Nedotknutelní

„Nedotknutelní“ – tak bych přeložila název francouzského filmu Intouchables, na kterém jsem byla včera večer v kině.

V dobách, kdy jsem denně na cestě do práce a z práce trávila minimálně dvě hodiny v autě, jsem měla perfektní přehled o všech filmových premiérách (díky rádiu). V poslední době se můj způsob vybírání filmů omezuje na to, že jsem někde zaslechla, že ten či onen film je dobrý. Přesně z toho důvodu jsem šla na Intouchables, aniž bych pořádně tušila, o čem ten film má být.

Byla jsem hodně překvapená. Jedná se o příběh problematického černocha z pařížského předměstí, který se nechá zaměstnat jako pečovatel u jednoho bohatého invalidy. Udělat z příběhu, ve kterém je jeden ze dvou hlavních hrdinů ochrnutý od krku až po konečky prstů u nohou, komedii – to chce asi velkou dávku odvahy. Tvůrcům (Eric Toledano a Olivier Nakache) asi odvaha nechyběla. A výsledek je velmi vydařený.

V žádném případě se nejedná o zlehčování nebo dokonce zesměšňování dané problematiky. Spíš naopak: zdravý člověk si při sledování filmu uvědomí skutečnosti, na které by možná jinak ani nepomyslel. Některé scény jsou dojemné, u jiných diváci pláčou smíchy.

Jestli se tenhle film dostane do českých kin, vřele doporučuju.

 

Malá ochutnávka (pro francouzsky mluvící):

 

5 thoughts on “Nedotknutelní

  1. Mademoiselle Suzanne 11.2.2012 / 16:40

    Je to ostuda, ještě jsem se na Intouchables nedostala. Na oplátku můžu doporučit The Artist nebo L’amour dure trois ans.

    • Vanilka 13.2.2012 / 17:55

      L’amour dure trois ans jsem četla. Při procházení programů kin jsem si všimla, že tu knížku někdo zfilmoval. To bych taky určitě chtěla vidět. Přidávám na seznam!

Zanechat Odpověď

