Znovu nabytá radost z plavání

Na prvního máje jsem se rozhodla vyzkoušet nový (otevřený před 3 lety) bazén nedaleko mého bydliště: Les Thermes. Kromě plaveckého bazénu (25 m) je tam také venkovní bazén, vlnobití, whirpool, dva tobogány, šest různě nastavených saun a dva hammamy.

Zvenku budova působí jako ufo.

Využila jsem volné vstupenky do plavecké části, kterou jsme s Motýlem dostali na uvítanou od našeho starosty. Plavecká část mě ohromila natolik, že už se nemůžu dočkat, až se podívám i do té relaxační.

Ani nevím, z čeho jsem byla nadšená víc. Všechno působí tak nově, čistě a útulně zároveň. Ne jako v jiných bazénech, kde je mi zima už jen při pohledu na ty studené a špinavé kachličky. V Les Thermes jsou stěny obložené dřevem a vínově červenou koženkou. Koho by napadlo, že by to mohlo vypadat tak dobře.

Voda v plaveckém bazénu má 28 stupňů. Já vím, že pro spoustu lidí je to moc. Jenže studená voda je pro mě vždycky ta hlavní výmluva, která mě od plavání dokáže odradit. Hlavně v zimě. Prostě se mi do vody nechce, i když mě ta zima obvykle po pár tempech přejde. Při 28 stupních ale vůbec není nějaké zdlouhavé odhodlávání ke skoku do vody nutné.

A taky to tam není cítit chlórem, ale příjemně to tam voní. A při plavání člověk vidí ven.

Další výhodou je otvírací doba: zavíračka v deset večer a dva dny v týdnu je otevřeno už od sedmi ráno. Na Lucembursko neuvěřitelné a pro mě ideální. Za špatného počasí budu moct nahradit večerní běhání plaváním a možná se po několika letech konečně odhodlám k tomu, abych si občas ráno přivstala a šla si zaplavat ráno ještě před prací. V Praze se mi sem tam dařilo začít den návštěvou bazénu – a to i přesto, že nejsem ranní ptáče!

No a vzhledem k tomu, že mám tohle aquacentrum asi 5 minut od svého bydliště, můžu se tam vypravit, kdykoli se mi zachce.

Motivovaná představou, jak budu pravidelně plaváním zpevňovat svaly na celém svém těle a potom relaxovat v hammamu vonícím bylinkami a ovocem, chtěla jsem své rozhodnutí nějak zpečetit. A jak my ženy pečetíme? No jistě: nakupováním. Sama nechápu proč, ale najednou mi přišlo naprosto nezbytné vlastnit menší sportovní tašku, do které se akorát vejdou ručník, plavky, mýdlo a šampón. Koupila jsem si taky žabky, abych v těch krásných čistých sprchách nechytla nějakou mykózu, a taky nové plavecké brýle, které snad uchrání moje kontaktní čočky před bakteriemi.

Tak. A teď nezbývá než čekat na dostatečně hnusné počasí, aby mi nebylo líto se sportovně vyžívat uvnitř.

 

5 thoughts on “Znovu nabytá radost z plavání

  1. klapi 4.5.2012 / 17:53

    Ježišmarjá to vypadá nádherně, hned bych se šla svlažit, to bych brala, mít něco takového hned u domu!

  2. ZuzkaCZ 4.5.2012 / 17:55

    Ta nová taška mě pobavila, tomu nemůže žádnej chlap rozumět:-) Na čočky bacha, do bazénu i s brýlema by měly být jen jednodenní. Těm 14ti a vícedenním to i tak nedělá dobře-osobní zkušenost.

  3. udvouverunek 5.5.2012 / 02:32

    Pamatuju si, jak mě ranní tréninky od 6 ráno na plavečáku ničily. Sice jsme měli hodně pěknou (a relativně novou) plovárnu, ale stejně to bylo utrpení. Tohle bych si nechala líbit a možná bych se přemohla a na to ranní vstávání vstala (i když na šestou už nikdy!). Vypadá to totiž móóóc dobře a luxusně!
    Verunka

  4. Amelie 7.5.2012 / 21:40

    to vypadá nádherně. Tam by se mým dcerám líbilo.

  5. ladyesik 24.6.2012 / 10:37

    Je zajímavé vidět jen změť písmen na té francouzské stránce, ale jiní jí s přehledem rozumí 🙂 Jinak bazén mi trošku připomíná Kohoutovice v Brně.

Zanechat Odpověď

