Prázdniny v lucemburském stylu

V rámci naší velké čtenářské soutěže, kterou pořádají naše noviny a jejíž hlavní cenou je nový Peugeot 208, jsem měla příležitost si popovídat s jedním bývalým zaměstnancem jedné z lucemburských prodejen Peugeot, toho času v důchodu. Dříve to byl ale jistě velmi oddaný pracovník, který považuje Peugeot za nejlepší automobilovou značku na světě, a proto je jí už nejmíň 40 let věrný.

Vysvětlil mi, že momentálně jezdí Peugeotem 307 SW, protože potřebuje velký kufr. V duchu jsem si představila nejméně tři vnoučata narvaná v autosedačkách na zadním sedadle, nafukovací bazén v kufru, nebo něco na ten způsob.

Pán mě ale ihned vyvedl z omylu. „My totiž s manželkou každé prázdniny jezdíme kempovat,“ vysvětlil mi.

„A kampak jedete letos?“ zeptala jsem se.

„My jezdíme každý rok na stejné místo. Máme jeden oblíbený kemp na severu.“

Představila jsem si belgické pobřeží, případně Holandsko…

„Je to od nás asi 70 kilometrů,“ dodal a já pochopila, že ten lucemburský důchodce nejezdí každoročně kempovat na sever Evropy, nýbrž na sever Lucemburska!

Od mé konverzace s tímhle pánem dnes uplynul přesně měsíc a já nad ní pořád dumám. A pořád nechápu! Proč někdo jede na prázdniny do kempu vzdáleného 70 kilometrů od jeho bydliště? V tom případě je snad lepší strávit dovolenou doma a podnikat výlety. Nebo je to pro radost z kempování… v blátě (lucemburské léto bývá velmi vlhké)?

Asi nad tím dumat přestanu. Sice nemám pochopení pro takový způsob trávení prázdnin, ale zároveň mi to připadá docela hezké. Představuju si toho důchodce s manželkou, jak v podřepu před stanem míchají na plynovém mini-vařiči polévku z pytlíku, a vybavuje se mi věta: „Jak málo stačí ke štěstí.“

Camping Bissen, Lucembursko
Camping Bissen, Lucembursko

11 thoughts on “Prázdniny v lucemburském stylu

  1. ladyesik 23.7.2012 / 15:12

    Dříve to byl ale jistě velkmi oddaný pracovník – velmi 🙂

  2. KlaPi 23.7.2012 / 18:12

    Jen jestli to neznamená, že za ten Peugeot zapojí obrovitánský karavan vybavený vším možným včetně televize 😉 To by mu pak to bláto moc vadit nemuselo 🙂

  3. Barb 23.7.2012 / 18:25

    Třeba jim jde prostě o změnu… Moje oblíbené místo je pro změnu 80 km, ale prostě tam občas jezdím, protože se mi tam líbí. Každý nepotřebuje cestovat půl světa, někdy to chce prostě jen vypadnout… 🙂

    • Vanilka 23.7.2012 / 19:45

      Já vím. Ostatně mi do toho vůbec nic není – ať si ten pán tráví prázdniny, jak chce. Hlavně ať je mu hezky. Jen si představuju všechny ty přípravy a balení na cestu, které je podle mě skoro stejné, ať už jede stanovat na druhou stranu zeměkoule nebo jen 70 km od domova 🙂

  4. udvouverunek 23.7.2012 / 18:26

    No, to je asi jako když někdo jezdí každý rok na dovču do stejného penzionu na jednom z chorvatských ostrovů. Jako, chápu, že někdo je konzervativní a to, co mu vyhovuje, jen nerad mění. Ale mně to prostě přijde škoda. Svět je tak veliký a plný neuvěřitelných a krásných míst, že by mě už jenom to pomyšlení zabilo, kdybych se měla každý rok vracet na stejné místo. Od toho je náš domov, ne?
    Verunka

    • Vanilka 23.7.2012 / 19:48

      To já mám naopak pro lidi, kteří se každý rok vrací na stejné místo, docela pochopení. Taky ráda objevuju nové kouty světa, jenže tak si nikdy doopravdy neodpočinu, a naopak se z dovolené vracím fyzicky vyčerpaná. Tudíž si dokážu představit, že kdybych každý rok jela někam, kde už to dobře znám, necítila bych potřebu pořád chodit na průzkumy okolí a užívala bych si sladkého nicnedělání. Ideální by bylo odjet minimálně dvakrát ročně: jednou někam do neznáma a podruhé tam, kde si doopravdy odpočinu.

      • udvouverunek 24.7.2012 / 01:24

        Aha, tak já beru fyzickou námahu jako protiklad k té duševní (které jsem běžně vystavena), takže fyzické vyčerpání je vítáno. Vlastně je vítaný jakýkoliv únik ze všednosti. Ale při dovolené na stejném místě jako loni, předloni, předpředloni…. bych měla pocit marnosti a ztrácení času a to mě vlastně taky vyčerpává.
        A dvoufázovou dovču během roku bych si uměla skvěle představit 😀 Teď ještě sehnat někoho, kdo mi ji zafinancuje… 😉

  5. olivia 23.7.2012 / 21:32

    Náhodou tá krajina na obrázku sa mi pozdáva. Kempovanie som si užila v detstve s rodičmi, dnes už som spohodlnela, ale keďže som momentálne pred dovolenkou, akýkoľvek výpadok z domu, kde si oddýchnem, by mi vyhovoval, hoci aj vzdialený 70 km.

Zanechat Odpověď

