Vánoce 2011

Pomyslet si na Štědrý den: „Už aby byly příští Vánoce,“ to asi nebylo znamení pravé vánoční pohody. Já se ale na příští Vánoce opravdu moc těším, zatímco o těch letošních jsem se těšila hlavně na to, až budou za mnou.

Co že tedy o těch příštích Vánocích hodlám udělat jinak – lépe?

  • Vánoční přípravy spustím nejpozději o první adventní neděli.
  • Vyzdobím náš byt, který snad za rok konečně bude připraven na estetické doplňky, a taky balkony.
  • Upeču cukroví.
  • Podívám se alespoň na jednu vánoční pohádku.
  • Pošlu svým blízkým opravdová vánoční přání.
  • Na Štědrý večer budu se svou rodinou a nebudu tím pádem plakat. Letos jsem už podruhé byla s Motýlovou rodinou, a i když jsou všichni její členové velmi laskaví, po té mojí se mi přece jenom pořádně stýskalo.

A co mi tedy na Vánocích 2011 tolik vadilo?

  • Že jsem si nestihla všimnout, že už jsou za dveřmi.
  • Že jsem si tudíž vůbec žádnou atmosféru neužila; naopak jsem se těšila, až bude po nich.
  • Že vánoční zvyky v Motýlově rodině nemají nic společného s mým vlastním pojetím Vánoc. Že se dárky pod stromečkem obejvily už v poledne, což podle mého názoru muselo zkazit i dětem veškeré kouzlo, a navíc bylo obtížné je uhlídat, aby se na ně nevrhnuly už dávno před večeří. Že si během večera nikdo nepopřál veselé Vánoce a vrcholem byly opravdu jenom ty dárky.
  • Že jsme se s Motýlem týden před Vánoci stěhovali a že jsme i na Štěpána rozmontovávali velké skříně, přenášeli věci a vybalovali krabice, u čehož jsme se navíc stihli i pěkně pohádat.

Zkrátka nezbývá mi než na tyhle Vánoce zkusit zapomenout a udělat všechno proto, aby ty příští byly nezapomenutelné.

One thought on “Vánoce 2011

Zanechat Odpověď

