Novoroční předsevzetí 2012

Už tradičně využívám přelomu roku k osobní bilanci a vytyčení nových cílů. Pro spoustu lidí nemají novoroční předsevzetí žádný smysl. Těm mým dodává smysl můj blog, díky kterému snadno dohledám má loňská předsevzetí, a můžu tak zhodnotit, jak jsem si v roce 2011 vedla:

  • Hned v lednu bych se chtěla pustit do vyřizování všech administrativních nezbytností pro založení své vlastní mini-firmy.
  • Tohle předsevzetí jsem dodržela. A jsem za něj ráda. Potýkání se s lucemburskou administrativou na profesionální bázi pro mě byla nová zkušenost, ze které jsem zpočátku měla hrůzu, a nakonec šlo všechno jako na drátku. Aspoň takový ve mně zůstal dojem.
  • V dubnu bych svůj projekt chtěla spustit.
  • Povedlo se! Ovšem tehdy jsem ještě netušila, že nejtěžší nebude projekt spustit, ale udržet ho naživu.
  • V srpnu bych chtěla skončit v práci a začít se svému podnikání věnovat naplno.
  • V práci jsem skončila už na konci dubna – částečně proto, že jsem byla příliš nedočkavá a už jsem chtěla být tou „paní podnikatelkou“; částečně proto, že mě moje práce v novinách už hodně štvala. Dnes si všechno to špatné vybavuju jen matně a připadá mi to nedůležité.
  • Jakmile to meteorologické podmínky umožní, vrátím se k běhání. Třikrát týdně pokud možno.
  • Tak s běháním jsem se nedostala dál, než k tvz. tréninkovým vlnám. Byly skutečně týdny, možná i celý měsíc, kdy jsem zvládala běhat třikrát týdně. Nastaly ovšem i doby, kdy jsem se k běhání vůbec nedostala – obzvlášť na konci roku.
  • Musím myslet pozitivně. Moje velká vada je, že často vidím věci příliš černě.
  • O pozitivní myšlení jsem se pečlivě snažila po celý rok. Přesto si troufám tvrdit, že rok 2011 byl pro mě trochu zakletý, a vlivem okolností bylo tedy těžké si ten pozitivní přístup udržet. A je to škoda, protože propadat beznaději není vůbec konstruktivní a člověk se v tom svém neštěstí akorát máchá a tím ho ještě prohlubuje.
  • Přestanu utrácet za zbytečnosti. Budu šetřit.
  • K šetření jsem byla tak trochu donucena tím, že jsem po několik měsíců žila z úspor a neměla žádný příjem. Takže s čistým svědomím můžu prohlásit, že za zbytečnosti jsem neutrácela a nadále neutrácím.
  • Vrátím se do Afriky (ačkoli vím, že je to v rozporu s předchozím bodem).
  • Povedlo se. Cestu do Etiopie jsem dostala od Motýla v předstihu jako vánoční dárek. Jeden ze světlejších bodů v mém roce 2011.

A jedeme dál… Jaké cíle si tedy stanovím pro rok 2012?

  • Co nejrychleji seberu síly k tomu, abych zametla následky svých chyb a špatných rozhodnutí z roku 2011. V praxi to znamená, že pozastavím činnost své firmy (nebo ji prostě úplně zruším) a najdu si nějakou opravdovou práci. Moje poslední volba v této oblasti se ukazuje jako další velká chyba roku 2011. Zřejmě jsem měla poslouchat své okolí a nelézt do jámy lvové. Trhám si teď vlasy na hlavě a fňukám, jak všechny ty změny budou v mém životopise vypadat. Jakýsi tenký hlásek mi ale našeptává, že bych se měla vykašlat na to, co si o mě kdo myslí, a postarat se o to, aby mi bylo dobře.
  • Svého nově nabytého klidu si pak hodlám dostatečně vážit. Přestanu se neustále pachtit za něčím lepším a začnu si užívat toho, co už mám a co mi život nabízí právě teď.
  • Omezím používání slov jako „ale“, „jenže“ a „problém“.
  • Budu se usmívat. I když mi zrovna do smíchu není. Umělým úsměvem prý lze dosáhnout přirozeného úsměvu a příjemného pocitu.
  • Budu běhat. Třikrát týdně. A v květnu se pokusím uběhnout půl-maraton.
  • Kromě svého vlastního štěstí se budu soustředit taky na štěstí svých blízkých (čistě sobecká dedukce: dělat radost ostatním bude dělat radost i mě).

