Příprava na půlmaraton: nultý trénink

Na přelomu roku jsem učinila velké rozhdonutí: zapsat se na půlmaraton (teda ještě jsem se nezapsala, ale příští týden tak učiním). Velké rozhdonutí je to proto, že jsem ještě nikdy tak daleko neběžela. Organizovaný běh / závod jsem běžela všehovšudy třikrát (v roce 2010): 10 km v Diekirchu, pak jeden 12km „Urban Trail“ v Luxu a nakonec 10 km v Esch-sur-Alzette. Ve všech třech případech jsem po doběhnutí byla na konci svých sil, proto ještě stále váhám, zda těch 21,1 km dokážu zdolat. Po konzultaci s několika zdatnými běžci jsem se rozhodla to zkusit.

Ve svém tréninkovém programu hodlám kombinovat běh třikrát týdně, sem tam nějaký jiný sport, pravidelný režim (hlavně spánkový), zdravé stravování a omezení alkoholických nápojů (vína).

Lucemburský ING Maraton, který se letos bude konat 19. května, je velmi populární. Řekla bych, že kromě účasti bratrů Schleckových na Tour de France je to hlavní sportovní akce roku.

V práci pár mých kolegů už loni vytvořilo tým – něteří z nich běželi team run, jiní půlmaraton – a naše HR oddělení jim zaplatilo trenéra. Letos k mé radosti vedení rozhodlo akci zopakovat. Kontakt s trenérem a zápis kolegů na závod navíc organizuju já, tudíž jsem se šikovně zvládla zapsat pouze na trénink, aniž bych někomu musela vysvětlovat, proč se na samotný závod chci zapsat sólo. V květnu už totiž v téhle společnosti určitě pracovat nebudu – ale to je jiné téma.

Ve čtvrtek proběhnul tzv. nultý trénink s naším trenérem – taková běžecká ochutnávka. Za 46 minut jsme udělali tři kolečka v lese a pak jsme ještě prováděli posilovací cviky, ze kterých mě bolí břišní a stehenní svaly ještě teď. Posilování je ale určitě velmi důležité, a tak ho do svého osobního tréninku taky začlením.

Trenér po nás chce, abychom si vytyčili konkrétní cíl. Ten můj bude uběhnout půlmaraton pod dvě hodiny. Doufám, že to není přehnané.

Sportu zdar!

Reklamy

5 thoughts on “Příprava na půlmaraton: nultý trénink

  1. Terka L. 4.2.2012 / 18:33

    Marti, držím palce!! A už se nemůžu dočkat Tvého blogu 20.5. s nadpisem: Zvládla jsem to!! :-))

  2. Tomáš Hruš 5.2.2012 / 15:38

    Drobnou náhodou jsem narazil na Váš blog. Tady v Česku vyšla před pár lety kniha Uběhněte maraton za 100 dní — tím se samozřejmě myslí 100 dní přípravy, ne celkový čas 🙂 I má přítelkyně, coby nepříliš sportovní typ se podle té knihy dokázala připravit. Že jí v účasti nakonec zabránila nemoc je jiná věc. Zkuste se po té knize podívat, myslím, že je k nalezení i někde na webu. 100 dní je doba dost dlouhá na to, aby se člověk připravil a dost krátká na to, aby vydržel s motivací. Držím Vám palce.

    • Vanilka 7.2.2012 / 12:03

      Výborně, díky za tip! A na půlmaraton by mi mohla stačit polovina z těch 100 dní 🙂 Ne vážně, po knížce se poohlédnu. Taky mám na seznamu četby titul „Born to run“, jehož český překlad už na mě čeká u jedné kamarádky.

Zanechat Odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit / Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit / Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit / Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit / Změnit )

Připojování k %s