišlo na mysl, že to nemusí být v budoucnu až taková sci-fi, jak se na první pohled zdá 😦
    Verunka

  3. Ay 12.9.2012 / 00:09

    Ahoj! Já jsem Hunger Games četla- všechny tři díly jsem přelouskala za necelé čtyři dny! Knížky mě nadchnuly.. Film jsem viděla, ale do mojí představivosti měl, bohužel, dost daleko. Ostatně, tak už to s knížkami a jejich následným zfilmováním bývá 🙂 Snad se ničeho podobného v realitě nikdy nikdo nedočká!

  4. Gabi 12.9.2012 / 10:47

    Film Hunger Games jsem videla pred par tydny. Nejdriv jsem rekla, ze se na takovou kravinu divat nebudu, ale po par minutach jsem pochopila o cem ten film je a musim rict, ze sice v soku, ale az do uplneho konce jsem film „zhltala“. Prisla mi skvela scenka v kancelari, kdy vede hlavni hrdina molog a naprosto mi mluvil z duse. Gabi

  5. Evk 7.10.2012 / 11:57

    Četla jsem první knihu série a viděla jsem ten film. Ten film má sice dobré herecké obsazení – které se skutečně drží toho, jak postavy podle knihy vypadají, ale to hlavní se v něm nějak rozmělnilo a vlastně není poznat podstata příběhu. Tu reality show Hunger Games vymysely vládnucí orgány na zastrašení obyvatelstva, společnost v knize má jedno centrum moci, ale jinak je rozmělněná do krajů, které žijí v diktatuře a většině z nich se nežije dobře. Zabíjení tennagerů a povinné sledování té reality show má v lidech vyvolávat strach a odradit je od pokusů o vzpouru. Jiné je to pro cca 1.-3. kraj, které jsou bohaté a řídí celou zemi, tam vychovávají zajácké teenagery, kteří se do her hlásí dobrovalně a téměř vždy to někdo z nich vyhraje a získá slávu. Ostatních devět krajů ty hry nenávidí a sledují to z donucení. Chudí teenageři dokonce za víc lístků do toho losování získávají potravinové poukázky, ale riskují tím vpodstatě smrt, protože jako netrénovaní mají minimální šanci. Tohle všechno se v tom filmu kamsi vypařilo – respektive je to tam, ale bez znalosti knihy není šance to pochopit.

    • Vanilka 7.10.2012 / 12:46

      Tak to děkuji za objasnění – ten kontext z toho filmu opravdu moc zřejmý nebyl.

Zanechat Odpověď

