Když tatínek chodí do práce a maminka taky

Neptejte se mě na důvod, ale nějakým záhadným způsobem jsem se ocitla na jednom francouzském webu s křestními jmény pro miminka.

Je mi jasné, že někteří z vás se stejně ptát budou. Abych předešla mylným doměnkám: ne, nejsem těhotná. Jenom se mi trochu splašily hormony. 

Zaujal mě dotazník, po jehož vyplnění mi měl systém vygenerovat vhodná křestní jména. V dotazníku byly otázky jako:

  • Jaký je podle vás ideální počet dětí v rodině? 
  • Jaká je vaše oblíbená barva? 
  • Jakým způsobem nejraději trávíte prázdniny? (Na výběr je pláž, hory, venkov, sport, návštěvy muzeí, v rodině, v práci, u přátel.)

Ano, je to blbost. Prostě jednoduchý způsob, jak shromáždit maximum e-mailových adres, protože výsledek má být zaslán e-mailem.

Nejvtipnější je ale otázka, jak podle mě má fungovat ideální rodina. A na výběr jsou následující odpovědi:

  • Tatínek chodí do práce, maminka šéfuje doma. 
  • Tatínek pracuje, maminka taky, chůva nebo babička jsou doma. 
  • Maminka pracuje, tatínek je doma. 
  • Maminka trochu pracuje, ale často je doma. 
  • Tatínek trochu pracuje, ale často je doma. 
  • Rodina složená pouze z jednoho rodiče. 
  • Rodina bezdětná. 

Taky vám tam něco chybí? Takový ten klasický český model, ne? Tatínek pracuje, maminka zůstane na mateřské, pak se vrátí do práce na plný úvazek, doma ale žádná chůva ani babička není.

Očividně je ve Francii tahle varianta nemyslitelná, neboť tato možnost v dotazníku chybí.

Jak by měla rodina fungovat podle vás? 

Jen pro zajímavost připojuju výsledek, který se mi na stránce nakonec zobrazil hned po odeslání dotazníků (e-mailem mi nic nepřišlo, v blízké době ale očekávám záplavu spamů).

Vybrali byste si?

8 thoughts on “Když tatínek chodí do práce a maminka taky

  1. cernamoora 21.6.2012 / 21:33

    Mohamed 😀 😀 tomu se říká globalizace 😀

  2. Lucie 22.6.2012 / 20:13

    Já pracuju doma na volné noze, někdy i 30 dní v měsíci, když je honička, ale třeba dítě mi do školky vzít nechtěli, když jsem „doma“, měli spoustu maminek, co „normálně“ pracují a ty mají přednost.

  3. ladyesik 24.6.2012 / 00:10

    Spíš mě zajímalo v dotazníku na jméno miminka, že je ideální rodina Bezdětná…

    • Clara 25.6.2012 / 12:16

      Tak to je treba varianta pro zenske, ktere dite nechtely a otehotnely omylem. Muzou si nadale myslet, ze idealni rodina je bezdetna, ale zaroven vybiraji jmeno pro neplanovaneho potomka 😉

      • ladyesik 25.6.2012 / 12:24

        Ah tak 🙂

  4. Clara 25.6.2012 / 12:22

    No a k praci rodicu: moje idealni predstava je, ze budu pracovat nekolik let na castecny uvazek. Moc si nedovedu predstavit, jak by bez babicek / dedecku / hlidacich slecen mohla fungovat prace na plny uvazek u obou rodicu. U skolky by to snad jeste slo, ale prvnich par trid zakladky je blbych – v mnoha skolach nejsou druziny, jak je z Cech zname, a deti jsou ve skole treba jen od pul 9 do 12. Pochopitelne budu hledat skolu s odpolednim hlidanim, ale i tehdy bych tech obvyklych 8 – 10 hodin v praci na plny uvazek nestihala.

    U jmen jsem si znova overila, ze se mi libi asi miliarda holcicich jmen a skoro zadne chlapecke. Samozrejme mam dva syny. Vybrat jmena bylo horsi, nez kluky porodit 😀

    • Vanilka 25.6.2012 / 17:11

      Jsem na to dost podobně. Přitom až na to přijde, asi budu mít lehkou preferenci pro kluka vzhledem k tomu, že holek je v rodině trochu nadbytek. Se jménem pro kluka ale asi budu mít problém. Navíc můj Motýl a jeho sestra si všimli podivného úkazu v jejich rodině a rozhodli se z něj udělat tradici: holčičky by se podle nich měly všechny jmenovat na A a kluci všichni na E. Což ten výběr ještě daleko víc komplikuje. Takže až to bude aktuální, budu jim muset nějak diplomaticky vysvětlit, že se na téhle tradici podílet nechci.

  5. janigasi 25.6.2012 / 18:17

    U nás tatínek pracuje, maminka taky. Chůvu ani babička doma nejsou :). A ono to taky jde, musí.

Zanechat Odpověď

