Pět důvodů, proč se těšit domů

O tom, jak těžce nesu návraty z prázdnin už jsem psala na konci srpna. Tehdy jsem za sebou měla prázdniny snů a myšlenky na návrat k rutině a povinnostem mi způsobovaly fyzickou nevolnost.

Když ale zvolená cesta obnáší určitá omezení, člověk se pak s blížícím koncem prázdnin začne domů těšit.

Náš pobyt v Etiopii byla úžasná zkušenost. Je to obrovská země s bohatou historií, jejíž poklady jsou roztroušené po celém území. Zároveň jsme obdivovali i přírodní krásy, pozorovali exotickou zvěř a navazovali kontakty s místním obyvateli, což se ukázalo jako nádherná lidská zkušenost.

Životní podmínky jsou ale v Etiopii poněkud omezené oproti těm, na které jsme zvyklí. Už předloni v Mali jsem se přesvědčila o tom, že dočasně se vzdát evropského pohodlí je ohromně prospěšné, neboť si ho potom dokážu zase nějakou dobu víc vážit. A ačkoli ty dva týdny, které jsme strávili v Etiopii, utekly rychlostí blesku, ke konci pobytu jsem se začala těšit domů. Těšila jsem se na drobnosti jako:

  • dlouhá horká sprcha v koupelně bez švábů a mravenců, ve které se neštítím dotknout vodovodního kohoutku,
  • jogurt a jiné mléčné výrobky,
  • oblečení složené ve skříni či pověšené na ramínkách – a ne zmuchlané v cestovní tašce,
  • moje voňavá postýlka,
  • psaní příspěvků na blog.

Na druhou stranu jsou věci, které mi nechyběly vůbec. Velmi rychle se mi podařilo odpojit se od virtuálního světa. Na Facebook, Twitter nebo Instagram jsem po celou dobu ani nepomyslela. Velice snadno jsem se obešla bez toho návalu informací, které jsem předtím vstřebávala každý den, což sice může být zábavné nebo dokonce užitečné, ale vyžaduje to hodně času. Během své absence jsem spoustu těch informací prošvihla… a nic se nestalo. Země se točí dál a já jsem taky pořád ještě naživu.

4 thoughts on “Pět důvodů, proč se těšit domů

  1. ladyesik 27.6.2012 / 12:19

    ahoj, chtěla jsem se zeptat, jestli nevíš, kde by se dalo zjistit, jaký je takový normální den africké ženy. Nějaké, která pochází z velmi chudé země, jako je Somálsko atd. Co dělá od rána do večera, jaký mí život…

    • Vanilka 27.6.2012 / 15:04

      Tak to se dá nejlépe zjistit tak, že se do té země člověk vydá. Podle mé osobní zkušenosti je hlavní náplní dne africké ženy z Mali sehnat vodu, obstarat potravu pro děti, pro zvířata a pro sebe (v tomto pořadí), pracovat na poli a snažit se i v těch nejsušších oblastech něco vypěstovat. Zajímavé na tom je, že zatímco v našich očích tyhle ženy trpí, ony se usmívají od ucha k uchu a vypadají, že si toho mála, co jim život přináší, dokážou naplno užívat a vážit.

      • ladyesik 27.6.2012 / 15:38

        Včera jsem právě zaslechla o výstavě fotek z Keni a tam se prý ženy taky usmívají.

Zanechat Odpověď

