Kennedyho mozek

Na srpen jsem měla připravenou švédskou detektivku. A shodou okolností se mě během srpna ptalo docela dost lidí, co právě čtu. „Švédskou detektivku,“ odpovídala jsem pyšně. „Aha, ty čteš toho Nesbo,“ byla běžná reakce.

Ne, nebyl to Nesbo. Ale jméno „Henning Mankell“ jsem z hlavy nedokázala uvést nikdy.

To ovšem nic nemění na tom, že jsem jeho knížku zběsile hltala. Napínavý příběh archeoložky, která najde svého dospělého syna mrtvého v posteli a od samého začátku si je na rozdíl od policie jistá, že nespechál sebevraždu. Začne pátrat na vlastní pěst a zjistí, že o svém vlastním synovi skoro vůbec nic nevěděla. Po jeho stopách se vydá do Barcelony a s úžasem odhalí jeho tajný byt a tučné konto. Netuší ale, odkud ty peníze pocházejí. Z Barcelony ji synovo záhadné počínání odvede do Afriky, přesněji do Mozambiku, kde její pozornost přitáhne zvláštní centrum, ve kterém se údajně provádí výzkum, který by měl pomoci najít lék proti AIDS.

Víc vám o tom nenapíšu. Ale vřele doporučuju, napětí zůstanete od začátku až do samého konce.

Líbilo se mi, jak byla celá ta zápletka ohromně věrohodná a realistická. Přesně takové příběhy mám ráda – takové, které by se klidně mohly doopravdy stát. V tomhle případě se navíc možná i dějí… Aspoň jsem ten dojem získala z autorova doslovu.

Jediné, co mě trošku zamrzelo, byl právě ten Kennedyho mozek, který údajně při atentátu záhadně zmizel, neboť – stejně jako jakýkoli jiný „harddisk“ – obsahoval důležité informace. Tato myšlenka se v příběhu objevila několikrát jako jakýsi symbol a já jsem čekala, že i na závěr se k ní autor vrátí, protože mi přišla nesmírně zajímavá.

2 thoughts on “Kennedyho mozek

  1. cernamoora 24.8.2012 / 16:18

    to zní fakt zajímavě 🙂

  2. jane 26.8.2012 / 09:16

    Zajímavá náhoda, včera jsem od tohoto autora začala číst Les chiens de Riga 🙂

Zanechat Odpověď

