Sama v kině

Chodíte někdy sami do kina? Nemám tím na mysli, že byste se ocitli sami v prázdném sále. Tím „sami“ myslím „bez doprovodu“.

Já jsem to zažila všehovšudy třikrát. A pokaždé jsem měla pocit, že porušuju jakési tabu. A taky že na mě všichni zírají (to jsem si nejspíš vsugerovala).

Poprvé to bylo v pražském Světozoru. Bylo mi šestnáct a byla jsem poprvé na týden v Praze sama – tedy bez rodičů, avšak pod drobnohledem babičky. Červencové slunce pekelně vyhřálo její panelákový byt, avšak můj únik do centra se mi nevyplatil, protože tam bylo vedro ještě větší. Rozhodla jsem se schovat do klimatizovaného kinosálu a zakoupila lístek na první film, který mě na programu upoutal: Fast and Furious. Už při vstupu do sálu mi mělo připadat podezřelé, že tam byli skoro jenom muži… a já. Asi jsem ten popisek filmu špatně pochopila. Původně jsem totiž neměla v úmyslu téměř dvě hodiny sledovat honičky ve sportovních autech a poslouchat skřípot pneumatik. Ale aspoň jsem se tam schladila.

Podruhé a potřetí to bylo u příležitosti předpremiéry pořádané ve spolupráci s našimi novinami. V obou případech jsem prostě využila toho, že jsem do kina tak jako tak musela, abych přivítala vítěze naší čtenářské soutěže, a pak jsem s nimi prostě na poslední chvíli vklouzla do sálu.

Včerejší předpremiéra filmu Un bonheur ne vient jamais seul (ve volném překladu Štěstí nepřichází nikdy samo) s mou oblíbenou herečkou Sophie Marceau byla navíc určená jenom pro ženy – tzv. Ladies‘ Night. V zásadě mi tenhle koncept nijak zvlášť blízký není, ale včera mi tak nějak přišel vhod. A ani mi nevadilo, že vedle mě nikdo nesedí (sál je obrovský a byl zaplněný jen asi z poloviny). Nechala jsem se pohltit filmem, který byl místy legrační a místy přehnaný slaďák, zapomněla jsem na zbytek světa a na všechny starosti a užila si báječný večer.

A konečně jsem pochopila, že na tom není nic špatného, když jdu do kina sama. Už jsem přece velká holka.

(I když s kamarádkou nebo s Motýlem je to přece jenom příjemnější.)

 

4 thoughts on “Sama v kině

  1. jengibreenpolvo 20.6.2012 / 16:53

    Ahoj Vanilko,
    tak to já mám problém úplně opačný:)! Jít do kina s nějakou další osobou se mi stane tak možná jednou za rok. A že do kina chodím relativně často.. Ale to bude asi tím, že se s většinou neshodnu na filmu:) Stejně si ale kino nejvíc užiju sama.. A zatím jsem ani nepozorovala, že by to někomu přišlo ‚nenormální‘ (teda nevím v Čechách, ale v Německu nebo ve Švýcarsku určitě ne).
    Na druhou stranu je pravda, že dost mých známých se brání jít do kina sami. Já to beru spíš jako předsudek, že se do kina nedá jít bez doprovodu:)!
    Tak hodně dalších příjemných filmových zážitků s doprovodem či bez!
    Eliška

  2. Barb 20.6.2012 / 19:07

    Vanilko, já jsem to taky takhle mívala – ale spíš kvůli tomu, že mi třeba někdo řekl „Cooo, ty jdeš sama? To je divný, ne?“, ale kašlat na okolí a čas od času si to prostě užít! Proč ne? 🙂

  3. Ay 20.6.2012 / 20:28

    Ahojky!
    Já chodím sama do kina velice často. Reakce okolí jsou poněkud přehnané, typu:“ Jé, tys měla rande a on nepřišel?“ Nic takového. Prostě si ráda zajdu do kina, aniž bych se musela se svým doprovodem shodnout na výběru filmu, aniž by mi někdo ujídal MŮJ popcorn, nebo mi do děje mluvil, protože se nudí, či má potřebu děj komentovat. Je to má oblíbená kratochvíle, je to můj čas pro sebe a naposledy jsem byla sama v kině na prvního Máje, na Titanic 3D 😉

  4. cernamoora 21.6.2012 / 21:29

    mně přijde, že lidi mají ohledně toho často předsudky, třeba kámošky by asi samy nešly, což nechápu
    já osobně to beru konzumně, prostě se rozhodnu, že chci vidět nějaký film, a chci ho vidět hned, nehodlám si kvůli tomu 14 dní domlouvat sraz s dalšíma třema holkama – tak na ten film prostě jdu, nevím, co bych na tom měla řešit … přijde mi to srovnatelné třeba s tím, že se člověk rozhodne, že má chuť na kávu, a tak si na ni zajde někam sednout

    párkrát jsem v kině sama byla, divně jsem si nepřišla ; nebyla jsem sama, kdo tam byl sám 😉
    ale když se nad tím zamyslím, poslední dobou do kina ani moc nechodím, se stále se zvětšujícícími televizemi to začíná byt tak nějak zbytečné 😀

Zanechat Odpověď

