Jak správně vyvolat konflikt

Nedávno jsem psala o našem podivném, nemastném-neslaném stážistovi, kterého u nás v práci nic nebaví, čímž mě nervuje. Ovšem včera večer (ano, v neděli) mě vynervoval do stavu hysterického záchvatu, který se mě naštěstí zmocnil, až když jsem byla z jeho dohledu.

Tento víkend jsme totiž oba pracovali na první velké letní akci pořádanou našimi novinami. Propagovali jsme čtenářskou soutěž na Národním cyklistickém mistroství. V sobotu od 16 do 19 hodin a v neděli od 12 do 16 hodin. Všechno proběhlo hladce. Hostesky přišly ne včas, ale dokonce v předstihu, byly milé a usměvavé a dělaly výborně svou práci. Posláním našeho stážisty bylo dopravit na místo hlavní cenu soutěže, kterou je nový vůz Peugeot 208. Také dostal za úkol natočit pár videí a zdokumentovat akci fotograficky.

Jak říkám: všechno probíhalo hladce i přes nedělní nepřízeň počasí, až do chvíle, kdy mi náš milý stážista s úsměvem na tváři oznámil, že na příští akci asi nepřijde, protože se mu nechce.

Zatímco jsem na něj zůstala zírat s otevřenou pusou, on pokračoval: „Bude to v neděli večer a to já radši zůstávám v kruhu rodinném.“

Doslova použil výraz „ça m’embête de venir“ – tedy „otravuje mě to, že bych měl přijít“.

Zavřela jsem pusu, zhluboka se nadechla, vydechla a pak mu co nejklidnějším tónem vysvětlila, že ta akce příští neděli je součástí jeho práce, a požádala ho, aby si to ještě dobře rozmyslel.

Cestou domů jsem se v autě pěkně rozzuřila.

Vy si možná myslíte, že jsem tyran, který nutí stážisty k nezákonné práci o víkendu. Jenže já ho na to upozornila ještě před nástupem, že ho budeme potřebovat o víkendech. Na oplátku si může vybrat dny volna kdykoli přes týden. Dokonce bych řekla, že jsem v tomhle ohledu velmi štědrá, neboť mu za čtyřhodinovou účast v sobotu a čtyřhodinovou účast v neděli věnuju celé dva dny volna. A za příští tříhodinovou nedělní akci jsem měla v plánu mu věnovat další celý jeden den volna. To je přece fair-play, ne?

Rozzuřila jsem se do té míry, že jsem byla dokonce připravená ho dnes požádat, aby si začal hledat stáž jinde. Copak si myslí, že mně tyhle akce působí nějakou extra velkou radost? Co kdybych taky řekla, že mě to obtěžuje?

Dnes ráno mi celou cestu do práce při pomyšlení na rozhovor, který s ním budu muset vést, bušilo srdce. Jak ráda bych se v takové chvíli podobala nějaké té seriálové potvoře, která bez mrknutí oka za přísnými obroučkami brýlí dokáže lidem sekat hlavy. Místo toho jsem se musela pekelně soustředit na to, aby se mi netřásl hlas, což by působilo naprosto nevěrohodně.

Výsledkem toho všeho je, že stážista si jinou stáž nehledá a příští neděli snad dorazí. Auto ale budu muset na místo dopravit já, protože dojet pro něj mu je zatěžko. Ve finále mi to ani tolik nevadí, neboť mám stejně obavy, že svou otráveností nakazí hostesky a celá akce skončí katastroficky, a tak na ně raději opět přijedu dohlédnout. S tím rozdílem, že mně za to nikdo den dovolené nenadělí.

3 thoughts on “Jak správně vyvolat konflikt

  1. Barb 25.6.2012 / 20:06

    Tak to je opravdu drsný. Myslím, že ty jsi k němu fakt byla hodně velkorysá a skoro bych ti poradila, ať se s ním nemaluješ a příště ho pošleš někam, ale je mi jasný, že může přijít ještě někdo horší! Prostě síla… :-/

    • misunka 28.6.2012 / 13:15

      taky mam za to, ze i kdyz je to stazista, mel letet na hodinu, protoze i to je pro nej skola… takhle si bude myslet, ze mu vsechno a vzdycky projde. nasrat! 🙂

  2. Terka L. 6.7.2012 / 20:58

    Přesně tak! Takhle se v každé další práci bude chovat drze, potřeboval by pořádně za vyučenou! 🙂

Zanechat Odpověď

