Dceřina kamarádka

Včera jsem slavnostně zahájila týden slaměného vdovství sledováním německého (francouzsky nadabovaného) filmu na Arte. Rozhodla jsem se totiž ten týden nestrávit vzdycháním a stýskáním po svém muži, který odjel na prázdniny se svými dcerami a s rodiči, čehož bych se ještě nedokázala zúčastnit. Nejsem totiž ještě dostatečně zen (po francouzsku) čili cool (po americku). Zkrátka na sobě ještě musím pracovat. Místo litování svého svobodného rozhodnutí jsem se rozhodla užít si ten týden tak, že budu dělat to, co s Motýlem dělat nemůžu. Například koukat se v pátek večer na německý film na Arte. Motýl totiž touhle německo-francouzskou televizní stanicí pro intelektuály opovrhuje.

Film se jmenoval Die Freundin der Tochter, tedy Dceřina kamarádka. Byl to příběh zhruba padesátileté ženy, která náhodně přijde na nevěru svého muže, který jí podvádí s kamarádkou jejich asi dvacetileté dcery.

Na charakteru hlavní hrdinky jsem obdivovala, že dokázala zachovat klid. Ve chvíli, kdy jí došlo, že ji manžel podvádí, na sobě nedala nic znát. Zapsala se na kurz švédštiny, do kterého chodila i manželova milenka, a postupně se s ní sblížila. Chodily společně do kina a na kávu, a občas samozřejmě přišla řeč i na muže. Hlavní hrdinka své o mnoho let mladší sokyni dokonce poradila, jak si má svého milence ještě více omotat kolem prstu: nechat si zkrátit vlasy, aby vypadala víc žensky a vyspěle, pozvat ho na operu nebo mu uvařit výbornou večeři. A když se nakonec všechno provalí, pořád zůstává velkorysá a s hlavou vztyčenou – narozdíl od svého manžela, který se možná právě kvůli tomu stoickému klidu své ženy nakonec stydí a všeho lituje.

Myslím, že v tom filmu je hodně pravdy. Když muž ženu podvádí a ta začne tropit hysterické scény, akorát ho to utvrdí v tom, že s ní už nechce být. Zachovat si chladnou hlavu a hlavně svou hrdost je jistě to jediné správné řešení.

Já bych to ale nedokázala – tím si jsem jistá.

A tak mi nezbývá než doufat, že se do podobné situace s Motýlem nikdy nedostanu.

This slideshow requires JavaScript.

14 thoughts on “Dceřina kamarádka

  1. cernamoora 7.7.2012 / 22:36

    a co chtela docilit tim, ze se s ni bude sblizovat a radit ji?
    jinak na filmy, co mam rada, taky vetsina blizkejch nechce koukat, nic si z toho nedelej 😀 (pac ja se taky s chuti podivam na podobny pseudointelektualstiny)

    • Vanilka 7.7.2012 / 23:28

      Čeho tím chtěla docílit? No asi chtěla zjistit, jestli má její manžel dobrý vkus 🙂

  2. olivia 8.7.2012 / 12:24

    V takých situáciách ženy (a myslím že aj muži) robia veci, akých by si nikdy nepomysleli, že sú schopní, či už v dobrom slova zmysle alebo naopak. Darmo si budem vravieť, že ja by som veru zachovala chladnú hlavu atď,atď… Nevera zasiahne asi každého a ako sa kto zachová? No tak ako vie!

    • Vanilka 8.7.2012 / 21:57

      … a je z toho americká komedie, jak jinak 🙂 V německém podání to komedie nebyla. A myslím, že je to tak dobře.

      • Gabi 9.7.2012 / 10:55

        Pred par lety jsem videla tento nemecky film http://www.csfd.cz/film/35897-laska-na-grilu/ a do dnesniho dne si vybavuji nektere momenty naprosto zive. Take to bylo o partnerskych vztazich, i kdyz jine tema nez mela „Dcerina kamaradka“. Urcite stoji za videni.

  3. Clara 9.7.2012 / 15:18

    Ja na ten film (castecne) koukala taky 😉 Manzela to samozrejme tez nebavilo a furt prepinal jinam. Do konce jsem se ale nedodivala…prisel mi neverohodny ten hlavni muzsky predstavitel, nejak jsem se nedokazala vzit do situace, ze takovy neslany nemastny chlapik zmami dve krasne zeny 😀

    • Vanilka 9.7.2012 / 20:06

      To je pravda. Otec té mladší, kterého té starší ukázala na fotce, vypadal jako mnohem větší štramák!

      • Clara 10.7.2012 / 01:26

        No jo! Jinak ja si toho chlapka hlavne pamatuju jako (bezrukeho?) suchoparneho policistu v nejake nemecke detektivni serii, takze jsem te love-story nejak nemohla uverit. 😀

  4. Witch 10.7.2012 / 08:01

    Podívejme se na problém asi tak chlap s milenkou je děsně in, cool a podobně. Chlap v letech je snadná kořist zvědavých dívek, případně dívek bez otcovské autority nebo citlivých na charisma zajištěného muže.
    Já jsem kdysi u debaty nad tématem řekla – a toho se držím, že pokud by se něco vyskytlo, tak požaduji, aby to byla mladší žena jako u muslimů a já dál velela. Ona ať holt má to moje zlatíčko pro postel a s láskou mu pere a uklízí běz nároku na majetek… O do dneška nic, představte si. 😉 Takže, můj muž má milenku povolenou dokonce i v domě. A je klid. Jinak bych postupovala asi podobně, jako hrdinka ve filmu. Nač ho úplně vyhánět? Vždyť on je v tu chvíli jaksi nemocen, jakoby duševně, ale přes penis.

  5. misunka 10.7.2012 / 12:21

    to je super, napad, ze kdyz zena zustane cool tak ze ma vetsi sanci manzela ziskat zpet nez hysterka. to si musim pamatovat pro pripad, ze by se mi nekdy neco stalo…. 🙂

    • Vanilka 10.7.2012 / 14:37

      No, on to sice je super nápad, akorát že ve víru emocí to stejně musí být těžké, zachovat chladnou hlavu.

  6. Lucie 10.7.2012 / 14:25

    Kdysi mi říkala jedna psycholožka, že pokud se podváděná žena seznámí s milenkou svého muže (ať už z jakýchkoli pohnutek), často to dopadne tak, že ačkoli si chtěla svého muže udržet, nakonec je to ona, kdo odchází. Příčiny jsou různé – včetně toho nejhoršího, že se s tou milenkou proti muži spiknou. Ona (psycholožka) prý nabádá své klientky, aby se to nesnažily řešit samy s tou milenkou. Dohoda neexistuje.

Zanechat Odpověď

