Příliš zapletená zápletka

Knihy francouzského autora Guillauma Musso jsou ve francouzských knihkupectvích vždycky vystavené na předních místech vitrín a na velkých regálech s nejprodávanějšími knihami. Asi proto ho považuju za úspěšného autora. Jeho knihy se určitě dobře prodávají, když zabírají ta nejdůležitější a nejviditelnější místa v knihkupectví. Ještě nikdy jsem si ale žádnou nekoupila, protože mě popisek na obálce nikdy dostatečně neoslovil.

Když jsem ale posledně na iTunes hledala novou audio knihu, kterou bych mohla na pokračování poslouchat v autě nebo při běhání, narazila jsem v omezeném výběru na jeho román Sauve-moi (česky „Zachraň mě“). Myslím, že výběr audio knih na iTunes je ovlivněný zemí, ve které jsem registrovaná. Pro Lucembursko je na výběr spousta audio knih v němčině a ve francouzštině jich tam je jen několik. Nevíte, jak se můžu dostat i k jiným audio knihám (klidně i v češtině)?

Kdybych měla román Sauve-moi v klasické vytištěné verzi, asi bych ho nedočetla. Při běhání a v autě jsem nad ním akorát kroutila hlavou, ale doposlouchala jsem ho do konce. Je to obrovská slátanina. To, co hlavní hrdinové stihnou zažít během zhruba dvou týdnů, je nad rámec mého chápání: seznámit se, vzájemně si lhát, pak si to vysvětlit, rozejít se, dát se znovu dohromady, splodit potomka… Jejich love story je okořeněná leteckou katastrofou, dvěma teroristickými útoky, zásahem osoby ze záhrobí, přírodní katastrofou a drogovou mafií.

Obdivuju autora, že už na začátku knihy dokázal myslet na některé detaily, ke kterým se na konci vrátí. Bohužel ne vždycky. Asi tu hlavní zápletku zapletl natolik, že se mu to pak v hlavě všechno popletlo.

Doufám, že všechny knihy od Guillauma Musso nejsou takhle přitažené za vlasy.

3 thoughts on “Příliš zapletená zápletka

  1. zarox21 20.7.2012 / 14:09

    Jsou :-). Mám pocit, jako byste četla tu samou knihu, kterou jsem četla já, jenže ta moje se jmenovala jinak (L´appel de l´ange). Charakterizovala jste to stručně a výstižně a hodí se to asi na jeho romány plošně i když zobecňovat by se nemělo 😦 (zvlášť když jsem nečetla všechno)

  2. kocicenka 24.7.2012 / 10:17

    Ahoj, nedavno jsem objevila tuto audioteku http://audioteka.cz/ a myslim, ze maji jednou za cas i audio knizku zdarma! Ja jsem si asi pred mesicem stahla Saturnina, meli ho prave zadarmo..

    • Vanilka 25.7.2012 / 18:21

      Aplikace stažena, moc děkuju, přesně tohle jsem hledala!

Zanechat Odpověď

