Kdo v mrazu trpí nejvíce?

Poslední dobou hodně mrzne v celé Evropě a Lucembursko tentokrát není výjimkou. Když poklusem mířím z autobusové zastávky domů, nebo když škrábu zamrzlé přední sklo u auta, skrz zimou drkotající zuby si opakuju, jaké mám štěstí, že mám střechu nad hlavou, fungující topení a dostatek prostředků na to, abych za to topení pak zaplatila faktury.

Jsou totiž lidé, kteří v těchto dnech trpí daleko víc než já, když si v autě nahřívám u fukaru zmrzlé prstíčky. Uvědomuju si, jak jsem teď vděčná za to, že nejsem třeba:

  • pošťák, neboť pošťáci i v těch největších mrazech přebíhají od jednoho domu k druhému a strkají dopisy do schránek,
  • popelář, obzvláť ten, který neřídí, nýbrž stojí vzadu na tom stupínku a popojíždí od popelnice k popelnici,
  • dělník, který musí i za nepříznivého počasí pokračovat ve stavbě budov, venku nebo v ještě nevytopených domech,
  • pokladní v Hornbachu, které vedení zakazuje vzít si čepici i přesto, že celý den stojí před ohromnými vraty, které se otevírají dokořán před každým odcházejícím zákazníkem.

Vědomí, že jsem a asi vždycky budu kancelářská krysa, mě najednou docela hřeje.

Zanechat Odpověď

