Jak jsme se stěhovali

Konečně! Po dlouhých třech letech bydlení ve Francii jsem se opět stala obyvatelkou Lucemburska!

Pro vás, kteří můj blog nesledujete pravidelně: v září jsme s Motýlem konečně našli byt, který odpovídal našim představám, a od té doby se radost mísila s odstrašující představou blížícího se stěhování.

Když jsem před pěti lety přijela do Lucemburska, měla jsem jeden kufr a jednu sportovní tašku. I tak se v mém pronajatém pokojíku téměř nedalo hnout.

Do své první pronajaté garsonky jsem si pořídila pár kusů nábytku – to nejlevnější, co jsem našla v Ikee. Když jsem se pak stěhovala do svého druhého podnájmu, připadalo mi, že jsem během pár měsíců nastřádala spoustu zbytečných krámů.

Půl roku na to se ke mně přistěhoval Motýl a i přes láskyplné tulení nám začalo být trochu těsno. Tehdy jsme začali hledat dům našich snů. Nic, co by stálo za investici, jsme ale nenašli, a nakonec jsme se pod časovým tlakem (potřebovali jsme najít rychlé řešení, abychom mohli o víkendech ubytovat Motýlovy dcery) rozhodli pronajmout domek v jedné francouzské vesnici kousek od lucemburských hranic (ten kousek mi postupem času připadal čím dál větší). Ještě dnes slyším své tehdejší prohlášení, že příští stěhování hodlám svěřit profesionálům.

Po třech letech konzumního stylu života, to znamená nakupování blbostí, střádání a vršení, jsme se nakonec opět stěhovali sami – tedy s pomocí kamarádů-siláků, ovšem bez profesionální stěhovací služby. Motýl to považoval za vyhozené peníze a prohlásil, že to přeci zvládneme. O tom jsem ani chvilku nepochybovala. Přesto našeho (tedy spíš Motýlova) rozhodnutí lituju, neboť naším neprofesionálním přístupem a nedostatkem zkušeností jsme zapříčinili:

  • poškození vlastního nábytku,
  • zmasakrování chodby a schodiště, které sdílíme se sousedy – budeme tedy muset chodbu vymalovat a schody v rámci možností opravit,
  • narušení přátelských vztahů s našimi kamarády-siláky, kteří byli sice zpočátku plní elánu, ale stejně jako my neodhadli objem a váhu všech našich krabic a kusů nábytku (mysleli si, že nám pomůžou naložit náklaďák a ve dvě odpoledne půjdou domů; my jsme je však propustili až v půl deváté večer poté, co odmítli pokračovat v koordinovaném vykládání a všechno naházeli do garáže),
  • fyzickou únavu a bolest svalů i kloubů,
  • podrážděnost a špatnou náladu,
  • neschopnost nalézt hledané objekty: ručníky, oblečení, nádobí… všechno je zatím zabalené v krabicích, které nemáme čas ani energii vybalit a které nám hyzdí interiér. Chtěla bych mít kouzelnou hůlku, díky které bych jedním mávnutím všechny věci rozmístila tam, kam patří.

7 thoughts on “Jak jsme se stěhovali

  1. Terka L. 21.12.2011 / 17:55

    Za poslední 4 roky jsem se stěhovala čtyřikrát, takže naprosto vím, o čem mluvíš… Pokaždé přibude trochu víc věcí a pokaždé je to náročnější. Teď už mám i pračku a ledničku, takže příště to bude ještě horší.
    A vím, že vybalování a zařizování má být zábava, ale je to fakt náročné – všechno umýt, vyskládat, srovnat,… Ale za ten pocit, když je to pak hotovo, to fakt stojí… 🙂
    Držím palce a ať se vám hezky bydlí!

  2. Luca 21.12.2011 / 18:42

    nás čeká koncem ledna stěhování S MIMINEM. A to jsem přísahala, když jsem si koupila byt, že se několik dalších let stěhovat nehodlám. Hodně sil tobě i nám. May the 4ce B with U(s).

    • Vanilka 22.12.2011 / 18:20

      Stěhování s miminem – to byla ta nejhorší varianta, jakou jsem si dokázala představit. Proto jsem to stěhování chtěla stihnout dřív, než na miminu začneme (někdy v budoucnu) pracovat. Přeju hodně štěstí a sil. A nějakou levnou, avšak spolehlivou stěhovací službu 🙂

  3. kajule 23.12.2011 / 23:38

    Včera se mi zdálo o tom, že jsem se zamilovala do chlapa z Lucemburska 🙂 Takže na mně má tenhle blog prokazatelně vliv. Hezké Vánoce

    • Vanilka 27.12.2011 / 08:53

      Jé, no tak dejte vědět, až se vám ten sen splní – zajdeme na kafe 🙂

  4. Femme Fatale s Bohyní 25.12.2011 / 17:36

    Přejeme úspěšné vybalování. Femme Fatale i já se chystáme přestěhovat-nezávisle na sobě :-), takže nám tvůj příspěvek moc nepřidal, ale i tak…Jdeme do toho! Hezké Vánoce v novém! Bohyně

Zanechat Odpověď

