Týden slaměného vdovství

Můj týden slaměného vdovství se pomalu chýlí ke konci. A jsem docela ráda. Minulý týden byl v našem bytě celkem mumraj („mumraj“ je jedno ze slov, o jejichž existenci začínám pochybovat, když je vidím napsaná), a tak jsem si oddechla, když od nás Motýl své dcery a rodiče odvezl na týdenní dovolenou, a já doma zůstala sama. Představovala jsem si, jak si ten týden pěkně užiju. Jak budu nakládat se svým volným časem, jak se mi zlíbí, a nebudu muset na nikoho brát ohledy. Jak budu ráno vstávat trochu později než obvykle a z práce chodit o něco dřív (Motýl na dovolené = šéf na dovolené). Ukázalo se ale, že můj způsob trávení volného času se zase tolik nezměnil a že práce je i bez šéfa víc než dost.

Pár rozdílů oproti mému běžnému životu s Motýlem jsem ale během jeho absence přece jen zaregistrovala.

  • Mohla jsem sledovat německý film na televizní stanici Arte, aniž by mě u toho rozptyloval někdo, koho ten film nebaví.
  • O víkendu jsem mohla spát 10 hodin v kuse. To se s mým ranním ptáčetem stát nemůže. Buď mě nechtěně (?) vzbudí svým štracháním, nebo se kvůli němu donutím vstát dobrovolně, protože nechci přijít o čas, který můžeme strávit spolu.
  • Mohla jsem deštivé nedělní dopoledne strávit v pyžamu na gauči zabalená do deky, s horkým čajem a knížkou. Motýl potřebuje svůj čast využít aktivně. A chce svůj aktivně využívaný čas trávit se mnou. Číst knížku pro něj není aktivně využitý čas.
  • Mohla jsem číst u jídla – to je pro Motýla společensky nepřípustné.
  • Na začátku týdne, kdy se ještě červencové dny tolik nepodobaly podzimu, jsem si mohla před spaním v ložnici zapnout klimatizaci a vychladit místnost na příjemných – a pro spánek ideálních – 18 stupňů, aniž bych se stala obětí výčitek svědomí z toho, že se Motýl nastydne.
  • Koukala jsem se víc na televizi. A ne jenom na intelektuální filmy na Arte. Získal si mě taky seriál pro teenagery na MTV. Dejme tomu, že jsem si aspoň procvičila angličtinu.
9 thoughts on “Týden slaměného vdovství

  1. olivia 14.7.2012 / 18:42

    Usmievam sa, lebo u nás je to podobné, všetky body sedia. Ešte by som pridala:

    – mohla by som počúvať hudbu bez zbytočných komentárov (ale o tom som už písala tu: http://olivia-sk.blogspot.be/2012/03/ako-som-vcera-isla-spat-dnes.html)
    – nahlas by som si spievala
    – na Slovensku keď som bola sama doma, pozerávala som krimi seriály typu C.S.I.
    – určite by som nerešpektovala denný režim, obed by sa pokojne presunul aj na 16.hod. alebo by som celý deň jedla iba hocičo
    – neverili by ste, ale môj muž neznáša masky (kozmetické) – kedykoľvek by som si ju mohla dať a nikto by ani len to svoje „už zase“ nemohol povedať

    Nakoniec žila som sama nejaký čas, viem aké to je nemusieť brať ohľad a byť si úplne pánom času, rozhodnutí a všetkého. Dnes ale veľmi rada vstanem, aby som neraňajkovala sama, naučila som sa spať pri zatvorenom okne a všeličo iné a môžem povedať, že mi to stojí zato. A potom sa už len teším na samotu 😉

    • Vanilka 15.7.2012 / 12:29

      Co je to „hocičo“? Ale ten denní režim také nerespektuju. Včera jsem obědvala v 15.30 🙂 Ale tohle zrovna Motýlovi nijak zvlášť nevadí, když neobědváme přesně v poledne.

      • olivia 15.7.2012 / 14:10

        Hocičo=cokoliv=napríklad dám si koláč s kávou aj trikrát za deň. Ani u nás nie je presne stanovené, kedy obedovať, ide len o určitú koordináciu 🙂

  2. cernamoora 15.7.2012 / 23:14

    jaký seriál? 🙂 (celkem by se mi hodila na něco tip totiž, skoro nic teď nedávají)

    • Vanilka 18.7.2012 / 12:02

      Já ani nevím, jak se to jmenovalo. A ani nedokážu popsat, o čem to vlastně je 🙂

  3. Misunka 16.7.2012 / 18:46

    Skvely skvely skvely!!

  4. Jana 18.7.2012 / 09:23

    Mám partnera na dovolené a skoro uvazuju jestli to není Váš motýl… mám se sama doma navlas stejně a užívám si stejných drobností… hlavně toho čtení u jídla… akorát mým šéfem není partner, ale můj otec a ten je na té dovolené taky 🙂 Jana

  5. Veronika 3.7.2013 / 14:58

    Tak tohle je přesně jak můj „Motýl“ 😀 😀 a to jsem myslela, že nikdo není jako on-ranní vstávání (cituji ho: ,, čím dřív vstaneš, tím toho víc stihneš“), ve volný čas musí sportovat atd. 😀

Zanechat Odpověď

