The Artist

Netuším, jestli je film „The Artist“ v Čechách taky tolik opěvovaný a slavný jako ve Francii a v Lucembursku, každopádně jeho ocenění pěti Oscary mě dovedlo k zamyšlení, zda bych ho neměla shlédnout. Já vím, že to není ten správný důvod jít do kina. Popravdě řečeno jsem ho vedla v povědomí už předtím. Myslím, že se o něm mluvilo už v souvislosti s loňským festivalem v Cannes. Slyšela jsem kritiku v rádiu a říkala jsem si, že natočit němý film je v dnešní době opravdu originální nápad. Pak mi to ale úplně vypadlo z hlavy a znovu jsem si na něj vzpomněla až v souvislosti s tím humbukem okolo udílení Oscarů.

Nedá se říct, že by to byl jeden z těch filmů, který ve mně zanechá dlouhodobý hluboký dojem a nad kterým budu přemýšlet celé týdny. Mezi takové filmy patří třeba filmy Clinta Eastwooda nebo naposledy Černobílý svět. Byla to prostě taková originální oddychovka, návrat v čase. Hezký příběh, chvílemi veselý, chvílemi smutný, ve stylu filmů Laurela a Hardyho.

Jsou lidé, kteří tvrdí, že je to padlé na hlavu jít do kina na černobílý němý film, když dnes existují všechny ty technické vymoženosti, obraz 3D a dokonalý zvuk v multikinech. Já ale byla nadšená ze zjištění, že je možné se hodinu a půl dívat na němý film a dobře se u toho bavit, že je možné rozeznat emoce jen z výrazů v obličejích herců a z doprovodné hudby. Přiznám se, že jsem vlastně nikdy žádný němý film neviděla celý. Přitom právě v té naší přetechnizované době je ta pradávná jednoduchost ohromně uklidňující.

Doporučuju.

3 thoughts on “The Artist

  1. cernamoora 8.3.2012 / 01:20

    věřím, že to mohlo být dobré 🙂 český skřítek je vlastně taky skoro němý film, a jak mě to bavilo 😀

  2. ladyesik 25.6.2012 / 17:50

    Mně se na něm líbilo, jak byl občas slyšet zvuk a oni byli vyděšení, ale právě tohoto prvku tam podle mě měli využít víc.

Zanechat Odpověď

