Co mám ráda na podzimu

Tenhle příspěvek asi nebude ničím zvláštní. Bude to moje klasické vzdychání nad tím, jak čas rychle letí a jak si nestíhám užívat své dny tak, jak bych chtěla.

Ve francouzštině existuje termín „métro, boulot, dodo“ – tedy „metro, práce, spánek“. Co tím chce básník říci? Že většina obyčejných dnů obyčejného člověka spočívá v rutinním opakování těchto tří činností.

U mě jde spíš o „auto, boulot, dodo“. Jen občas dojde v mé hlavě ke zkratu, díky kterému si uvědomím výjimečnost určitého okamžiku. Jako třeba když si z práce odběhnu koupit sendvič do nákupního centra, které se nachází zhruba 100 metrů od mojí kanceláře. Nadechnu se směsi chladného vzduchu a výfukových plynů, zvednu hlavu k nebi a všimnu si, že obloha je modrá a že svítí sluníčko. Pak svůj pohled stočím zpátky na zem a zjistím, že mi pod nohama křupe suché spadané listí. A najednou se mi vybaví všechno, co jsem na podzimu vždycky měla ráda a co mi teď naprosto uniká:

  • dlouhé procházky na čerstvém vzduchu prohřátém podzimním sluncem,
  • hledání těch nejkrásněji zbarvených listů, které pak vylisuju v obřím atlasu světa,
  • sbírání jeřabin, navlékání jeřabin na nit, výroba přírodních korálků,
  • sbírání kaštanů a výroba zvířátek,
  • pouštění draka,
  • brouzdání se ve spadaném listí.

 

2 thoughts on “Co mám ráda na podzimu

  1. KlaPi 13.11.2011 / 01:05

    No páni, pouštění draka, to už jsem nedělala pěkná léta 🙂 Ale jinak ano, podzim je krásný, když se zrovna vyvede počasí 🙂

  2. Terka L. 13.11.2011 / 20:10

    To je pravda, také se občas zastavím a koukám, jak je ten svět krásný, když je modrá obloha a všude barevné listí… 🙂 Bohužel mě ale také deprimuje, že už od půl páté se stmívá a v 5 je tma, takže člověk jde z práce a díky tmě už má pocit, že by měl jít spát… 😦
    V létě kdy je světlo do 10 hodin stihne po práci člověk tolik věcí, ale když je tma tak prostě nějak nemám energii…

Zanechat Odpověď

