The Voice

Když Motýl vezme své dcery na víkend k rodičům, stává se mi, že se ocitnu v sobotu večer sama doma a žehlím.

Já vím, že se mi teď ty z vás, které žijí pestrý život nezadaných slečen, nahlas smějí. Pořád v uších slyším slova jedné kamarádky, které jsem se kdysi ve zkouškovém období na vysoké snažila vysvětlit, že se opravdu v sobotu večer hodlám prostě učit: „Neblázni, v sobotu večer přece nemůžeš sedět doma!“

Dnes už o sobě vím, že mám v sobě velmi silné nespolečenské „já“, které v sobotu večer, kdy všichni vyrážejí do kina, do restaurací nebo někam tancovat, raději sedí doma, čte si, popřípadě se vrhne na horu nevyžehleného prádla. A kouká přitom na televizi.

Většinou si k žehlení pouštím něco na DVD: film nebo nějaký seriál. Shlédla jsem tak už všech deset řad „Přátel“ v češtině a ve francouzštině. Uvažuju, že si to celé dám ještě někdy v angličtině.

V poslední době ale při sobotním nočním žehlení sleduju „The Voice“ na TF1. Je to pěvecká reality show ve stylu „Česko hledá superstar.“ Možná existuje „The Voice“ i v Čechách (něco jako „Hlas Česka“?).

Vlastně za to celé může Motýl. Jeden sobotní večer jsme měli v plánu pustit si DVD, ale jeho v televizi zaujal první díl „The Voice“. Na mé naléhání, zda si tedy pustíme to DVD, odpověděl se stydlivým úsměvem: „Já bych se radši koukal na tohle.“

„To myslíš vážně?“ pohoršila jsem se. Podobnými pořady já totiž opovrhuji.

Nechala jsem Motýla koukat a uvelebila se v křesle s knížkou. Moc jsem z ní ale nepřečetla, protože mě pěvecké výkony kandidátů fascinovaly.

Motýl už se od té doby na „The Voice“ nekoukal. Já ano. Ne na všechny díly. Jenom když jsem v sobotu sama doma a žehlím. To žehlení to přece omlouvá.

Já vím, že je to jeden velký podfuk. Na YouTube jsem dokonce narazila na pořad, ve kterém z některých účastníků „The Voice“ vylezlo, že se do soutěže nepřihlásili sami, ale že je vyhledala produkce pořadu a udělala jim nabídku. Jedná se o profesionální zpěváky, kteří ještě neprorazili. Těch nevinných dítek nebo dospělých, kteří si do soutěže přišli splnit svůj sen, je tam minimálně, ačkoli soutěž je tak prezentovaná.

Mně je ale celý ten televizní marketing celkem jedno. Při žehlení slzím dojetím nad tím, kolik ve Francii (a pravděpodobně tedy i v jiných zemích) existuje nadaných lidí, kteří tak nádherně zpívají. Je mi líto, že jich je tolik, protože každý z nich by si zasloužil plné koncertní sály a vyprodaná turné. Všichni ale prostě prorazit nemůžou.

Samozřejmě je mi taky trochu líto, že mezi ně nepatřím. Ne, nesním o kariéře slavné zpěvačky, ale připadá mi hezké, když někdo umí zpívat.

Z každého dílu „The Voice“ přímo tryskají emoce. Dojetím pláčou porotci, někteří zpěváci (a hlavně zpěvačky) zase s takovým zápalem zpívají jímavé písně, že občas také slzu uroní. A já pláču také, protože jsem u toho svého žehlicího prkna prostě snadný cíl!

8 thoughts on “The Voice

  1. klapi 24.4.2012 / 22:16

    Tady v Čechách teď běží „Hlas Česko Slovenska“. Stačil mi jediný kousek jednoho z dílů, poté, co jsem zjistila, že porotci jsou Rytmus a Darinka Rolincová, tahle show u mě skončila 😀

    • Vanilka 24.4.2012 / 22:28

      Aha, tak v tom mám asi výhodu, že já ty francouzský zpěváky, co jsou v porotě tady, moc neznám 🙂

    • udvouverunek 24.4.2012 / 22:29

      No a to je tam Rytmus podle mého nejlepší z „koučů“. Aspoň se tak projevuje. Na začátku jsem ho taky nesnesla a opovrhovala jím, ale čím déle to sleduju, tím je mi sympatičtější. Fakt.

  2. Daniela 25.4.2012 / 08:33

    Připomněla jste mi Danielu Kolářovou ve Vratných lahvích, která sleduje nějakou zřejmě mýdlovou operu, kterou by normálně opovrhovala jako Vy tím soutěžním pořadem.
    Svěrák (její manžel) nad tím také ohrnuje nos a ona mu na jeho námitky odvětí:
    „Žehlils někdy?“
    A tím je řečeno vše. U žehlení je zkrátka povoleno kdeco 🙂

    Mimochodem… Některé sobotní večery si zalezu sama do postele v osm s nějakou báječnou knížkou ;).

    • kocicenka 25.4.2012 / 10:32

      Na Danielu Kolarovou si vzpomenu casto, kdyz si stejne jako Vanilka poustim pri zehleni nejake porady/serialy, kterymi jinak zodpovedne opovrhuji 🙂
      A jinak prave vcera muj momentalne trochu nemocny pritel proklikaval programy na TV a nasel taky The Voice UK, a za normalnich okolnosti by okamzite prepnul (nebo samym rozcilenim i vypnul), ale oslaben nemoci, koukal…a ja s nim. Porota zrovna rozhodovala, ktery ze dvou zpevaku postupuje…bylo to VELKE DRAMA, nebot posledni porotce proste nevedel, jak se rozhodnout! Pritel uz to nevydrzel a i pres oslabeni nemoci se krasne rozcilil, nadavaje na trapne drama, i nejake to ‚F‘ slovicko od jinak meho velmi slusneho Anglicana zaznelo 🙂 ja jsem se smala, protoze to preci vsichni vime, ze to je hrane a netreba se rozcilovat, je to show.. Bohuzel to byl konec poradu, tak ani nevim, jak ucinkujici zpivali..snad priste 🙂
      Tak zehleni a zehlicim programum zdar! 🙂

  3. Katerina 26.4.2012 / 19:46

    Asi se tu sešlo málo nezadaných slečen žijících pestrým životem 🙂 Já taky nejraději žehlím právě u těchhle soutěží… ta slovní přestřelka z vratných lahví je mimochodem geniální.

  4. ladyesik 25.6.2012 / 17:00

    Ano, je Hlas Česka … ale i Slovenska, takže vlastně nevím, jak se to jmenovalo 😀

Zanechat Odpověď

