Časy se mění

Moje maminka dnes slaví kulaté výročí. Včera jsme byli na slavnostní večeři v restauraci a můj o šestnáct let starší tatínek mamince řekl: „Kdyby mi bylo jako tobě, to by se mi líbilo.“

Maminka se kysele usmála a zeptala se mě: „A co ty? Kolik bys chtěla, aby ti bylo?“ A v zápětí dodala: „Ty jsi ještě mladá, ty se svým věkem můžeš být spokojená.“

Můj první reflex byl její tvrzení schválit pokrčením ramen. Po chvilce přemýšlení mě ale napadlo, že můj ideální věk byl 25 let. V té době už jsem si nepřipadala jako nezkušené tele, v pracovním kolektivu už jsem dávno nebyla „ta nejmladší“, ale  ještě jsem mohla s humorem podotýkat, že si Motýl „nabrnknul mladou pětadvacítku.“

Dnes mi je sice jenom o pár let víc, ale přijde mi, že za mým věkem už se skrývají záludné hlášky jako: „V jejím věku už by mohla mít rozum.“ Zkrátka už bych si se spoustou věcí měla umět sama poradit. Měla bych vědět, co chci a co od života čekám. Měla bych za sebou mít úspěšný kariérní start, a brzy bych se měla usadit a mít rodinu.

Tenhle tíživý pocit na mě dopadnul před pár dny, kdy se ke mně donesly dvě žhavé novinky. Jedna z mých kamarádek začala chodit s jistým „panem profesorem“, a jeden můj kolega, kterého jsem považovala za svého vrstevníka, má doma už čtrnáctiletého syna.

Časy se mění.

2 thoughts on “Časy se mění

  1. Witch 21.11.2011 / 07:36

    Milá Vanilko, že na leccos byste už mohla mít rozum, to uslyšíte ještě v důchodu, to se táhne celý život 😉
    S tou pětadvacítkou máte ale pravdu. A víte proč? Protože kolem toho věku Vaše generace teprve skutečně dospěje. Do 24.roku věku se uzavírají růstové ploténky dlouhých kostí, takže i biologicky to sedí. Navíc v našem rychlém světě se sociální zralost posunula, práveě k 25. Ono nebylo až tak od věci, že plnoletost za první republiky byla až ve 21 letech! Na straně druhé se let děsit nemusíte. Svěžest se posouvá také o něco dál, takže ve 40. letech vypadají ženy ještě velice mladě. Trochu horší je to s mateřstvím, to máte kolem třicítky už trochu honičku. V tom je příroda neúprosná…

  2. jolana88 21.11.2011 / 14:14

    gratulace mamince 🙂 a jinak .. nenechte se, prosím, ovlivnit obecnými představami, co kdy je nej.. a třeba. Jak Vás – z Vašich postů znám – představu o uspořádání vlastního života máte – a k cílům i hezky našlápnuto. Každý má jiné preference .. na rozdíl od Witch bych ani mateřství „nehonila“ – rok či dva jsou dlouhá doba – a kdoví? Ostatně – sama mohu říct, že v „pokročilém věku“ (ne, aby to někdo zopakoval!! 🙂 ) jsem si to užívala – a užívám – jinak, ale stejně hezky 😉

Zanechat Odpověď

