Óda na iPhone

Za tenhle článek by mi Appel měl zaplatit. Rozhodla jsem se dobrovolně udělat reklamu na iPhone, který jsem tvrdě odmítala, dokud jsem ho nevlastnila, protože jsem ho považovala za žrouta času. Za žrouta času ho považuju pořád, ale dnes už jsem přesvědčená i o jeho neomezených možnostech, ačkoli většina jeho předností, které mi „změnily život“, se určitě vztahuje i na jiné „chytré“ telefony.

Konec papírovým diářům. Papírové diáře – a různé záznamníky a sešítky všeobecně – jsem sice vždycky milovala, ale zabírají příliš místa v kabelce. Kromě toho mi v práci kolegové posílají Outlookem pozvánky na různé schůzky a porady, které můžu s telefonem snadno synchronizovat. Když jsem si k tomu ještě vedla diář, ztrácela jsem spoustu času přepisováním z počítače a z telefonu do sešítku a neustálým kontrolováním, zda elektronické verze mého denního rozvrhu odpovídají verzi papírové.

Konec papírovým adresářům. Adresy už ostatně v dnešní době skoro nejsou potřeba. Možná své neschopnosti udržovat aspoň jeden oficiální adresář budu jednou litovat. Třeba až jednoho dne budu chtít rozesílat svatební oznámení, asi to poněkud ztratí svůj šarm, když každého adresáta budu muset nejdřív e-mailem požádat o poštovní adresu. V telefonu mám alespoň ty e-mailové adresy uložené, stejně jako stovky telefonních čísel. Někdy dokonce ve svém telefonním seznamu natrefím na jméno, které mi absolutně nic neříká.

Blogovat z mobilu. Ano, v záchvatu tvořivosti můžu zachytit své myšlenky a vyvěsit je na blog, ať se zrovna nacházím kdekoli: v kavárně, v autobuse, ve frontě na pokladnu v supermarketu… Klávesnice je sice titěrná, takže na žádný dlouhý příspěvěk to není, ale například moje uchvácení z teplé letní noci by se na blogu bez iPhonu zřejmě nikdy neobjevilo, protože jsem už byla na cestě do postele a počítač byl dávno vypnutý. Taky díky aplikaci WordPress můžu daleko pohotověji sledovat a odpovídat na komentáře, a samozřejmě sledovat blogy ostatních.

Jízdní řád v mobilu. Vyhledávání příštího spoje, který mě odveze z baru v centru domů, nikdy nebylo snadnější.

Vždy aktuální navigace. K narozeninám jsem dostala držáček na telefon do auta a aplikaci Tom Tom, díky níž můj mobil nahradil dávno neaktualizovanou – a tedy dost nepřesnou – GPSku.

Úkolníček. Můj telefon se stal mým druhým mozkem. I část mých slavných seznamů se přenesla do mobilu, ve kterém si navíc k jednotlivým úkolům můžu nařídit zvonění, které mi připomene, že je nejvyšší čas je splnit.

Čtení časopisů. Po dlouhém otálení jsem si nakonec stáhla i pár čísel časopisu Elle, který je v elektronické podobě levnější než v té papírové, mám ho pořád s sebou, a tak si jakoukoli dlouhou chvíli můžu zkrátit čtením zásadních informací, aniž bych musela být připojená k internetu.

Běhání. S telefonem také běhám, protože mi slouží jako zdroj hudby (nebo audioknížek) a zároveň mi měří uběhnuté kilometry. Svou trasu si pak můžu prohlédnout na Google mapě a popřípadě se o ni podělit na internetu, což nedělám z obavy, že by si mě tak mohl nějaký úchylák vyhlídnout a počkat na mě v lese.

Včasná výměna kontaktních čoček. Další chytrá aplikace za mě sleduje, jak dlouho už nosím své měsíční kontaktní čočky. To je údaj, který jsem si nikdy nebyla schopná zapamatovat, ani ho odhadnout.

A abych nezapomněla: můj telefon umí taky posílat SMSky. A dokonce si z něj občas i zavolám!

 

7 thoughts on “Óda na iPhone

  1. misunka 28.8.2012 / 16:28

    hahahha pod to se muzu podepsat. svuj iPhone miluju! aplikace jako kalendar (synchronizace s google calendar), gmail v mailu, nike+, jizdni rady, twitter!, foursquare, instagram, mapy (tomtom zatim nemam, protoze autem nejezdim, ale jinak je to naprosto jasne reseni), baterka (svitilna), hudba, par her a miliony geek aplikaci jsou pro me temer nezbytnosti v kazdodenni realite… ale apple je tak skvelej, ze tim, ze ho chvali snad vsichni, by mel dat opakovanym kupujicim slevu plosne, prootze proste delame reklamu vsichni 🙂 taky jsem si stahla ikea katalog, miluju aplikace k MS v hokeji, olympiade, wimbledonu, kviff festivalu, ct 4 a ct 24 (to ti v lux moc nepujde, mne to v madarsku taky neslo casto) a dalsi a dalsi aplikace :))

  2. Bebe 28.8.2012 / 20:26

    Přidávám se k ódám… nikdy jsem nechtěla dotykový telefon. Fakt ne. Připadala jsem si jak poslední člověk s tlačítkovým telefonem a byla jsem přesvědčena, že já teda jako fakt nikdy nikdy nikdy… a hle… pak jsem se stala vlastníkem iPhonu. Nedávám ho z ruky. Zbožňuju ho. Potřebuju ho 😀

  3. Martina 29.8.2012 / 08:42

    jejda holky, děsíte mě.
    Mám obyčejný, ten nejobyčejnější mobil, co fakt umí volat a smskovat (+ teda je tam budík 😉
    a nechci nechci žádný jiný.
    ale ten úkolníček a jízdní řády… hm to je výzva 🙂

  4. Quanti 31.8.2012 / 14:28

    já bych teda jenom doplnila, že tyhle věci umí i každý jiný smartphone, na tom není nic apple-specifického 🙂

  5. olivia 31.8.2012 / 22:11

    Vsetky radosti z clanku su mi blizke. Ale musim dat za pravdu Quanti, mam totiz smartfon. 🙂

  6. cernamoora 2.9.2012 / 23:39

    to nadšení úplně chápu, já jsem ze svého smarta taky nadšená 🙂 ale zároveň jsem přesvědčená Android girl 😉 takže ti můžu akorát potvrdit, že to není nic specifického pro Apple, záleží jen na množství aplikací, která lze do operačního systému mobilu nahrát, takže nejlíp je na tom z tohohle hlediska práve Android a Apple

Zanechat Odpověď

