Ráno ve městě

Miluju rána ve městech. Určitě proto, že jsou pro mne neobvyklá. V dobách, kdy jsem v pražské ranní špičce cestovala MHD do práce, by mě bývalo asi nenapadlo psát na toto téma příspěvek na blog.

Dnes se mají věci jinak. Ve městě (a tím městem je Lucemburk se svými necelými 100 000 obyvateli – to určitě taky hraje roli) se po ránu ocitám jen výjimečně. Obvykle nasednu do auta v garáži našeho bytu na předměstí a vystoupím z něj před kanceláří v malém poklidném městečku, jehož centrem ani neprojedu. Z ranního ruchu vidím akorát kolony aut v protisměru mířící do hlavního města.

Když se mi ale poštěstí a najdu nějaký pádný důvod k tomu, abych se brzy ráno vydala do centra, s očima dokořán hltám všechny ty dojmy, o které jsem jinak ochuzená. Líbí se mi ten ranní shon – ten život!

  • Zatím jen napůl povytažené venkovní rolety výkladních skříní.
  • Klapání podpatků žen spěchajících do práce.
  • Lidé pobíhající sem a tam, obzvlášť na autobusových zastávkách, když někdo chce ven a někdo zase dovnitř.
  • Vůně kávy v okolí kaváren a pekáren.
  • Šustění novin v okolí trafik.
  • Pípání náklaďáků, když couvají k restauracím a obchodům, aby vyložili zboží.
  • Rozespalí číšníci a servírky otírající rosu ze stolků na zahrádkách.
  • Skupinky turistů (hlavně japonských), které se městem toulají už v 8 ráno (!)… zřejmě proto, že dnes ještě musejí stihnout i Brusel.

Proplouvám vším tím děním a představuju si, že kdybych pracovala v opravdovém městě (jako je Lucemburk), určitě bych si ráno udělala čas na zastávku v trafice a v pekárně bych si koupila kelímek kávy s sebou. Škoda že mě to nenapadlo kdysi, když jsem skrz davy italských turistů prodírala z Můstku přes Staromák do Pařížské.

3 thoughts on “Ráno ve městě

  1. Luc. 18.8.2012 / 13:07

    Milá Vanilko,
    přesně taková rána miluju taky. Zvlášť v cizí zemi. Líbí se mi sledovat, jak se svět probouzí:-)

  2. mishaha 20.8.2012 / 06:45

    Já se právě prodírám kolem Staromáku a to kouzlo tu vidím tak do půl osmé, pak už to začne být přetlak 🙂

  3. Martina 20.8.2012 / 08:17

    Souhlas. Kouzlo ranní centrální Prahy opravdu trvá maximálně do té sedmé, půl osmé. Pak už je to davovka, kýč, turisté.
    M.

Zanechat Odpověď

