K čemu je užitečný iPad

Když jsem v září nastoupila do své nové práce, můj zaměstnavatel mě obdařil nejen služebním iPhonem (to je totiž v Lucembursku vedle stravenek základní minimum), ale navíc mi dal k dispozici také iPad. Ne, není to ten nejnovější placatý a pestrobarevný model, nýbrž otlučený iPad 1, který jsem zdědila po své předchůdkyni. I tak jsem z nové hračky byla celá paf. Nosila jsem ho s sebou ráno do kanceláře… a večer zase z kanceláře domů… a čas od času jsem ho musela dát nabít. Toť vše.

Tenhle na první pohled užitečný vynález značky Apple mi totiž ve skutečnosti moc užitečný není. Jistě – je daleko skladnější než laptop, ale do kabelky se mi stejně nevejde. Tudíž když se ocitnu například v čekárně u zubaře nebo v dopravní zácpě*, nebo když jsem na pracovní schůzce mimo kancelář, zkontroluju si maily na iPhonu a to mi bohatě stačí. iPhone se totiž do kabelky vejde, a tak ho mám při ruce pořád.

*) Vím, že mobil za volant nepatří, ale stát někdy třeba 10 minut na místě je velká otrava. A za tu dobu se dá vyřídit spousta korespondence!

Doopravdy užitečný mi byl iPad pouze jednou, a to když jsem vyrazila ráno z domova zbytečně brzy ze strachu, že se kvůli dopravním zácpám nedostanu včas do ekonomické čtvrti Lucemburku na jeden seminář, který začínal v devět ráno. Byla jsem tam v 8:20. Byl to pěkný pocit. V kavárně jsem si objednala cappuccino a croissant, a s pomocí iPadu v rychlosti naťukala jeden příspěvek na blog. iPad mi tedy byl užitečný, ačkoli má činnost vůbec nesouvisela s mojí prací.

Také jsem v jednu slunečnou říjnovou neděli potřebovala odeslat tiskovou zprávu do médií. Spoléhala jsem se právě na svůj iPad, na kterém mám nastavenou svou pracovní e-mailovou schránku a také veškeré kontakty… až na dvě skupiny kontaktů, které obsahují e-mailové adresy (téměř) všech lucemburských novinářů a které se mi z jakéhosi záhadného důvodu nesynchronizují s Outlookem. To jsem ale tehdy nevěděla, a bylo to pro mě tudíž velké překvapení. Jako náhradní řešení jsem vymyslela, že všechny kontakty zkopíruju z kolonky „Příjemci“ z nějaké starší tiskové zprávy. Jenže když jsem je chtěla vložit do kolonky „Příjemci“ svého nového e-mailu, všechny adresy se mi sloučily do jedné extra dlouhé – a samozřejmě nefunkční – e-mailové adresy. Jala jsem se tedy všechny kontakty přepisovat ručně, a když jsem skončila a klikla na „Odeslat“, e-mail kamsi zmizel. Nebyl ani v Draftech, ani v odeslané poště. Musím říct, že iPad měl v tu chvíli na mále…

Nakonec jsem mu ale přece jen našla poslání. Stáhla jsem si aplikaci „My Horse“, která mi umožnila pořídit si vlastního koně! Můžu ho krmit, čistit mu kopyta, účastnit se parkurových soutěží… A pak že iPad k ničemu není!

Můj kůň se jmenuje Vanilka - jak jinak
Kdo je ten človíček v sedle? No já přece!
8 thoughts on “K čemu je užitečný iPad

  1. KlaPi 16.12.2011 / 00:13

    Děkuji, právě jste mě potěšila, že nejsem jediný tvor, co se domnívá, že je iPad jen taková poměrně zbytečná hračka 🙂 Zatím mi všichni tvrdili, že to říkám jen ze závisti, protože ho nemám 😀 Mimochodem, jak se na té věci píše? Přemýšlela jsem, zda ho nepořídit místo netbooku, ale mám dojem, že normální klávesnici se ta softwarová nevyrovná 🙂
    A po větě „Doopravdy užitečný mi iPad byl jednou…“ jsem čekala, že jste jím někde přetáhla po hlavě nějakého úchyla nebo tak něco 🙂

  2. cernamoora 16.12.2011 / 06:19

    to je to takový pádlo, že se ti nevejde do kabelky?? jsem myslela, že to je celkem malý, menší než netbook každopádně (ale nikdy jsem po tom nepátrala, apple šílnství jde zcela mimo mně, a ani teď to hledat nebudu)
    každopádně já mám právě netbook, desítkovej, a do tašek se mi vejde úplně krásně … nicméně poslední dobou přemýšlím, že by to možná chtělo něco ještě menšího, nějakej ne úplně malej mobil teda asi ;))) ten novej samsung vypadá super, hm, hm

  3. jolana88 16.12.2011 / 11:51

    tak to je hrozná škoda, pokud na I-Pad kouká někdo jako na nepotřebný… pro mnoho lidí a dětí – je to SUPER – pomůcka .. od učení se, po koukání na filmy, rozvoj motoriky, komunikace … viz : http://www.i-sen.cz/ Věřím, že tip si tady najde každý … 😉

  4. Katka 16.12.2011 / 22:18

    já bych na něm četla akorát knížky, ale to už bych pak neudělala vůbec nic 😀

  5. Quanti 17.12.2011 / 15:03

    skvěle se na něm hrajou Plants vs. Zombies a Angry Birds 😀

  6. Pavel 17.1.2012 / 14:24

    Článek by se měl jmenovat: K čemu je mě užitečný iPad. Je z toho jasné, že tobě je iPad na nic, kdyžtak napiš, napíšu ti moji adresu, kam máš iPad poslat. 😀

    • Vanilka 17.1.2012 / 21:56

      Kdyby nebyl služební, poslala bych 🙂 Já vím, že jsou i lidé, kteří iPad dokážou využít daleko víc. Ostatně i u mě se od napsání příspěvku leccos změnilo. V prosinci jsem se přestěhovala a internet nám domů zavedou až začátkem února. Moje blogování, mailování s rodinou apod. je teď zachráněno právě díky iPadu a 3G.

Zanechat Odpověď

