Objeveno při nákupech

V pátek jsem na žádost šéfa byla na školení pořádané Luxembourg School for Commerce na téma „Virální marketing a sociální média.“ Přínosem dne bylo setkání s několika známými „z branže“, které už jsem dlouho neviděla. Samotné školení moc přínosné nebylo, neboť jsme se celé dopoledne zabývali otázkou, zda psát či nepsat blog, a teprve odpoledne jsme se trochu dostali k Facebooku a k tomu, jak značky získávají fanoušky. Jak získat fanoušky pro náš firemní produkt pro mladé jsem se ale nedozvěděla.

Pozitivní bylo, že jsme skončili o celou hodinu dřív, než bylo napsané v časovém plánu. Na neočekávané volné chvíle já nejsem moc zvyklá. A tak jsem se z náhlého impulsu cestou domů zastavila v jednom luxusním obchodě, kde jsem si kromě pár vánočních dárků ještě nikdy nic nakoupila. Ten obchod se jmenuje SMETS a mají tam oblečení a boty od známých značek jako Burberry, Dolce&Gabana apod. Kromě toho prodávají také kosmetiku, šperky, nábytek a dekorační bytové doplňky za celkem přijatelné ceny.

Prodavačky jsou dostatečně vyfintěné a arogantní na to, aby mohly v takovém obchodě prodávat. Nevím, jestli to platí všude, ale v Lucembursku čím jsou ceny zboží vyšší, tím víc jsou prodavačky neochotné a otrávené. Já bych naopak za ty peníze čekala i dokonalý servis, úsměvy, možná i sklenku vody či kávu (jako třeba v pražském Pietro Filippi, kde kávu a pohodlné křeslo nabídli aspoň Motýlovi, zatímco já si prohlížela zboží). Asi je to zase o přístupu. Asi kdybych na nakupování v takových obchodech byla zvyklá, dokázala bych ty fiflenky s jejich ultramoderním střihem vlasů brát pěkně shora, zatímco já se jimi nechávám jaksi zastrašit.

Ne že bych si na nošení známých značek nějak extra potrpěla. V tomhle obchodě je navíc i oblečení od návrhářů, o kterých jsem nikdy neslyšela. Určitý rozdíl mezi tímhle oblečením a tím, co se prodává v řetězcích, ale je. Látky jsou jiné – příjemnější – a oblečení lépe sedí. Občas prostě vyšší cena odpovídá kvalitě.

Prohlédla jsem si pár triček a svetříků, které byly vysoko nad rozpočtem, který bych si mohla dovolit, a namířila si to do zadní části obchodu, kde nad vystaveným zbožím diskrétně visely cedulky „- 60 %“. Slevy! Nakonec jsem vyhrabala aspoň jedno černé tričko, na které jsem ohromně pyšná i přesto, že značka Anne Valerie Hash mi vůbec nic neříká (koukla jsem ale na její web a musím říct, že se mi její styl velice zamlouvá: jednoduchý, elegantní, se zajímavými detaily).

Zjištění, že slevy v Lucembursku ještě trvají, mě motivovalo k náštěvě dvou mých oblíbených (i když poněkud obyčejnějších) obchodů. Stále ale narážím na problém, že mé oko vždycky zabloudí od slevněného zboží k novým kolekcím. V Mexxu jsem pořídila slevněné triko s dlouhým rukávem a neslevněné s krátkým. A v Benettonu jsem ve slevách našla jen jedny kalhoty. Jejich jarní kolekce mi ale letos připadá naprosto úžasná. Snad ještě nikdy se mi nestalo, že by se mi v jednom obchodě líbilo tolik věcí.

Můj největší objev ale neměl s oblečením nic společného. Přesvědčila jsem se o něčem, o čem už jsem delší dobu pochybovala: lidé, které baví jejich práce, existují! Prodavačka v Benettonu byla neuvěřitelně veselá a milá, a možná to byla částečně její zásluha, že se mi zboží tolik líbilo. Při placení jsem jí řekla, že svou práci dělá velmi dobře. Odpověděla mi: „Je m’éclate.“ Znamená to, že se ve své práci přímo vyžívá. Přiznám se, že jsem jí trochu záviděla. Ale i tady nejspíš platí, že záleží na přístupu. Otrávených prodavaček je možná na světe ještě víc než otrávených marketingových manažerek.

20120205-104154.jpg

20120205-104223.jpg

20120205-104305.jpg

2 thoughts on “Objeveno při nákupech

  1. Lena 7.2.2012 / 09:46

    Krasne veci.Hlavne ta sukne se mi libi.

    • Vanilka 7.2.2012 / 12:02

      Chichi, uznávám, že ty fotky jsou zavádějící, ale žádná sukně tam není 🙂 Ale děkuju!

Zanechat Odpověď

