Cesta autobusem

Když jsem se před pěti lety – v měsíci lednu – přistěhovala do Lucemburska, naivně jsem si myslela, že se obejdu bez auta. Bydlela jsem tehdy poměrně blízko centra hlavního města, pracovala na lucemburském Manhattanu, tudíž mi připadalo logické přemisťovat se hromadnou městskou dopravou. V březnu toho samého roku jsem se vypravila do Čech pro svoje auto. Nespolehlivost městských autobusů, které jsou jediným prostředkem městké hromadné dopravy v Lucemburku, a nepříznivé počasí mě dohnaly k závěru, že v autě aspoň nebudu moknout a tísnit se s dalšími spolucestujícími.

Ráda bych upřesnila, že toto nemá být zahořklé frfňání a stěžování si na lucemburské řidiče autobusů. Jsem přesvědčená, že na nedodržování jízdních řádů nenesou žádnou vinu. Celá lucemburská dopravní infrastruktura je mizerná. Autobusy sice mají na silnicích vlastní pruh, přesto se přes některé křižovatky nedokážou dostat rychleji než ostatní vozy.

Můj životní styl se v Lucembursku postupně měnil. Nejdřív jsem se odstěhovala od hlavního města dvacet minut severně a dojížděla do práce na Manhattan. Pak jsem si našla práci na jihu země a přestěhovala se zpátky do hlavního města, abych to měla blíž. Potom jsem se dala dohromady s Motýlem a následovala ho do Francie, čímž se doba strávená každý den v autě značně natáhla.

Dnes bydlím i pracuju na prědměstí hlavního města a do centra se dá dojet autobusem. V pondělí jsem se rozhodla to po čtyř a půl letech zase zkusit. V poledne jsem vyrazila z kanceláře, přešla ulici na zastávku a čekala. Autobus dorazil s desetiminutovým zpožděním, což mi ještě připadá možné tolerovat. V autobuse jsem si teoreticky mohla číst, což považuju za hlavní přednost MHD, ale já řešila pracovní stresové situace a ťukala do mobilu. V centru jsem byla za úžasných sedm minut a nemusela nikde zdlouhavě kroužit a hledat parkovací místo. Naobědvala jsem se s kamarádkou a vrátila se opět autobusem.

Co se za těch čtyři a půl roku změnilo? V podstatě jen to, že je teď možné cestovat na SMS jízdenku. A čím se liší lucemburský městský autobus od českého? Před čtyřmi lety bych řekla, že čistotou. Bohužel to nemůžu říct dnes. V tom autobuse byl šílený zatuchlý puch, který jsem pak ze sebe cítila celé odpoledne.

Tak pořád nevím, co je lepší: přemisťovat se po městě autem nebo MHD?

3 thoughts on “Cesta autobusem

  1. Pavel 25.1.2012 / 17:56

    Ahoj, zajímavé téma já to řeším vždy po finanční stránce když jedu sám tak MHD a když více tak autem 🙂

  2. Daniela 26.1.2012 / 08:26

    Mám pocit, že autobusy prostě zapáchají skoro všechny. Cítím v nich spálené palivo a díky jejich houpání si v nich nemůžu číst. Ovšem než bych kroužila po městě autem a hledala místo k zaparkování (a totéž večer před domem), teď v zimě škrábala auto (a pak strávila půl hodiny v prochladlém autě) a musela se nervovat na křižovatkách… to radši chodím od zastávky 20 minut pěšky do kopce a tahám tak i nákupy.

  3. Mademoiselle Suzanne 30.1.2012 / 00:01

    Někdy se musím smát, když vidím ty vyfintěné Pařížanky ve smradlavém vlaku RER. Holt někdy tím musíme jet (skoro) všichni 🙂

Zanechat Odpověď