 

10 thoughts on “Novoroční předsevzetí 2012

  1. Ewík 3.1.2012 / 13:53

    Mám ráda to tvoje spisování… fakt moc to pro mě znaměná, že jsi vytrvala, píšu ti velké bezvýznamné plus za to, že jsi nás celý minulý rok obohacovala a tvoje stýskání i všechna ale, jenže a problémy, to mi vůbec nevadí… svět není černo-bílý, je takový, jaký si ho uděláme! A potvrzuju funkčnost předsevzetí o úsměvu: Budu se usmívat. I když mi zrovna do smíchu není. Umělým úsměvem prý lze dosáhnout přirozeného úsměvu a příjemného pocitu. S ÚSMĚVEM JDE OPRAVDU VŠECHNO LÍP! Zdraví Ewík

  2. PuntikatyHrnek 3.1.2012 / 17:48

    Ke každému pravidelnému běžci mám neskonalý obdiv. Ať je vše tak jak má, dle tvých představ 🙂
    P.S.: moc mě baví pročítat předsevzetí těch, kteří mě…baví. Zjišťuju, že jsme na tom vlastně všichni úplně stejně, jen to vnímáme o fous jinak. A proto soucítím a držím palce jak jen nejsilněji to jde.
    Do nového roku pravou nohou! 🙂

  3. panda 4.1.2012 / 16:04

    Som teraz zrejme v podobnej situacii ako ty pred rokom v dubnu, pokusam sa rozbehnut svoje podnikanie, zatial zijem z uspor, ktore sa povazlivo stensuju, takze tiez neminam na zbytocnosti a sama som zvedava, ako to cele dopadne. Ale nieco mi hovori, ze dobre:)

    • Vanilka 6.1.2012 / 13:12

      Držím vám palce! Myslím, že je to celé taky o motivaci, která mi loni možná trošku chyběla. A tak vám přeju, ať vám ta vaše vydrží tak dlouho, jak to bude potřeba.

  4. Bebe 7.1.2012 / 11:59

    Jsem tu dnes poprvé a dostala jsem se sem z blogu od „trb“, http://denjekrasny.blogspot.com/. To bilancování není vůbec špatný nápad. Každý si dává na začátku roku předsevzetí, co bude dělat v novém roce, co změní, atd. Ale nevzpomínám si, že bych někde tak pěkně viděla rozepsané, co se povedlo/nepovedlo v roce minulém. Hezky inspirativní to je 🙂

  5. Mademoiselle Suzanne 15.1.2012 / 13:26

    Jedno z mých novoročních předsevzetí bylo vylepšit blog o mých zážitcích z Paříže. Tak tady je: v novém, na nové adrese a s novým příspěvkem http://ocimamademoiselle.wordpress.com/
    A Tobě, Vanilko, děkuji za krásné čtení, které mě inspiruje!
    Mé pozvání na makarony do Ladurée stále trvá…
    Usměvavý rok 2012!

    • Vanilka 17.1.2012 / 14:00

      Gratuluju k pěknému blogu (i když na počítači v práci se mi zřejmě nezobrazuje obrázek nahoře… nebo tam žádný být nemá?) a přeju mu dlouhý život plný radosti, inspirace a zajímavých zážitků!
      Určitě se ozvu, až se vypravím do Paříže. Teď to bohužel na takový výlet vůbec nevypadá. Zatím…

      • Mademoiselle Suzanne 17.1.2012 / 15:51

        Samozřejmě tam obrázek má být, je to moc hezká grafika. Pokusím se ji nahrát ještě jednou. Jinak nevím 😦

Zanechat Odpověď

