Lze kombinovat žluté a bílé zlato?

Otázku z titulku jsem chtěla položit na Módním pekle a taky jsem se kvůli tomu zaregistrovala. Jenže teď mám čekat 24 hodin, než budu smět položit otázku v poradně. A já jsem nedočkavá – to už o mně víte. A mezitím mě napadlo, že se přece můžu zeptat svých milovaných čtenářů a hlavně čtenářek.

Co si myslíte o kombinaci šperků ze žlutého a bílého zlata? Nebo šperků zlatých a stříbrných?

Já jsem se vždycky držela pravidla, že buď budu nosit stříbro nebo zlato. Ze zlata pak buď to klasické žluté nebo bílé. A taky se snažím mít na paměti, že méně je více, tzn. nevěšet toho na sebe příliš. Připadá mi ošklivé, když někomu visí kolem krku chuchvalec zamotaných řetízků, a když jsou navíc některé zlaté a jiné stříbrné, připadá mi to ještě horší.

V posledních letech byl můj výběr dost jednoznačný. Náušnice, řetízek a prstýnek – vše z bílého zlata. I hodinky jsou z bílého kovu.Ve šperkovničce mi ale leží pár šperků ze žlutého zlata, které téměř nikdy nenosím. Mezi nimi obzvlášť moc hezký prstýnek, který jsem dostala od rodičů za dokončení studií. Ráda bych ho nosila, ale příčí se mi ho kombinovat s těmi ostatními šperky, které jsou ze zlata bílého. A ty se mi zase nechce přestat nosit proto, že mi je daroval Motýl.

Co je podle vás u šperků důležitější: hodnota sentimentální nebo ta estetická?

Odpovídat můžete prostřednictvím ankety anebo do komentářů. Předem děkuji!

20 thoughts on “Lze kombinovat žluté a bílé zlato?

  1. Pink Executive 7.5.2012 / 14:18

    Bile a zlute z ruznych kompletu bych asi nenosila.. Libi se mi ta kombinace jen pokud byla primo tak navrzena – treba Trinity od Cartier , oh la la 🙂

  2. cernamoora 7.5.2012 / 15:04

    já byla strašně dlouho byla přesvědčená, že tahle kombinace nikdy – v posledních letech jsem ale změnila názor, někdy to jde a vypadá to i hezky 🙂 třeba u různých náramků, kdy jsou masivní a je jich víc, se to tak klidně může zkombinovat … u řetízků bych byla opatrnější, ale asi by to také v nějaké formě šlo … ono moc a moc záleží na tom, co konkrétně chceš kombinovat dohromady, takže se nedá ani nějak moc obecně odpovědět …nebo takhle: klidně, ale vždy záleží na jednotlivých kusech, jestli ks obě stylově jdou (pokud jo, tak na barvě zas až tolik nezáleží)

    • lucier_cz 7.5.2012 / 16:00

      souhlasím s cernamoora 😉

  3. udvouverunek 7.5.2012 / 16:20

    Jak píše Pink Executive, u některé klasiky je to ok a dokonce se mi to líbí, i když stále bych to nenosila. Nějak se mi to dohromady nelíbí, každý ten kov je krásný sám o sobě a tak trochu se válcují, když jsou pohromadě. Toť jen můj názor, ale nikomu to nevyvracím ani neošklivím.
    Verunka

  4. Vanilka 7.5.2012 / 16:20

    No mně jde v podstatě jenom o to, jestli budu vypadat blbě, když budu mít na jedný ruce prstýnek a hodinky z bílýho zlata a na druhý prstýnek ze žlutýho zlata.
    Ach jo, to jsou starosti 🙂

    • udvouverunek 7.5.2012 / 16:29

      Vanilko, já ti nevím, nejsem žádný módní znalec, ale takhle, jak to píšeš ty, se mi to moc nelíbí. Imho to vypadá, jako když se nositelka neumí rozhodnout, co si vlastně vezme na sebe. Ale dost možná se mýlím, těžko říct.

      • Vanilka 7.5.2012 / 17:18

        No já si tím sama nejsem moc jistá, proto se vás ptám na názor. Díky za něj!

