Aspoň jedno foto denně

Přesně před rokem jsem spustila svůj velký osobní projekt „Aspoň jedno foto denně“ alias rubriku Luxusní život obrazem.

Jen 16 procent z vás tipovalo v anketě, kterou jsem zveřejnila tady, že vydržím celý jeden rok. Většina z vás tipovala půl roku.

Úkol to byl nesmírně náročný. Netušila jsem, jak těžké bude každý den najít aspoň jeden zajímavý okamžik, který zvládnu zachytit. Mým hlavním cílem bylo pomocí rychlých momentek na mobilu (trošku přikrášlených Instagramem) rozlišit jeden den od druhého. Vyhnout se tomu, aby mi všechny dny v týdnu splynuly do jednoho mlhavého obrazu dřív, než se dopracuju k víkendu.

Velkým zklamáním pro mě bylo zjištění, že zdaleka ne každý den v mém životě dojde k něčemu zajímavému, co opravdu stojí za fotku. Přitom jsem si pořád kladla na srdce, že se může jednat i o maličkosti, které mi prostě zpestří den nebo mi udělají radost.

Taky jsem musela čelit svým tradičním pocitům trapnosti, které zažívám při focení odjakživa – ať už fotím já, nebo někdo fotí mě. O spoustu zajímavých obrázků jsem tím pádem přišla prostě proto, že mi v dané situaci bylo trapné vytáhnout mobil a začít fotit. Obzvlášť velké potíže zažívám při svých pokusech fotit lidi na ulicích a jídla v restauracích.

V důsledku toho všeho jsem během uplynulého roku několikrát podváděla. Byly dny, kdy jsem nenašla žádný zajímavý objekt, a byly dny, kdy jsem prostě fotit zapomněla. Potom jsem fotky musela „dohánět“, abych je tady na blogu mohla přiřadit ke správným datům.

Tak, a je to: teď znáte pravdu…

Můj velký obdiv patří všem, kdo dokážou dovést jakýkoli „projekt 365“ ke zdárnému konci, aniž by podváděli.

Dnešním dnem s focením nekončím, ale vzhledem k tomu, že můj projekt vůbec nesplnil svůj účel, nehodlám se dál trápit. Dál můžete sledovat moje pseudoumělecké, Instagramem přiklášené fotky na Facebooku nebo na Twitteru. Frekvence se ale určitě sníží, což na druhou stranu možná přidá na kvalitě obrázků, neboť ode dneška nebudu fotit proto, že se do toho nutím, ale proto, že mi něco připadá opravdu hezké, zajímavé nebo legrační.

Doufám, že tenhle příspěvek nezní moc zklamaně. Byla to zajímavá zkušenost a jsem za ní ráda. Nicméně samotné psaní blogu mi přináší daleko větší radost než focení.

8 thoughts on “Aspoň jedno foto denně

  1. olivia 27.7.2012 / 13:02

    Je to práveže veľmi inšpiratívny príspevok. Mám rada projekty takéhoto typu, ich vyhodnotenia, nech už sú akékoľvek. Ja sama by som nevydržala ani polovicu času, najskôr by som si žiadnu takúto úlohu nedávala, aspoň nie verejne. Takže máte môj obdiv. Teraz ale uvažujem, že si tak potajomky podobný záväzok dám. Často tie dni utečú a aj keď niečo pekné sa vyskytne, rýchlo zabúdame. Mať zachytený ten absolútne krátky okamžitý pocit stojí za to.

  2. notonlyfruit 27.7.2012 / 14:51

    Já jsem se spíše dopracovala do stádia, kdy foťák nechávám záměrně v tašce, daný okamžik si vychutnám a pak o něm píšu. Když jsem se dívala kolem sebe s cílem, že to hezké chci vyfotit, krásu okamžiku jsem propásla.

  3. I. 28.7.2012 / 14:13

    Mě tenhle nápad na Vašem blogu strašně nadchnul a proto jsem si něco podobného založila s přítelem:) Vytvořila jsem nám takové počítačové album a i když tam nepřidávám fotky úplně každý den, moc mě to baví a aspoň budeme mít spousty vzpomínek. Mě se stejně nejvíc líbí takovéhle random fotky, než třeba tisíc fotek památek:)

  4. Femme Fatale s Bohyní 31.7.2012 / 12:32

    Souhlasím s náročností. Můj projekt 365 jde do finále a i když nemám jako ty problém fotit lidi a jídlo, řeším zase technickou stránku věci jakou je rozbité pc, nedostatek času na úpravu a popisky, ztráta fotoaparátu a reklamace smartphonu atd. Takže zatím je odpublikováno až do března… Materiálu mám dost, jen ho zpracovat. V půlce srpna končím a předávám žezlo Fatalce. Bude se chudák muset naučit vkládat fotky a jiné libůstky, protože adminuji blog jen já.
    Vanilko, jsem ti vděčná za přiznání podvodu. Taky jsem občas podváděla. A díky tobě se kvůli tomu už tolik netrápím! Naše fotky i životy jsou skutečné, i když je občas pěkně nakašírujeme! (Boh)

    • olivia 2.8.2012 / 08:22

      „Naše fotky i životy jsou skutečné…“ – to sa mi páči a myslím, že aj to nakašírovanie k životu patrí 🙂

  5. lady Lianna Ellusive 5.8.2012 / 19:58

    Když jsem rozjela Projekt 365, po dvou týdnech se mi seknul. Pocit, že musím je to nejhorší co mě může potkat. Tak jsem to přejmenovala na Kalendář a často se mi stává, že jedu třeba 14 dní v kuse.

Zanechat Odpověď