    • cernamoora 7.5.2012 / 16:36

      na jednu bych dala bile zlato a zlute a na druhou jen bile, aby to bylo tak jako vyvazenejsi 🙂

  5. I. 7.5.2012 / 16:28

    Podle me se to musi spravne promyslet, aby byl outfit postaveny prave na tom kombinovani…. A jinak asi zalezi, co je cloveku prednejsi. Holt kdyz ma dva zamilovane prstynky ruznych „barev“, bud se smiri s tim, ze bude vypadat, ze se neumi zrovna sladit, a nebo je bude stridat. Ja mam treba stribrny krizek pro stesti od babicky a kdyz jdu na zkousku a mam doplnky zlate, tak si ho proste treba schovam po halenku kdyz to jde, nebo ho treba zapnu do kapsicky….

  6. Misunka 7.5.2012 / 16:37

    Vim, ze se dokonce vyrábí kombinace žlutě-bílé zlato nebo a červeným jeste, mati to ma treba dost rada a nosi to….

    • Vanilka 7.5.2012 / 17:20

      Já vím, že se to tak občas vyrábí. Ale právě že se mi to většinou moc nelíbí. A ačkoli neznám tvou maminku a nechtěla bych ji v žádném případě urazit, já zatím nechci vypadat jako něčí maminka 🙂

      • olivia 8.5.2012 / 08:11

        Myslim, ze prave ked si dovolite nepodlahnut konvenciam, co sa nosi, co nie, nebudete vyzerat ako „neci maminka“. Ked spominanu kombinaciu budete nosit sebavedome a prirodzene, nikomu to nepride nezlucitelne. Preco sa viazat zauzivanymi pravidlami? I ked vsade je miera dolezita.. Ak by sme ale nevybocovali, neskusali ine, nikdy by nevznikalo nove a zivot by bol nudny. A pohlad na prstienok ci retiazku od blizkeho je pre dusu viac ako presvedcenie, ze pre modnu policiu som v poriadku.. 🙂

      • Vanilka 8.5.2012 / 13:18

        Tohle je moc hezká úvaha, děkuju.

  7. Mademoiselle Suzanne 7.5.2012 / 17:31

    Osobně bílé a žluté zlato nekombinuju, ale třeba snubní prstýnky z kombinovaného zlata se mi moc líbí. (Ne, nebudu se vdávat, ale v srpnu jdu sestře za družičku) 🙂

    • Clara 7.5.2012 / 22:56

      Snubni prstynky mame z bileho a ruzoveho zlata.
      Jinak ja bych zlato bile a zlute kombinovala v pripade te sentimentalni hodnoty uplne klidne. Zvlast, kdyz budou prstynky na jedne ruce vzdy jedne barvy. Myslim, ze kdyz si toho clovek nenavesi na sebe pet kilo, zas tak spatne to nevypada.

  8. Amelie 7.5.2012 / 21:30

    Já mám raději zlato, takže tohle neřeším. 🙂

  9. vonrammstein 7.5.2012 / 23:38

    Jednoznačně proti. Nosím stříbro a ocel, kdysi jsem to zkoušel ze sentimentu zkombinovat se zlatým prstenem po tátovi-nejde to. Ty barvy si prostě nesednou, je to pěst na oko.

  10. jane 8.5.2012 / 08:33

    Nosim dohromady bile zlato a stribro. Taky mam par zlatych veci na pamatku, ale rikam si, ze nekdy mi treba bude sluset vic, nez ted, ze do nej dorostu 🙂

  11. Vanilka 8.5.2012 / 13:23

    Po 24 hodinách od publikování příspěvku je tendence jasná: 45 % z vás dva různé kovy zásadně nekombinuje, 25 % dává přednost sentimentální hodnotě, 18 % z vás se kombinace kovů dvou odlišných barev líbí a 13 % šperky prostě nenosí.
    Každopádně vám děkuju za názory. Došla jsem k závěru, že ty dva prstýnky radši budu střídat 🙂 A do svých ostatních žlutě zlatých řetízků a prstýnků možná někdy dorostu stejně jako Jane.

Zanechat Odpověď

